Maltezer zelf thuis knippen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

T_Driver
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-09-12

Maltezer zelf thuis knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-15 15:31

hallo

ik vroeg mij af wie van jullie zelf hun hondje trimmen (maltezer)
en welke spullen gebruiken jullie daar dan voor?

Daisy 04-07-12 you are the key to my heart only you can open 't <3


Suzanne F.

Berichten: 48954
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:42

Ik doe het altijd zelf en doe het nu eigenlijk alleen met de schaar. De tondeuse gebruik ik alleen voor de pootjes en dan vooral de onderkant van de voetjes. Verder knip ik liever. Ik merk dat scheren toch heel moeilijk is op zo'n vacht. Ik ben sneller klaar met knippen. De vacht wordt ook steeds dikker en voller en gaat ook iets krullen dus het wordt steeds makkelijker om de vacht te onderhouden. Minder klitten en het ziet er nu ook beter uit.

En ach, ik bespaar iedere keer 50 euro en hij hoeft geen schoonheidswedstrijd te winnen. En oefening baart kunst. De ene keer lukt hij net wat beter dan de andere keer. Maar het groeit zo snel aan dat ik blij ben dat ik het zelf doe. Bespaart veel geld.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

T_Driver
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-09-12

Re: Maltezer zelf thuis knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-15 15:57

okeej okeej :D knip je dan ook het lichaam ? kun je mij misschien uitleggen waar je dan precies oplet
bijvoorbeeld de lengte en t hoofdje ect :D en welke schaar gebuik je dan?

Daisy 04-07-12 you are the key to my heart only you can open 't <3

Suzanne F.

Berichten: 48954
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:11

LittleDaisy schreef:
okeej okeej :D knip je dan ook het lichaam ? kun je mij misschien uitleggen waar je dan precies oplet
bijvoorbeeld de lengte en t hoofdje ect :D en welke schaar gebuik je dan?


Hahaha ik ben geen prof hoor. Ik heb een scherpe huis tuin en keuken schaar en knip gewoon maar wat. :')
Beetje zorgen dat het op 1 lengte is. Maar ik denk altijd maar: het groeit toch wel weer aan. :D
Hij is 1 keer echt mislukt, was zijn kopje heel raar plat. Leek net een ratje. Maar goed, alles is gewoon weer aangegroeid en die keer erop was het al beter gelukt. :+
Als je dit soort fiasco's wilt vermijden moet je hem naar de trimmer brengen. :j

Niet te bang zijn om te knippen. Gewoon wat doen en steeds kijken of het een beetje ergens op lijkt. :')

Op Youtube kan je tutorials vinden trouwens. Daar heb ik ook geleerd hoe je de voetjes moet uitscheren.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

T_Driver
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-09-12

Re: Maltezer zelf thuis knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-15 16:25

geweldig dank je wel :D

Daisy 04-07-12 you are the key to my heart only you can open 't <3

amandananana

Berichten: 4110
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Maltezer zelf thuis knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:31

Wij doen zn lijf met de tondeuse en pootjes en kop met een schaar. Het is een beetje zelf inschatten, bij ons ziet het er de eerste dagen heel geknipt uit maar daarna kan het weer :') ach ja, het is ook functioneel bedoeld voor hem en niet omdat hij er prachtig bij moet lopen :P

T_Driver
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-09-12

Re: Maltezer zelf thuis knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-15 16:35

ik heb ook wel is gehoord dat ze het haar snijden, dan pakte ze een plukje en sneden het met een aardappelmesje sneden ze het kort zodat het er niet geknipt uit zag haha maar of dat zo verstandig is weet ik niet, zeker niet als je een ongeduldig hondje hebt :P

Daisy 04-07-12 you are the key to my heart only you can open 't <3

T_Driver
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-09-12

Re: Maltezer zelf thuis knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-15 13:34

gebruiken jullie gewoon een huis tuin en keuken schaar ?

Daisy 04-07-12 you are the key to my heart only you can open 't <3

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Maltezer zelf thuis knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:37

Wat je ook kunt doen is hem 1 of 2 keer naar een trimsalon brengen en van daaruit het 'model' bijhouden.

Dat is misschien makkelijker dan uit het niets iets te proberen.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:40

Ik ben geen trimmer maar knip/scheer regelmatig de honden van vrienden.

Bij een dierspeciaalzaak kan je een goede schaar kopen voor haren. Deze schaar is niet zo heel duur (€6,95 geloof ik) maar knipt heel veel makkelijker in vacht. Verder kan je modelletjes opzoeken op internet en gewoon oefenen. Hoe meer je oefent hoe beter het eruit gaat zien!

Sponsor mij en help KWF met de financiering van belangrijk onderzoek naar kanker. Namens mij en KWF: dankjewel!

https://acties.kwf.nl//fundraisers/paul ... ammarathon

Gea99

Berichten: 1167
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Maltezer zelf thuis knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:47

Ik knip de onze ook zelf. 1 keer gedaan door een trimsalon. Was wel lekker makkelijk :D
Maar ik kan haar ook niet met de tondeuze doen. Dat lukt niet met de vacht.
Knippen met de schaar ben ik een uur bezig.

Degenen die het wel zelf doen met tondeuze welke hebben jullie? Ben ik wel benieuwd naar, omdat de mijne kapot is. (werd nu dus voor het paard gebruikt haha)

Als het niet gaat zoals het moet. Dan moet het maar zoals het gaat.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:54

Laatst bijgewerkt door shilady op 13-07-15 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijati

Berichten: 906
Geregistreerd: 12-04-13
Woonplaats: Tussen de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:56

Als je je hondje zelf gaat knippen/scheren, zorg dan voor goed materiaal. Dus een goede dierentondeuse (voor een klein hondje dus geen paardentondeuse) en een goede scherpe schaar. Daarnaast een fijne kam is handig. Een hond in model knippen, is net als een mens knippen, een vak, verwacht dus niet dat je haar direct super mooi krijgt.
Lichaam kan je het beste scheren, voetjes en koppie knippen. Let vooral op dat je de haren in de oren ook weghaald en de haren tussen de voetkussentjes.

Muronia

Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Maltezer zelf thuis knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:00

Ik knip onze kruising ook altijd zelf. Gewoon met een kammetje en een scherpe htk schaar. Ik heb hem 1 keer naar een trimsalon gebracht en vond zijn nieuwe look toen zo lelijk dat ik het een dag later zelf maar heb bijgewerkt.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:02

ik trimde mijn honden ook altijd (boomers).
de ene keer knipte ik ze en als t wat korter kon, dan scheerde ik ze.
Ik gebruikte een gewone (scherpe) schaar en een wahl opscheeraparaat
dees: Afbeelding

#snotterzegt

T_Driver
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-15 15:51

Amaris schreef:
Wat je ook kunt doen is hem 1 of 2 keer naar een trimsalon brengen en van daaruit het 'model' bijhouden.

Dat is misschien makkelijker dan uit het niets iets te proberen.


dat is misschien wel een strakplan :P ik zelf scheerde altijd mijn shetlander haha maar ook dat ging niet van harte :+ nu moet ik zeggen dat als er eenmaal een model in zit dat ik dan nog wel redelijk met die schaar over weg kan haha

nu heb ik ook nog een klein vraagje over anti-klit en shampoo
nu hoor ik verschillende dingen over shampoo gehoord.
kun je voor een maltezer ook zilvershampoo gebruiken die je eventueel voor je zelf gebruikt of voor babys :P en antie klit moet dat speciaal voor honden zijn ? of mag dat ook met anti klit van mensen zijn
ik hoor daar verschillende dingen over maar omdat ik niet zomaar iets wil doen vraag ik het hier ff

Daisy 04-07-12 you are the key to my heart only you can open 't <3

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:04

Een echte maltezer met dun zijdezacht haar is geen scheerhondje.

Ik knipte mijn vorige hondje (maltezer) ook zelf, nadat ik 2x bij de trimster was geweest en goed had opgelet tijdens het trimmen.
Oefening baart kunst.

Als je al shampoo gebruikt (ben ikzelf zwaar tegen), gebruik dan echte hondenshampoo en absoluut geen mensenshampoo.

I am not perfect, I am a limited edition
Ik leef in mijn eigen wereld, ze kennen me daar

Suzanne F.

Berichten: 48954
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:09

Ik gebruik (als ik hem was) zilvershampoo. Wordt hij superwit van. :j
Ik heb die van Cowboy magic maar pak soms ook die van het Kruidvat.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: zuperzmoker en 34 bezoekers