Amazone gewond na val van paard in Amersfoort

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Amazone gewond na val van paard in Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-15 11:58

http://www.dichtbij.nl


Afbeelding

Een meisje is vrijdagavond rond 20.15 uur gewond geraakt toen zij van een paard viel in Amersfoort. Dit gebeurde op de manege die is gevestigd op het legerterrein van de Bernardkazerne aan de Barchman Wuytierslaan.

Hoe het ongeval heeft kunnen gebeuren is nog niet duidelijk. Ambulancepersoneel heeft het slachtoffer ter plaatse behandeld. Een traumahelikopter die opgeroepen werd kon al snel gecanceld worden omdat de verwondingen van het slachtoffer uiteindelijk minder ernstig leken dan eerst gedacht.

Het slachtoffer is overgebracht naar het ziekenhuis waar zij verder onderzocht kan worden.


Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Amazone gewond na val van paard in Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 12:15

Ik snap toch niet helemaal waarom dit vp nieuws Is.

Ik ben ook wel eens van mijn paard af gevallen, per abmu afgevoerd. Later bleek ik inwendige bloedingen te hebben. Dat Is toch ook geen nieuws geweest?

Lullig voor die meid tho. Hopelijk knapt ze snel op.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Amazone gewond na val van paard in Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 12:49

Mee eens, ben er vorig jaar ook afgeknald en werd afgevoerd met ambu. Was er een botsplinter van mn heup los.

Maar misschien vanwege het oproepen van trauma? Ookal is het niet nodig geweest.

Wranglerbutt

Berichten: 10376
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:46

Als de traumahelicopter opstijgt, gaan ook de aasvliegen (112-fotografen en 'verslaggevers') zwermen.... :roll:

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Amazone gewond na val van paard in Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 14:20

Ze wilde bij mij geen trauma laten komen, omdat er een wedstrijd bezig Was, er geen ruimte Was voor een heli daardoor Is die niet besteld.

Tjah... Mijn vriend lag onder mijn paard heeft 2 dagen in het ziekenhuis gelegen net logesyndroom, ik daarna met inwendige bloedingen, zware hersenschuddig (waar ze zich op dat moment niet druk over maakte, mijn andere organen waren belangrijker), dikke en diepe wond op mn bil, blauw oog van mn Cap, enz enz.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Amazone gewond na val van paard in Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:10

Precies mijn gedachten, ik dacht dat ik onbeschoft was dat ik hier zo over dacht.
Maar ik ben gelukkig niet de enige die denkt dat het nu blijkbaar zo belangrijk is dat een volkomen vreemde van een paard valt dat, dat op de voorpagina moet komen.
Hoe vaak valt er wel niet iemand van zijn of haar paard en wordt afgevoerd per ambulance ? Dat komt echt niet elke keer op de voorpagina.
Er lopen genoeg topics over mensen die een behoorlijke smak hebben gemaakt en in het ziekenhuis terecht komen, en die staan dus niet op de voorpagina.

Maakt het natuurlijk niet minder vervelend voor de ruiter, beterschap voor haar.

LaPuraVida
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-10-14

Re: Amazone gewond na val van paard in Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:34

Gebeurt dit niet vrijwel dagelijks ergens in ons land?! Heel vervelend voor het meisje in kwestie, maar om dit nou als nieuws te publiceren...


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:01

Goh, al zolang ik me kan herrineren staan dit soort dingen op de Vp. Beetje kinderachtig hoor: wedstrijdje doen wie het zieligst en hardst is gevallen maar niet op de Vp heeft gestaan. :+
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 11-07-15 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:02

Als het echt niet interessant was had niemand het aangeklikt.

opisop_shop

Berichten: 15058
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Amazone gewond na val van paard in Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:10

Vind het gegeven commentaar inderdaad een beetje raar staan.

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:21

Peelie schreef:
Ze wilde bij mij geen trauma laten komen, omdat er een wedstrijd bezig Was, er geen ruimte Was voor een heli daardoor Is die niet besteld.

Tjah... Mijn vriend lag onder mijn paard heeft 2 dagen in het ziekenhuis gelegen net logesyndroom, ik daarna met inwendige bloedingen, zware hersenschuddig (waar ze zich op dat moment niet druk over maakte, mijn andere organen waren belangrijker), dikke en diepe wond op mn bil, blauw oog van mn Cap, enz enz.


Gut, jij bent ook zielig hoor :(:) :')

Gaan we er nou een wedstrijd van maken wie het ergst er aan toe was?

Maar verder snap ik ook niet waarom dit VP nieuws is :) wel zielig voor het meisje.

[o]

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Amazone gewond na val van paard in Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:29

Ik hoef echt zieligheidscompetitie hoor. Ik probeer meer duidelijk te maken dat er veel meer van dit soort ongelukken gebeuren, en dat ik niet begrijp waarom dit VP nieuws Is.

Iedereen die paardrijd zal dit op z'n minst gebeuren.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Happy16

Berichten: 4611
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:31

Peelie schreef:
Iedereen die paardrijd zal dit op z'n minst gebeuren.


Nou, dan stop ik er maar mee denk ik :=

Levi <3

verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:34

Peelie schreef:
Ik hoef echt zieligheidscompetitie hoor. Ik probeer meer duidelijk te maken dat er veel meer van dit soort ongelukken gebeuren, en dat ik niet begrijp waarom dit VP nieuws Is.

Iedereen die paardrijd zal dit op z'n minst gebeuren.


Op z'n minst... Goeie genade, jij mag wel de award voor meest theatrale posts :')

Gelukkig ken ik niemand in mijn nabije omgeving die zoiets heeft meegemaakt, en volgens mij gebeurd dit toch echt vaker niet dan wel :P

[o]

Anoniem

Re: Amazone gewond na val van paard in Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:01

Moderatoropmerking:
Of je het eens of oneens bent met de nieuwswaarde die nieuwsredactie aan dit onderwerp hangt, is een discussie die niet in dit topic thuis hoort. De nieuwsredactie doet haar best om zo snel mogelijk het nieuws op Bokt te zetten. Ook is het de bedoeling dat de nieuwsredactie lezers aantrekt, wanneer iets 'veel besproken' is, zul je het ook sneller op de voorpagina vinden dan bij het overige nieuws. Je hoeft het hier niet mee eens te zijn, maar bespreek dat niet in desbetreffende topic. Je kunt altijd contact opnemen met de nieuwsredactie via Tip de Nieuwsredactie onderaan elk bericht, daar kun je aangeven waarom je vind dat het niet op VN thuis hoort (en voor andere vragen en/of opmerkingen)
Nu dan de vraag om het ontopic te houden, met inhoudelijke reacties op het bericht.
Alvast bedankt.

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Amazone gewond na val van paard in Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:01

Is er een manege op de bernhardkazerne? Kom er vrij regelmatig maar dat wist ik niet.... Vraag me dan ook af of het een.collega is, je kan volgens mij nu via defensie je ruiterbewijs aanvragen dus zou me niets verbazen als het een volledige beginner is geweest :=

A winner is a dreamer who never gives up, Nelson Mandela

[OV] [PG] Carina NMK, frieze merrie 7 jaar

xx_Irisje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Amazone gewond na val van paard in Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:04

Er is idd een manege op de kazerne, onder de militairen ook vrij bekend overgens.

Het meisje was een gevorderde ruiter die onder het paard terecht kwam, gelukkig zonder schade bleek later.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:05

xx_Irisje schreef:
Er is idd een manege op de kazerne, onder de militairen ook vrij bekend overgens.

Het meisje was een gevorderde ruiter die onder het paard terecht kwam, gelukkig zonder schade bleek later.


Ow?

Gelukkig!

A winner is a dreamer who never gives up, Nelson Mandela

[OV] [PG] Carina NMK, frieze merrie 7 jaar

mala26

Berichten: 4984
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:30

Romyv schreef:
Is er een manege op de bernhardkazerne? Kom er vrij regelmatig maar dat wist ik niet.... Vraag me dan ook af of het een.collega is, je kan volgens mij nu via defensie je ruiterbewijs aanvragen dus zou me niets verbazen als het een volledige beginner is geweest :=


Je kan via defensie je militaire ruiterbewijs aanvragen, brons en door promoveren naar zilver en goud. Brons is gevraagd om mee te mogen rijden met o.a Prinsjesdag.
Fijn om te horen dat het meisje goed is Iris. Zal best wel even schrikken zijn geweest.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Amazone gewond na val van paard in Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:43

Ow wist ik niet , reed mee op prinsjesdag maar had geen ruiterrijbewijs nodig .. Zal ook per eenheid verschillen denk

A winner is a dreamer who never gives up, Nelson Mandela

[OV] [PG] Carina NMK, frieze merrie 7 jaar

mala26

Berichten: 4984
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:54

Romyv schreef:
Ow wist ik niet , reed mee op prinsjesdag maar had geen ruiterrijbewijs nodig .. Zal ook per eenheid verschillen denk


ow echt, haha, ik weet dat dit voor de huzaren geldt.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 08:57

Romyv schreef:
Is er een manege op de bernhardkazerne? Kom er vrij regelmatig maar dat wist ik niet.... Vraag me dan ook af of het een.collega is, je kan volgens mij nu via defensie je ruiterbewijs aanvragen dus zou me niets verbazen als het een volledige beginner is geweest :=



vroeger werden daar best wel leuke springconcoursen georganiseerd, jammer was wel dat je moest losrijden in zo'n klein koepelgebouwtje, maar de binnenbak was prima!
Ik had ook het idee dat er gewoon pensionpaarden van burgers stonden.

Leef: neem en geef!

mala26

Berichten: 4984
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Amazone gewond na val van paard in Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:17

Er staan ook paarden van burgers. Het bedrijf wordt ook door burgers gerund.
En de binnenbak heeft een geweldige bodem, leuk voor in de winter spring en dressuur wedstrijden :D

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:17

verootjoo schreef:
Peelie schreef:
Ze wilde bij mij geen trauma laten komen, omdat er een wedstrijd bezig Was, er geen ruimte Was voor een heli daardoor Is die niet besteld.

Tjah... Mijn vriend lag onder mijn paard heeft 2 dagen in het ziekenhuis gelegen net logesyndroom, ik daarna met inwendige bloedingen, zware hersenschuddig (waar ze zich op dat moment niet druk over maakte, mijn andere organen waren belangrijker), dikke en diepe wond op mn bil, blauw oog van mn Cap, enz enz.


Gut, jij bent ook zielig hoor :(:) :')

Gaan we er nou een wedstrijd van maken wie het ergst er aan toe was?

Maar verder snap ik ook niet waarom dit VP nieuws is :) wel zielig voor het meisje.

Zoiets zeg je niet tis voor iedereen heel naar.

Lieve Mixie ik vergeet je nooit

AngelHeart

Berichten: 510
Geregistreerd: 11-06-15

Re: Amazone gewond na val van paard in Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:33

Het is op mijn manege waar ik rij ik weet precies wat er is gebeurt.
Er is een nieuw paard ( fiona ) daar mocht een gevordere ruiter op ( vivian ) het paard was slecht opgevped en is heel erg druk dus fiona begon te bokken en ging wijken (?) En toen verloor fiona haar evenwicht en viel vivian op haar hoofd en fiona vervolgens ook nog op haar
De trauma helikopter werd ingerukt maar het was blijkbaar toch niet zo heel erg fus is ze afgevoerd naar het ziekenhuis...
Ik weet dit van iemand die erbij was.
Hoe het nu gaat weet ik niet zodra ik iets weet laat ik het horen

Spoiler:
appelmoes
Shakira is mijn leven manege pony's zijn leuk :))
Spoiler:
chocolade :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ardanwan, Charat, Dallista, Danielleeee_, fransje23, Froukje, jansje73, Jorex, Kidde, Mariett, Marleen_L, MyWishMax, Odysseus, s1993, TinkerTreas en 71 bezoekers