Knappen tomaatjes in het vliegtuig?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joey

Berichten: 2594
Geregistreerd: 19-01-10
Woonplaats: Amsterdam

Knappen tomaatjes in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 15:46

Ehm. Ja :')
Ik zit nu in de bus naar Dublin AirPort en vlieg over paar uur richting huis. Alleen heb ik een bakje met cherry tomaatjes mee en bedenk ik me ineens..
Zouden die kunnen knappen in t vliegtuig? _O-
Wie weet dit en heeft een verlossend antwoord? Want anders eet ik ze snel op :')

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Knappen tomaatjes in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:48

Uh nee. Dat kun je gewoon veilig meenemen zolang je ze niet plet in je handbagage ;)

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:48

Nee, je hebt eerder wat lagere druk dan hogere druk in een vliegtuig.
Maar, vermoedelijk zullen de tomaten wel als vloeistof worden herkend bij security, dus daar kom je er niet mee doorheen :+

Joey

Berichten: 2594
Geregistreerd: 19-01-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 15:52

Ibbel schreef:
Nee, je hebt eerder wat lagere druk dan hogere druk in een vliegtuig.
Maar, vermoedelijk zullen de tomaten wel als vloeistof worden herkend bij security, dus daar kom je er niet mee doorheen :+


Meen je dat? :') Dat zou banketstaaf zijn.. Ik hoop t niet, ik eet er dan in ieder geval al een aantal op :')
Thanks!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23435
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:52

Groente en fruit mag toch sowieso niet mee?

Stephanie_M
Berichten: 1388
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Knappen tomaatjes in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:53

Binnen Europa mag groente en fruit gewoon mee! Lekker eten dus in het vliegtuig :)

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:57

Of je fruit en ander eten mee mag nemen, hangt van het land af waar je heen gaat. Richting NL is geen probleem voor zover ik weet. Maar de scanner bij security 'herkent' vloeistof - zo kon ik eens een te grote onaangebroken fles contactlensvloeistof zó wegflikkeren (en daarna bij de taxfree een nog veel grotere en duurdere nieuwe kopen, dat dan weer wel)

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Knappen tomaatjes in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:02

Tomaatjes mogen voor zover ik meegemaakt heb, gewoon mee door de security. Alleen buiten europa niet (doe het soms wel).

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Re: Knappen tomaatjes in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:06

Daar kan je echt een vette bekeuring voor krijgen hè maaikemuis :P Als je iets niet aangeeft en dus mee "smokkelt" wat niet de bedoeling is.

Joey

Berichten: 2594
Geregistreerd: 19-01-10
Woonplaats: Amsterdam

Re: Knappen tomaatjes in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 16:15

Oh gelukkig :') Thanks allemaal!

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:26

lisem94 schreef:
Daar kan je echt een vette bekeuring voor krijgen hè maaikemuis :P Als je iets niet aangeeft en dus mee "smokkelt" wat niet de bedoeling is.


I know... Zeker wanneer je met je mams gaat reizen en die een ontzettend leuke plant in haar koffer blijkt te hebben gestopt :') . Godzijdank kwamen we er goed vanf omdat het wel heel duidelijk was dat mams niet zo into het reizen was. Op de heenweg heb ik nog een deo, nagelknippertje en naaiset weten te redden _/-\o_

Stephanie_M
Berichten: 1388
Geregistreerd: 19-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:39

maaikemuis schreef:
Tomaatjes mogen voor zover ik meegemaakt heb, gewoon mee door de security. Alleen buiten europa niet (doe het soms wel).


Het mag gewoon mee het vliegtuig in, het mag alleen niet door de douane op het vliegveld van aankomst. Waar je ter wereld dus ook heen vliegt je appels vlees en brood mag mee het vliegtuig in alleen buiten Europa mag het er niet meer uit om het maar zo te zeggen.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 01:17

Tomaatjes mogen gewoon mee inderdaad, zoals hierboven aangegeven zal alleen de douane in het mogelijke andere land (buiten europa) er moeilijk over kunnen doen.

Ibbel schreef:
Of je fruit en ander eten mee mag nemen, hangt van het land af waar je heen gaat. Richting NL is geen probleem voor zover ik weet. Maar de scanner bij security 'herkent' vloeistof - zo kon ik eens een te grote onaangebroken fles contactlensvloeistof zó wegflikkeren (en daarna bij de taxfree een nog veel grotere en duurdere nieuwe kopen, dat dan weer wel)


Dat je binnen alsnog vloeistof kan kopen, komt omdat die vloeistof "veilig is verklaard". Het is bij die vloeistoffen bekend dat er niet mee is geknoeid. Van jouw eigen meegebrachte vloeistof weten we niet zeker of het is wat op de verpakking staat of dat er dus mee is geknoeid.