Ervaring met hondenvoer van de jumbo? of andere supermarkten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
T_Driver
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-09-12

Ervaring met hondenvoer van de jumbo? of andere supermarkten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-15 15:18

Hallo,
ik vroeg me af wat de kosten zijn van hondenvoer bij Jumbo, Albert heijn of andere supermarkten.
en wat jullie ervaring daar dan mee is.

ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Daisy 04-07-12 you are the key to my heart only you can open 't <3


fleurtjeuh
Berichten: 10307
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Ervaring met hondenvoer van de jumbo? of andere supermarkten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:22

Supermarkt voer is goedkoop door een reden.
Het is vaak geen goede kwaliteit, en als je echt goed voor je beestje wil zorgen zou ik daar zeker meer geld in investeren.

Love is Love

My current situation is not my final destination.

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:24

Lang geleden hebben wij een keer uit "nood-winkels dicht" een zak AH brokken voor onze toenmalige hond gekocht.

Wat een baggervoer was dat, gaf zoveel ontlasting dat de volgende dag onze gang vol met poep lag, het arme dier kon het niet meer ophouden. Dat was met zijn normale voer geen probleem.

Als je toch voor een brok gaat, kies dan iets met veel vlees en weinig-geen ballast stoffen.
Mijn keuze van brokken is Nutro Lam en Rijst.

Maar mijn honden voer ik het liefste vers, KVV van Kivo en dat voer ik ook door in de snacks voor mijn hond, gedroogd vlees, vis, pens etc. Het liefst maak ik het zelf zodat ik weet wat erin zit.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:24

fleurtjeuh schreef:
Supermarkt voer is goedkoop door een reden.
Het is vaak geen goede kwaliteit, en als je echt goed voor je beestje wil zorgen zou ik daar zeker meer geld in investeren.


Dit dus. Bij Zooplus kun je goede soorten eten kopen en stukken goedkoper dan in een dierenwinkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:25

Bij veel supermarkten hebben ze Smuldier, dat kvv. Volgensmij is Smulfier wel redelijk goed.


Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:27

Onze vorige hond is 14 geworden op aldi voer :) onze huidige hond krijgt kvv en is veel vaker ziek.. ik geloof er zeker in dat vlees beter is voor honden maar op brokken kunnen ze ook oud worden. Sommige mensen eten heel gezond en sterven aan ziekte terwijl anderen wekelijks friet eten, roken en drinken en toch stokoud worden. :) Iedereen moet dat voor zich bepalen, maar onze vorige hond is dus heel gezond en oud geworden op aldi brok, ik ben overgestapt naar vlees met de huidige hond omdat het beter voor ze zou zijn.

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:27

Smuldier kan inderdaad ook, mijn ervaring is dat ik er meer van moet voeren dan van Kivo en dat het ondanks dat het goedkoper lijkt duurder uitpakt .

Ik voer vers omdat ik voor het werk geen "overvulde" hond wil. Brokken doen er veel langer over om de maag te verlaten en geven meer ontlasting dan vers.
Dat is ook handig omdat mijn Collie niet aan de lijn poept en dus na de wandeling de tuin verkiest voor haar behoefte. Met hark en schep zijn de kleine stevige drollen zo opgeruimd.
Tijdens haar dagelijkse boswandeling poept ze wel maar een lijn betekent voor haar "werken" en dan wordt er dus niet gepoept.
Laatst bijgewerkt door tiwi1969 op 12-07-15 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:29

tiwi1969 schreef:
Smuldier kan inderdaad ook, mijn ervaring is dat ik er meer van moet voeren dan van Kivo en dat het ondanks dat het goedkoper lijkt duurder uitpakt .

Als het om de prijs gaat is lotgering beter dan smuldier en even duur. Geen zonnebloem olie en calciumpreparaten in lotgering. Daar zit gewoon echt bot in.

Tamara_089

Berichten: 1026
Geregistreerd: 12-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:29

Goedkoop hoeft niet altijd slecht te zijn... Al is t wel even ingrediënten bekijken. Waar t mee begint dat zit er t meeste in.

Mijn hond kwam maar niet aan was een wandelende spare-Rib

Van alles geprobeerd van goedkoop naar duur. Brok en vers. Naturals choice, fokker, caro croc, planet pet, jarco gewone brok jarco persbrok, en zo wel meer voeders die buitensporig veel kostte. Niks hielp en mevrouw begon me letterlijk arm te eten!
Per toeval een zal smulti premium aangekomen ( cranenbroek) is een goedkoop voer maar zit veel vlees in. Mevrouw is was binnen de kortste keren mooi op gewicht en ze vinden t allemaal heerlijk.

Al ben ik het wel eens met dat vers natuurlijk het beste is. Ze krijgen bij mij standaard 1 a 2 dagen in de week vers. Kip vis vlees maakt niet uit met botje.

sometimes loving means letting go Zavijah Mijn knappe puppy
dag lieve Aziz <3

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:30

Onze hond is nu 12 en echt een oma aam het worden. Ze heeft altijd jumbo huismerk voer gehad. Maar met lopen had je 4-5 zakjes diaree vol. Dus nu zijn we over gestapt op voer uit de dierenwinkel. ;)

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:31

Ik voer al jaren Smuldier en Rodi. Daarvoor duur KVV van de dierenarts. Ik kan niet zeggen dat het goedkope Smuldier slechter is. Honden doen het er goed op. Veel beter dan op alle merken brokken die ik heb gevoerd. Door noodzaak heb ik vele (dure) merken moeten proberen met een hond die zich kaal krabde. Totdat ik achter het voeren van vlees kwam en ...weg waren alle problemen. En als bijkomend voordeel: veel minder poep en de poep stinkt minder.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:35

Ik heb niet echt ervaring met supermarkt voer anders dan dat ik ook weleens een zak uit 'nood' heb gekocht maar resultaat was idd veel ontlasting en een minder mooie vacht.
Als je kijkt naar alle voeding die te krijgen is, veelal online, en de prijs die je betaald in de supermarkt, dan is er voor dat geld of een piepklein beetje meer best acceptabel voer te krijgen, maar dan niet in de supermarkt ;)
Duur is echt niet altijd beter, zeker de 'betere' merken hondenvoer zijn niet allemaal even goed.

Wat ik wel regelmatig haal in de super zijn de pakjes smuldier, dat is prima voer, alleen kun je dat niet als enige voer geven, dat moet je aanvullen. Lotgering wat ook genoemd wordt, heb ik slechte ervaringen mee en meerdere vrienden/kennissen van mij ook, dus dat komt er hier niet meer in.

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:38

Ik zeg ook niet dat smuldier slecht is, krijgen ze hier ook weleens.
Maar per hond voer ik ca. 400 gram smuldier per dag tegen 250 gram Kivo.

Sommige soorten van Smuldier zijn compleet en andere zijn een soort vlees wat eenzijdig is en je moet aanvullen.

Smuldier hart is trouwens wel heel handig voor in de droogmachine om trainingssnacks van te maken.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

T_Driver
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-09-12

Re: Ervaring met hondenvoer van de jumbo? of andere supermarkten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-15 15:46

Okee mijn ouders voerden altijd Bonzo van de jumbo geloof ik en daar heeft onze hond nooit raar op gereageerd. alleen welke prijzen zitten er +/- aan hondenvoer van de aldi,liddl of jumbo?

ik vraag dit omdat ik graag een kosten lijstje wil maken van wat ik per maand kwijt ga zijn aan hondenvoer :) morgen ga ik kijken naar een Maltezertje hihi

Daisy 04-07-12 you are the key to my heart only you can open 't <3

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:52

Smuldier kost 70 cent per 400 gram, daar doet een Maltezer 3 dagen mee denk ik? Op Zooplus kan je ook Taste of the Wild bestellen, die vind ik een goede prijs/kwaliteitverhouding hebben. Ik zou zelf niet per sé 't goedkoopste voer kiezen, het gaat immers om de gezondheid van je hond en dan moet je uitgangspunt niet 'zo goedkoop mogelijk' maar 'zo goed mogelijk' zijn, denk ik. Ik weet dat er honden zijn die prima reageren op goedkope supermarktbrok hoor, en je kan het ook gerust proberen, maar doe jezelf en je hondje een plezier en vergelijk eens 4 weken supermarktbrok met 4 weken Smuldier of een brok van betere kwaliteit. Pas als je vergelijkt kan je beoordelen wat je hond 't lekkerst vindt en waar hij 't het best op doet.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Rocco_Love12

Berichten: 545
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: In het veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:52

Waarom voer persee van de supermarkt?

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Ervaring met hondenvoer van de jumbo? of andere supermarkten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:58

Ik voer mijn shih tzu /maltezer pro plan. Doe ongeveer een maand met een zak van 2.5 kilo. Daarnaast in de ochtend wat vlees. Ze ziet er goed uit en weinig ontlasting geen.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:02

LittleDaisy schreef:
Okee mijn ouders voerden altijd Bonzo van de jumbo geloof ik en daar heeft onze hond nooit raar op gereageerd. alleen welke prijzen zitten er +/- aan hondenvoer van de aldi,liddl of jumbo?

ik vraag dit omdat ik graag een kosten lijstje wil maken van wat ik per maand kwijt ga zijn aan hondenvoer :) morgen ga ik kijken naar een Maltezertje hihi


Je kan toch gewoon ff de jumbo binnenlopen en kijken voor de prijs? ;)
En anders: http://www.jumbo.com/zoeken?Synchronize ... h=&search=
Dan weet je het meteen ;)

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:04

LittleDaisy schreef:
Okee mijn ouders voerden altijd Bonzo van de jumbo geloof ik en daar heeft onze hond nooit raar op gereageerd. alleen welke prijzen zitten er +/- aan hondenvoer van de aldi,liddl of jumbo?

ik vraag dit omdat ik graag een kosten lijstje wil maken van wat ik per maand kwijt ga zijn aan hondenvoer :) morgen ga ik kijken naar een Maltezertje hihi


Hou er ook rekening mee dat je het ook zou kunnen betalen als je wel een beter voer nodig hebt of zelfs een dieet voeding van de dierenarts. Voor pups is juiste goede voeding ook heel erg belangrijk! Hier wordt de basis gelegd voor het verdere leven, probeer niet op voeding te besparen. Volgens mij heeft lidl en aldi geen speciale puppenbrok. Ook zijn de brokjes misschien wat groot.

Je vraag zou eigenlijk moeten zijn: Wat is een goede voeding voor een maltezer pup en hoeveel kost dat ongeveer?

Schuur_

Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:06

Ik voer mijn chihuahua kvv van degomeat en ben rond de 40ct per dag kwijt.
Hij poept nog wel 2x per dag maar ze zijn klein en hard

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:09

Ik heb in een hondenpension gewerkt op de top ca 120 stuks.
En letterlijk: alle honden die bijvoorbeeld bonzo, pedigree of frolic aten kan je er zo tussen uit pikken aan de ontlasting!
Echt te ranzig voor woorden.
Je kan niet zeggen dat dit goed voer is als je niet betere alternatieven geprobeerd hebt vind ik.

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:18

Ik zou inderdaad dan verder kijken. Voor de kg-prijs van de supermarkt kan je (behalve bij de allergoedkoopste voersoorten van 0.75-1€/kg) eigenlijk altijd wel betere voersoorten kopen bij een dierenwinkel, en nog beter online.

Je betaalt voor een huismerk ongeveer 1.60€/kg bij de supermarkt. Voor merkvoer betaal je 2-3€/kg bij de supermarkt.

Van bonzo moet een (volwassen) hond van ±5kg 120-135g voer, dus 0.23€/dag.
Van Taste of the Wild (TotW) moet dezelfde volwassen hond van ±5kg 75-85g voer, 0.48€/dag bij een zak van 3kg (bij een zak van 13.5kg 0.33€/dag).
Van Orijen moet deze hond 60g voer, dus 0.52€/dag bij een zak van 2.27kg (bij een zak van 13kg 0.32€/dag).

Dat betekent dus dat je hond 1.5 keer zoveel moet eten van bonzo dan van TotW. Dat betekent ook dat hij waarschijnlijk er minimaal 2x zo veel van poept (en vaak nog nog meer, want de ontlasting bevat vaak ook meer vocht en dus meer volume en is breiiger dus vervelender opruimen) en 3-4x zo veel door drinkt.

Dat betekent dus ook veel vaker uitlaten en risico op ongelukjes. Daarnaast is een kleine hond gevoelig voor tandsteen. Door goedkoop voer (veel voer en veel koolhydraten) te voeren moeten ze vaak al met 3 jaar (of eerder) hun gebit schoongemaakt hebben en vanaf dan ieder jaar tot iedere 2 jaar. Zo'n geintje kost, los van het risico van de narcose die er altijd is, zo'n 100€ per keer. Dat is dus zo'n 0.25€/dag dat je anders aan beter voer kan uitgeven. Ook jeukklachten en slechte vacht, het stinken van de hond (vettig aanvoelen), afwijkend gedrag en nog meer problemen ontstaan met behoorlijke regelmaat door lage kwaliteit voer.

Met zo'n klein hondje zou ik voor Taste of the Wild gaan. Zeker omdat je (niet bot bedoeld) niet klinkt als een hondeneigenaar die veel van dit soort dingen af weet, zou ik niet gaan voor Orijen. Orijen is namelijk een ontzettend goed voer, maar een deel van de honden doet het er niet echt lekker op en dat moet je wel herkennen bij je hond. Aangezien je vergelijk een bonzo-gevoerde hond is, is jouw oog hierop hoogst waarschijnlijk niet passend.

Bij deze maat hondjes raad ik trouwens aan om het voer te wegen. Het gaat om kleine hoeveelheden voer en een beetje meer (5 gram brokjes is echt weinig) is wel direct een grote hoeveelheid meer voor hen. Bij 4x 15g brokjes voeren, waar je aan het begin waarschijnlijk op zit bij een goed voermerk, ben je al snel te veel aan het voeren.

Ik koop dit soort voer trouwens bij http://www.food4pets.be , ze leveren snel en zijn zeer goedkoop (en ze hebben alleen maar goed tot zeer goede kwaliteit voersoorten. Uit die voersoorten kan je sowieso veilig kiezen).

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Ervaring met hondenvoer van de jumbo? of andere supermarkten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:25

Mizora, mooie uitleg en helemaal mee eens! :) Zelf heb ik het ook gemerkt met mijn hond. Is opgegroeid met Bonzo (tja ik wist niet beter was zelf nog maar 10) en later overgestapt op andere voeding zoals bijvoorbeeld Nutro natural choice. Je merkt het verschil in hoeveelheid voer dat je moet geven, de ontlasting maar ook de vacht werd er super mooi en glanzend van! Soms hebben mensen het ook niet door dat het beter kan. Die denken dat zo vaak en smeuig poepen normaal is.

Succes met je keuze TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:28

Yipee schreef:
Mizora, mooie uitleg en helemaal mee eens! :) Zelf heb ik het ook gemerkt met mijn hond. Is opgegroeid met Bonzo (tja ik wist niet beter was zelf nog maar 10) en later overgestapt op andere voeding zoals bijvoorbeeld Nutro natural choice. Je merkt het verschil in hoeveelheid voer dat je moet geven, de ontlasting maar ook de vacht werd er super mooi en glanzend van! Soms hebben mensen het ook niet door dat het beter kan. Die denken dat zo vaak en smeuig poepen normaal is.

Succes met je keuze TS!

Klopt helemaal. Die van ons krijgt ook brok en poept zo'n 4 keer per dag, en echt niet van die stevige.. -O- Voer kan echt een groot verschil maken, dus TS, ik zou goed dingen overwegen en niet gaan voor het goedkoopste/makkelijkst verkrijgbare.

sanneveenma

Berichten: 473
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:30

Koop nooit supermarktvoer! Zit vaak veel te veel zout in en ook teveel granen. Honden kunnen granen niet verteren. Ook krijgen ze van supermarktvoer een doffere vacht en gaan ze aan hun poten likken. Dat betekent dat ze hun afvalstoffen niet goed kwijt kunnen. Koop een hondenvoer waar meer vlees in zit dan granen. Dat is veel beter dan goedkope troep. Succes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 70 bezoekers