hoefolie om de hoeveel tijd

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
love_horses2
Berichten: 87
Geregistreerd: 15-04-15

hoefolie om de hoeveel tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-15 15:36

Heey
Kheb hoefolie. Gekocht voor mijn pony want haar hoeven zien er echt nie mooi uit... Maar om de hoeveel dagen moe ik da gebruiken ? Want op de verpakking staat voor optimaal resultaat regelmatig gebruiken
Alvast bedankt

Afbeelding



yileh

Berichten: 197
Geregistreerd: 30-11-14

Re: hoefolie om de hoeveel tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:39

1/2 x per week denk ik?

-

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:47

Helemaal niet. Een paardenhoef heeft vocht nodig en als je eerst olie op de hoef smeert kan er geen vocht meer in.

Goed en regelmatig bekappen , veel vrije beweging en goed voer (dus ruwvoer ) zijn essentieel voor gezonde hoeven.

Gebruik de olie voor een fotoshoot of wedstrijd.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: hoefolie om de hoeveel tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:03

Inderdaad, gewoon niet gebruiken, alleen als je je paar een keer wilt blingen voor een wedstrijd of fotoschoot (en dan plakt er in no time zand aan..).

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sielka
Berichten: 324
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:03

Je kunt de hoeven van je paard beter om de twee dagen ongeveer 10 minuten in een emmer water laten weken.
Olie maakt de buitenste laag van de hoef lucht- en waterdicht terwijl de hoeven van je paard water nodig hebben en deze water kunnen opnemen..
Voor een fotoshoot of een wedstrijd is het helemaal geen probleem zolang je het niet teveel gebruikt en de hoeven regelmatig in water zet.

Harveylicious
Volg Harvey zijn vooruitgang! Sielka @ [SMP] Vooruitgang Harvey

love_horses2
Berichten: 87
Geregistreerd: 15-04-15

Re: hoefolie om de hoeveel tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-15 16:07

maar hetis zo olie dat direct intrekt.. in de paardenwinkel hadden ze me dat aangeraden.. en voor dat ik dat erop doe giet ik water over de hoeven

Sielka
Berichten: 324
Geregistreerd: 23-11-14

Re: hoefolie om de hoeveel tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:10

Ach, het is jouw keuze.
Maar zodra je ziet dat de hoeven beginnen te brokkelen of ze kurkdroog zijn er toch even mee stoppen.
Zoveel zou er nu ook weer niet misgaan :)
Je moet er enkel voor zorgen dat de hoeven goed gehydrateerd blijven en niet teveel olie op smeren.
Veel plezier nog met je paardje!

Harveylicious
Volg Harvey zijn vooruitgang! Sielka @ [SMP] Vooruitgang Harvey

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: hoefolie om de hoeveel tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:16

Natuurlijk hebben ze je dat aangeraden, ze zijn een winkel en je moet maar geluk hebben dat je eerlijk personeel tegen komt. Olie of vet op de hoef zelf is niet goed, je zorgt er dan voor dat er geen vocht meer de hoeven in kan. Beter is het om een natte plek te crieeren in je land, bv waar de waterbak staat. Zodat ze elke keer bij het drinken haar hoefjes in de modder heeft staan. Dat werkt vele malen beter dan olie.

https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

pillow
Berichten: 7783
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:17

Een mengsel van slaolie en azijn is wel goed tegen droge hoeven

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Renaatt92
Berichten: 310
Geregistreerd: 20-05-12

Re: hoefolie om de hoeveel tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:24

Wij gebruiken idd een mengsel van slaolie en azijn elke twee dagen.

KingChay
Berichten: 346
Geregistreerd: 16-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:30

Probeer het en kijk wat het doet met de hoeven van je paard, iedereen mag mij hier zot verklaren maar ik heb ook een op kruiden gebaseerde hoefolie en mijn paard had zeer droge hoeven, toen ik het elke keer erop deed als ik ze poetste na een tijd zag ik echt gevoede hoeven.

Nu de laatste tijd vergeet ik het weer en ze zijn weer droog, maar ik ga nu een supplement bijgeven voor haar hoeven want ze had een barst in haar hoef sinds ik ze kocht en nu is er weer een kleine barst in hoewel de hoeven nog niet zolang geleden gedaan zijn. Uiteraard ga ik de smid nu terug laten komen en ergens volgende week het product halen.

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: hoefolie om de hoeveel tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:36

wij doen altijd de hoeven eerst schoonmaken waardoor de hoeven nat zijn en dan invetten of olie er op dit werkt bij ons goed

kerstmuts

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:15

love_horses2 schreef:
maar hetis zo olie dat direct intrekt.. in de paardenwinkel hadden ze me dat aangeraden.. en voor dat ik dat erop doe giet ik water over de hoeven


Tuurlijk adviseert de paardenwinkel jou dat, dat doen ze zodat jij het spul koopt. Water gieten over hoeven voor je ze in olied heeft geen enkele zin. Olie en water gaan niet samen, je veegt dan dus het water er af.
Vervelend hè, dat jij goed wil doen en iets koopt voor je pony en dat dat iedereen zegt dat je dat niet moet doen.
Mijn paard mag zo vaak mogelijk even met zijn pootjes in de modder, dat is heel goed voor de hoeven maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen een modderplek kan maken op zijn stalling.

Bejaarde bokkers weten meer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers

cron