Totilas ook in Special onverslaanbaar

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Odysseus

Berichten: 22472
Geregistreerd: 15-06-07

Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-15 12:21

http://www.bokt.nl


Afbeelding

De vijftienjarige Totilas bleek ook in de Special heer en meester. Met 80.039% bleef hij ruim bovenaan staan in de 4* Grand Prix Special, die vandaag verreden werd tijdens het CDIO in Hagen (Duitsland).

Rath reed de hengst met iets minder voorzichtigheid, wat ten goede kwam aan de expressie in de uitgestrekte draf. De changementen om pas werden opnieuw gekarakteriseerd door foutjes, maar de andere onderdelen compenseerden hier ruimschoots voor.

Op een tweede plaats eindigde Anabel Balkenhol met Dablino FRH (v. De Niro) met 76.353%. Fabienne Lutkemeier eindigde als derde met D'Agostino FRH (v. De Niro) met 75.549%. De Nederlandse amazone Margot Timmermans sloot als laatste de klassering af met haar paard Catch Me (v. Dreamcatcher) (64.059%).


Babootje

Berichten: 26020
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:23

Super! Gefeliciteerd Rath en Toot!

SayaJones

Berichten: 11920
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:54

Dik verdiend dan! +:)+

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

tassie

Berichten: 2856
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Zutphen

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:04

ben blij dat ze weer positief in het nieuws komen

♡ Jilte 20-11-2019 ♡
Ons prachtige meisje <3

Chancley12

Berichten: 141
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:19

Kijk de proef maar eens terug. Het was echt niet goed hoezeer ik het beide enorm gun.

Ghandi (apollonios x Pericles) ZZ-Zwaar, Gelpensberg MG (Chancley Narrator x Downland Folklore) ZII,
Humberto (Uphill x Kennedy)
Giel EZ (Apache x Junior STV

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:32

Waar vind jij een filmpje dan van de grand-prix special? Ik vind alleen de proef van gisteren.


FriesWytske
Berichten: 9892
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:34

Ben wel benieuwd naar een filmpje. Vond hem op Sporthorses erg relativerend na de proef. Weet de fouten echt aan zichzelf en niet aan Totilas.

Mousmous
Berichten: 1507
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:38

In het andere topic van een paar dagen geleden staat wel een filmpje van het losrijden. de proef weet ik niet, zelf heb ik die rechtstreeks gezien.

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:10

Het was goed genoeg om de bondscoach het gevoel te geven dat ze wat op het EK te zoeken hebben!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:44

Ik ben eerlijk en zeg dat ik dit niet meer verwacht had.
Maar ben ook nog steeds van mening dat ik Rath wel een enorme doorzetter vind, Sjef heeft hem netjes bijgechoolt denk ik :D

Ben nu wel benieuwd naar een filmpje en hopen dat Toot nu niet meer stuk gaat.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:57

royposter80 schreef:
Kijk de proef maar eens terug. Het was echt niet goed hoezeer ik het beide enorm gun.



De juryleden die er voor aangenomen zijn dachten hier toch anders over dus ik denk toch dat het wel aardig oke was

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:58


xAntoinettex
Berichten: 322
Geregistreerd: 01-10-14

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:08

Het is misschien (nog) niet wat we van Totilas gewend zijn met Edward, maar toen liep ie ook voor grofweg 10% meer.
Ik vind het knap hoe ie zijn comeback maakt, wat is MAR een doorzetter. Heel knap! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:15

royposter80 schreef:
Kijk de proef maar eens terug. Het was echt niet goed hoezeer ik het beide enorm gun.


Wil je deze mening verder onderbouwen aub? Ik zie echt geen grove fouten of iets waardoor je het de stempel echt niet goed kunt geven.

Weet iemand of dit de echte kuurmuziek was in het filmpje of dit er is bij gemonteerd.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:16

Wat goed voor ze, lijkt mij wel fijn na al dat negatieve.

Van de muziek ben ik echt geen fan :o

marygoround

Berichten: 798
Geregistreerd: 24-04-11

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:19

Laten we ook alsjeblieft toch eens stoppen met kijken naar wat was en gewoon naar wat we in de ring zien: een mooie combinatie, gewoon een heel fijn paard om naar te kijken en een ruiter die hem knap rond stuurt. Wat was, was. Nu is het dit. Dat het volgens sommige niet zo spetterend is als bij Edward, maakt de proef niet minder waard en de combinatie niet minder om naar te kijken, toch?

I wanna ride on a white horse.

Chancley12

Berichten: 141
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:56

DeMolenhoek schreef:
royposter80 schreef:
Kijk de proef maar eens terug. Het was echt niet goed hoezeer ik het beide enorm gun.


Wil je deze mening verder onderbouwen aub? Ik zie echt geen grove fouten of iets waardoor je het de stempel echt niet goed kunt geven.

Weet iemand of dit de echte kuurmuziek was in het filmpje of dit er is bij gemonteerd.



Ja hoor. Het binnenkomen is al niet mooi maar kan gebeuren. De uitgestrekte draf die daarop volgt is niet geheel zuiver plus geen verruiming. Wisselserie ging stuk, Eerste pirouette was balans weg. Paard komt veelal diep, nek wordt hoogste punt. Tweede appuyementen in draf zie je heel goed dat hij zijn balans verliest. En daarbij zie je dat M teveel met zijn handen rijdt, te onrustig, paard die beetje protesteert. Er is eigenlijk op elk onderdeel net ff een klein dingetje aan te merken. Het paard beweegt niet imponerend meer. Waarbij hij zich trots laat zien. De piaff kan toot als geen ander maar houdt ook de balans niet geheel vast. De stap was goed.

Had echt gehoopt en gedacht dat ze de klik zouden krijgen. Maar het is paard is geloof ik nu al 4 a 5 jaar in Training bij M. En zie t gewoon niet. Vind het zo zonde van het paard die ten koste gaat van dit alles. Als je t niet kan moet je niet op zo'n paard gaan rijden.
Laatst bijgewerkt door Chancley12 op 12-07-15 16:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Ghandi (apollonios x Pericles) ZZ-Zwaar, Gelpensberg MG (Chancley Narrator x Downland Folklore) ZII,
Humberto (Uphill x Kennedy)
Giel EZ (Apache x Junior STV

Chancley12

Berichten: 141
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:58

En nogmaals het is niet super slecht maar gaat mij meer om het feit dat de jury snel punten geeft aan het fenomeen Totilas. Het is en was gewoon geen 80% score als je fouten maakt. Daarbij was de jury ook niet eensgezind qua score. Van 77% tot bijna 83%.

Ghandi (apollonios x Pericles) ZZ-Zwaar, Gelpensberg MG (Chancley Narrator x Downland Folklore) ZII,
Humberto (Uphill x Kennedy)
Giel EZ (Apache x Junior STV

jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:02

Langzaam komt een click en zelfvertrouwen, komt wel goed nu ze op gang zijn.
Maar wat heeft rath voor z'n kiezen gehad.

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:10

royposter80 schreef:
Ja hoor. Het binnenkomen is al niet mooi maar kan gebeuren. De uitgestrekte draf die daarop volgt in niet geheel zuiver plus geen verruiming. Wisselserie ging stuk, Eerste pirouette was balans weg. Paard komt veelal diep, nek wordt hoogste punt. Er is eigenlijk op elk onderdeel net ff een klein dingetje aan te merken. Het paard beweegt niet imponerend meer. Waarbij hij zich trots laat zien. De piaff kan toot als geen ander maar houdt ook de balans niet geheel vast. De stap was goed.


Hij is ook geen 6/7 jarige jonge hengst meer :Y) Zijn testosteron level is ookal lager dan hij geweest is

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:11

DeMolenhoek schreef:
Weet iemand of dit de echte kuurmuziek was in het filmpje of dit er is bij gemonteerd.

Het was de Grand Prix Special. Als ik me goed herinner ook gewoon de muziek die draaide toen hij vanochtend reed, dus niet speciaal erbij gemonteerd.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 18:00

Spijtig van de eners, als ze die op punt krijgen maken ze wel kans op het EK.

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 18:13

Er is in ieder geval een goede vooruitgang te zien , nu hopen dat ze dat vast kunnen houden :j

Sjimmy & Goldy :+:
★ Binky&Rocky first you were the best on earth, now you're the best in heaven.★

FriesWytske
Berichten: 9892
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:10


FriesWytske
Berichten: 9892
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:11

royposter80 schreef:
En nogmaals het is niet super slecht maar gaat mij meer om het feit dat de jury snel punten geeft aan het fenomeen Totilas. Het is en was gewoon geen 80% score als je fouten maakt. Daarbij was de jury ook niet eensgezind qua score. Van 77% tot bijna 83%.


Tja, dat zijn er meer die al punten krijgen van alleen de naam van het paard. Zul je altijd blijven houden, ben ik bang voor.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DotBot, evita2, gonniee, hokke, ingetje3012, Jet, Knikmops57, noox, Varenka, Votti en 34 bezoekers