Boon langs plasgat, paard kan niet gesedeerd worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Habore

Berichten: 1127
Geregistreerd: 03-06-09

Boon langs plasgat, paard kan niet gesedeerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 13:38

Ik heb deze morgen een kleine boon langs het plasgat van mijn 24 jarige ruin ontdekt.
Echter, als ik deze eruit wil vissen trekt hij het hele zaakje naar binnen.

Hij kan ook niet gesedeerd of spierontspanner gegeven worden omdat hij narcolepsie heeft en bij de minste dosis in een diepe slaap zakt en zeker gezien zijn leeftijd ( we hebben dit in 2012 met hem aan de hand gehad).

Iemand tips om de boon eruit te krijgen?

Ik kan relatief wel goed met mijn hand in zijn koker.
Maar hoe vind ik zijn plasser en zie ik dat ik niet op de plasbuis duw, want kan me inbeelden dat dat niet goed doet.

Of kan ik bv huidolie in zijn koker doen zodat de boon vanzelf loskomt?

Tips zijn dus welkom !!

Karin92
Berichten: 1744
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:42

Weet je zeker dat de boon op zijn plasser zit en niet aan de rand van de koker?
Ik had een tijdje terug dat mijn ruin niet meer uitschachte met plassen en ook last van bonen had maar deze kon ik er zo uithalen als ik met warm water in zijn koker ging en dan los pulken. Bonen zitten toch meer op de koker dan op de plasser zelf?

Ik zou het denk ik niet met huidolie doen. Beter dan gewoon warm water nemen denk ik.

Habore

Berichten: 1127
Geregistreerd: 03-06-09

Re: Boon langs plasgat, paard kan niet gesedeerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 13:45

Juist langs zijn plasser in die huidplooi. Ik kijk dat regelmatig eens na. Hij heeft ook redelijk wat smegma in de koker zitten en dat wassen we eruit. Maar net omdat dat juist langs de plasbuis zit in die huidplooi wil ik het toch graag weghebben, eer hij last krijgt bij het plassen.

Ik ga straks eens proberen met wat warm water.

Gebruiken jullie een ph neutrale zeep? of gewoon warm water?

Karin92
Berichten: 1744
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:49

Habore schreef:
Juist langs zijn plasser in die huidplooi. Ik kijk dat regelmatig eens na. Hij heeft ook redelijk wat smegma in de koker zitten en dat wassen we eruit. Maar net omdat dat juist langs de plasbuis zit in die huidplooi wil ik het toch graag weghebben, eer hij last krijgt bij het plassen.

Ik ga straks eens proberen met wat warm water.

Gebruiken jullie een ph neutrale zeep? of gewoon warm water?


Ik heb gewoon een emmer warm water gepakt en daar een beetje van dat bruine betadine in gedaan.
Dat is ook ontsmettend.

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:58

Babyshampoo adviseert mijn dierenarts. Van Zwitsal hebben ze met een pompje, heel fijn. Ik doe een paar latex handschoenen aan, maak m’n handen nat in een emmer warm water, shampoo erop en wassen maar. Regelmatig nieuwe shampoo aanbrengen, werkt ook als glijmiddel.

Mijn ruin trekt z’n boeltje ook op tot z’n anus zo ongeveer. Als je met beleid wast en voelt in de koker kom je vanzelf ergens in al die plooien de kop van de penis en de plasbuis wel tegen.

Niet gaan werken met olie in de koker, middel is erger dan de kwaal in mijn ervaring. Na het wassen de shampoo goed wegspoelen met warm water. Eventueel steek je de tuinslang erin met een zacht straaltje.

Succes!

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 09:32

Ik heb dat bij mijn ruin nooit kunnen wassen. Die was echt superlief en deed geen vlieg kwaad maar als je daar wilde wassen dan sloeg hij echt. Blijkbaar deed het zeer ofzo.

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Boon langs plasgat, paard kan niet gesedeerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 09:53

Ik zou eerst gewoon met water proberen. De ruin die ik reed vroeger heeft een keer een meega infectie gehad in zijn koker omdat het schoongemaakt was met ongeschikte shampoo die niet goed afgespoeld was en dit is in die huid plooien gaan broeien en irriteren met als resultaat dat hij echt heel veel pijn er aan kreeg. Dusals je al shampoo of iets dergelijks gebruikt spoelen spoelen spoelen. En vergeet niet dat het smegma en huidvet etc ook een functie hebben hè. Dat bescherm laagje was je dan ook weg dus ik zou er voorzichtig mee zijn. Maar bonen en andere troep( stukjes stro etc) moeten uiteraard wel verwijderd worden.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Boon langs plasgat, paard kan niet gesedeerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:26

Gaan zwemmen met je paard?

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:46

Suzanne F. schreef:
Ik heb dat bij mijn ruin nooit kunnen wassen. Die was echt superlief en deed geen vlieg kwaad maar als je daar wilde wassen dan sloeg hij echt. Blijkbaar deed het zeer ofzo.

Hahaa, ja, bekend. Die van mij keek me in het begin ook aan met zo'n blik van "zal ik je nu een doodsklap verkopen of zal ik nog 3 tellen wachten?" ~~}>
Na meer dan 20 jaar oefenen is het inmiddels een redelijk veilige handeling geworden :') .

Als je een paar keer de boel een beetje schoon hebt kunnen maken merken ze ook wel dat het daarna makkelijker glijdt en wordt het de volgende keer wel makkelijker.
Sommige ruinen leren na een paar keer wassen uit te schachten.

Mayasfrenk schreef:
En vergeet niet dat het smegma en huidvet etc ook een functie hebben hè. Dat bescherm laagje was je dan ook weg dus ik zou er voorzichtig mee zijn.

Klopt. Maar als een hengst gecastreerd wordt krimpt de penis een beetje. Daardoor is de koker dus "te groot" en daar gaat zich smegma en troep ophopen. Het is daarom wel verstandig regelmatig (2-4x per jaar) er een wasbeurt aan te wijden.

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Re: Boon langs plasgat, paard kan niet gesedeerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:53

:wow: wat bedoelen jullie met bonen??

ben ik even blij dat ik een merrie heb

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:58


Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Re: Boon langs plasgat, paard kan niet gesedeerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:10

Dit wist ik helemaal niet, dank je wel. Ben een stuk wijzer geworden.

Habore

Berichten: 1127
Geregistreerd: 03-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 23:46

De boon langs zijn plasgat is eruit. Ik heb ze op een onbewaakt moment er tussenuit kunnen vissen.
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Nu ga ik één van de volgende dag met warm water de rest van de klodders eruit halen.
Er zit toch weer wat in.
En gezien hij ook melanomen in zijn koker heeft ( 24 jarige ruin) blijft daar ook wel wat achterin zitten.

Ik ga het niet helemaal schoon schrobben, gezien er wat smering moet blijven zitten.
Maar de grote brokken eruit halen.

Bedankt voor de tips !

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Boon langs plasgat, paard kan niet gesedeerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:54

Bonen zitten in de plasbuis, die klonters in de koker, dat zijn gewoon vieze klonters niks meer niks minder.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:36

Dan zou het paard niet merr kunnen plassen als ze in de plasbuis zitten.
Dan heb je en je paard toch een groot probleem.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:42

Cowgirl schreef:
Dan zou het paard niet merr kunnen plassen als ze in de plasbuis zitten.
Dan heb je en je paard toch een groot probleem.

Lees het topic wat Heike aanhaalt. Daar staan alle antwoorden en anders is Google je vriend.

Wat in dat topic ook langs komt: glijmiddel. Kun je gewoon bij de welkoop halen en werkt als een tierelier.
Mijn ruin maakt er ook best een zooitje van maar met glijmiddel is het relatief simpel schoon te houden. Eventueel naspoelen met (warm) water om restanten glijmiddel te verwijderen.

Habore

Berichten: 1127
Geregistreerd: 03-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 18:45

Mijn paard had een boon ( klonter) in een huidplooi juist langs het uiteinde van de plasbuis zitten.
Als deze te groot is kan dat tegen de plasbuis duwen en pijn doen bij het plassen.

Juist omdat daarlangs huidplooien zitten komt daar al eens zo een klontertje vast te zitten.

Wel een goede tip van dat glijmiddel.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:01

Cowgirl schreef:
Dan zou het paard niet merr kunnen plassen als ze in de plasbuis zitten.
Dan heb je en je paard toch een groot probleem.


Dat klopt, maar gelukkig schacht hij uit als ik met hem ga spelen (met het paard wel te verstaan), en liet die boon zich makkelijk "uitknijpen". Paard was daar minder blij mee, maar was wel blij dattie weer gewoon kon plassen