Oud paardje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pj123
Berichten: 55
Geregistreerd: 16-03-15

Oud paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-15 22:54

Halloo
Ik rijd nu op een oud paardje 29
Hij is nog redelijk fit voor zijn leeftijd en we rijden exht niet vaak maar wat vinden jullie dat je nog kan doen met een wat ouder paard


jensvl
Berichten: 1642
Geregistreerd: 17-05-12

Re: Oud paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 04:45

Hangt volledig van het paard af. Sommigen zijn al versleten op hun 20, anderen zijn nog echt fit op hun 30. Ik denk dat je paard met zijn/haar algehele uitstraling wel vertelt wat wel in niet kan. Ook het tentoongespreide enthousiasme is iets om rekening mee te houden.
Kortom laat het paard het je zeggen.

True Partnership with the horse.
Blog: http://www.paardenproblemen.wordpress.com

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 08:06

idd je paard verteld, maar ook een senior vind het ook echt nog leuk om af en toe te werken! ;)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

jensvl
Berichten: 1642
Geregistreerd: 17-05-12

Re: Oud paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:17

Dat is zeker waar

True Partnership with the horse.
Blog: http://www.paardenproblemen.wordpress.com


gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:28

Natuurlijk kan je dat nog doen,je paard is op papier 29 en lichamelijk blijkbaar jonger.
Mijn paard is 28 en ze crost nog heerlijk over de heide,springt nog af en toe,wat ze geweldig vind.Ook dressuren kan ze nog steeds [M] maar dat doen we maar heel af en toe.
Je houd je paard zo alleen maar soepel,rust roest he. ;)

FB Groep Second Chance.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Oud paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:33

AP --> PP

loyce_

Berichten: 953
Geregistreerd: 15-01-07
Woonplaats: Maurik

Re: Oud paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:44

mijne is 28 en train nog fanatiek iedere dag, wil der weer gaan trainen voor wedstrijdjes. Net hoe je paardje nog in het leven staat

---


friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Oud paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:54

afhankelijk van de conditie kun je eigenlijk alles wel doen. Wij hadden een Welsh K van 26 jaar die nog best fit was. Mee op buitenrit naar het bos kon hij met gemak meekomen met de jongere paarden en in galop was hij degene die voorop ging.
Met beleid rijden, en goed op het paard letten. Maar dit moet je met een jonger paard ook. Kijken en luisteren naar een paard dan kun je wellicht nog lang plezier hebben.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

joke1989

Berichten: 66
Geregistreerd: 20-05-15
Woonplaats: Luxwoude

Re: Oud paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:09

Zelf heb ik valk gehad als pony en ben daar zelfs nog mee op ponykamp geweest, hij was toen 27 jaar! Zodra er een hindernis stond werd hij helemaal gek omdat hij dat prachtig vond! Hangt helemaal van je paard af ;-)

EsmeexRoosz

Berichten: 419
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Katwijk

Re: Oud paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:24

Hangt inderdaad van het paard en de arbeid af. Die van mij is 23, een stukje jonger maar doet gelukkig ook nog alles met plezier. :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astridhorse, DewiFoto, Fly_high, Hobbyhorse, Lalladidoo, SemrushBot, Vagabondo, Vecar, YvonneV en 158 bezoekers