Tips voor vd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BrittNyna

Berichten: 17
Geregistreerd: 07-02-15

Tips voor vd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 17:13

Heyy
Ik heb een verzorgpaardje van 20jaar... Ze is wat langzaam maar dat is ze altijd geweest dus dat licht echt niet aan haar ouderdom! Ze is pas vorige maand 30 geworden :)

Ze kan al voetje geven
Maar verder niks omdat... Tja hoe zal ik het zeggen ik ben er zelf een beetje een kluns in en als het jezelf niet lukt is het moeilijk om het een ander te leren

Dus daarom vraag ik:
Weet iemand makkelijke trucjes en hoe je die het best kan aapakken?

Of tips die ik kan gebruiken?

LinekeP

Berichten: 342
Geregistreerd: 03-06-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Tips voor vd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:16


Fleur_a

Berichten: 557
Geregistreerd: 29-07-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:17

LinekeP schreef:
Google is je beste vriend :)

leanR
Berichten: 491
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Tips voor vd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:18


dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Tips voor vd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:23

Is ze nu 20 of 30 begrijp het niet zo goed

BrittNyna

Berichten: 17
Geregistreerd: 07-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 17:24

dresjoepie schreef:
Is ze nu 20 of 30 begrijp het niet zo goed


Ze is 20

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:26

Ten eerste; Wat vindt de eigenaar ervan als je dit paard trucjes/vrijheidsdressuur gaat leren?

Ten tweede; ga aub niet zelf aan het rommelen met allerlei trucjes zonder dat je weet hoe je dit op een juiste wijze moet aanleren bij een paard.
Ga les nemen bij iemand die weet waarmee hij bezig is.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:28

BrittNyna schreef:
dresjoepie schreef:
Is ze nu 20 of 30 begrijp het niet zo goed


Ze is 20

Hihi oke 30 is wel heeeel oud maar met een paard van 20 kan je nog een hoop doen Idd lekker even googlen en zomaar proberen

Fleur_a

Berichten: 557
Geregistreerd: 29-07-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:28

Jillsil schreef:
Ten eerste; Wat vindt de eigenaar ervan als je dit paard trucjes/vrijheidsdressuur gaat leren?

Ten tweede; ga aub niet zelf aan het rommelen met allerlei trucjes zonder dat je weet hoe je dit op een juiste wijze moet aanleren bij een paard.
Ga les nemen bij iemand die weet waarmee hij bezig is.

Ik denk dat je dit best zelf aan kan. (mits de goedkeuring van eigenaar). Ik ben met mijn pony ook vd gaan doen, en aan de hand van alleen een beetje internet zijn we toch aardig op de goede weg! Het scheelt dat mijn pony heel leergierig is. Maar mijn pony kan erg veel vd, en dit zonder lessen oid.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:30

Fleur_a schreef:
Ik denk dat je dit best zelf aan kan. (mits de goedkeuring van eigenaar). Ik ben met mijn pony ook vd gaan doen, en aan de hand van alleen een beetje internet zijn we toch aardig op de goede weg! Het scheelt dat mijn pony heel leergierig is. Maar mijn pony kan erg veel vd, en dit zonder lessen oid.

TS geeft aan dat ze er zelf een kluns in kan wezen, dan zal ik zeker niet zelf aan de gang gaan..

Fleur_a

Berichten: 557
Geregistreerd: 29-07-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:33

SindyKaya schreef:
Fleur_a schreef:
Ik denk dat je dit best zelf aan kan. (mits de goedkeuring van eigenaar). Ik ben met mijn pony ook vd gaan doen, en aan de hand van alleen een beetje internet zijn we toch aardig op de goede weg! Het scheelt dat mijn pony heel leergierig is. Maar mijn pony kan erg veel vd, en dit zonder lessen oid.

TS geeft aan dat ze er zelf een kluns in kan wezen, dan zal ik zeker niet zelf aan de gang gaan..

Heb ik overheen gelezen... sorry. Dan geef ik jullie gelijk

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:34

Het gaat er niet om of je iets kunt aanleren het gaat erom dat je dit op een correcte manier doet. Mensen denken dat VD allemaal lief en leuk is en er niets mis kan gaan maar dat kan helaas wel. Er worden helaas teveel pony's verpruts door zulke onkundige acties.

Fleur_a

Berichten: 557
Geregistreerd: 29-07-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:34

Jillsil schreef:
Het gaat er niet om of je iets kunt aanleren het gaat erom dat je dit op een correcte manier doet. Mensen denken dat VD allemaal lief en leuk is en er niets mis kan gaan maar dat kan helaas wel. Er worden helaas teveel pony's verpruts door zulke onkundige acties.

mee eens. Maar dat is met alles. Als je de juiste manier niet weet gaat het mis.

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:37

Fleur_a schreef:
Jillsil schreef:
Het gaat er niet om of je iets kunt aanleren het gaat erom dat je dit op een correcte manier doet. Mensen denken dat VD allemaal lief en leuk is en er niets mis kan gaan maar dat kan helaas wel. Er worden helaas teveel pony's verpruts door zulke onkundige acties.

mee eens. Maar dat is met alles. Als je de juiste manier niet weet gaat het mis.



Absoluut waar. Maar met VD denk men al sneller dat ze het zelf allemaal zo goed kunnen en het allemaal niet zo'n vaart loopt.
Voorbeeld: kennis heeft een pony gekocht die te pas en te onpas gaat steigeren als hij denkt dat hij iemand een commando ziet geven en nog meer van zulke dingen.

Fleur_a

Berichten: 557
Geregistreerd: 29-07-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tips voor vd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:40

Hier was ik met mijn pony ook bang voor toen ik steigeren wilde aanleren, maar gelukkig maakt hij hier geen misbruik van. Consequentie en geduld staan voorop!

BrittNyna

Berichten: 17
Geregistreerd: 07-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 21:42

Jillsil schreef:
Ten eerste; Wat vindt de eigenaar ervan als je dit paard trucjes/vrijheidsdressuur gaat leren?

Ten tweede; ga aub niet zelf aan het rommelen met allerlei trucjes zonder dat je weet hoe je dit op een juiste wijze moet aanleren bij een paard.
Ga les nemen bij iemand die weet waarmee hij bezig is.


De eigenaar vind dit goed dit heb ik gevraagd geen dingen zoals steigeren maar schapen, flemen en dat soort dingen vind ze allemala geen probleem.

Daarom vroeg ik dus om hulp. Zodat ik het niet fout ga doen.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Tips voor vd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:03

Les nemen is natuurlijk sowieso altijd verstandig, vaak zie je zelf niet dat je iets totaal anders vraagt dan je bedoelt, dat je op het verkeerde moment een stapje achteruit zet e.d.

Je kan ook een kijkje op mijn site nemen www.amable.nl onder het kopje werkwijze, daar staat namelijk de basis en de echte startoefeningen al uitgelegd.

Kenia04
Berichten: 25
Geregistreerd: 09-07-15

Re: Tips voor vd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:43

Op youtube staan ook filmpjes waarin goed wordt uitgelegd hoe je je paard dingen kan leren, misschien is dat wat?

BrittNyna

Berichten: 17
Geregistreerd: 07-02-15

Re: Tips voor vd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 15:32

Bedankt voor alle tips!!

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: Tips voor vd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:50

Ik herken zekker verprutste ponys.
Omdat mijn pony de spgaat en de jambette enz. Kende Moest een kennis haar paard gelijk stijgeren aan leren.

Haar paard heeft haar er heel vaak raar afgegooid en gebruikte het ook vaak.

BrittNyna

Berichten: 17
Geregistreerd: 07-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 12:39

lianne304 schreef:
Ik herken zekker verprutste ponys.
Omdat mijn pony de spgaat en de jambette enz. Kende Moest een kennis haar paard gelijk stijgeren aan leren.

Haar paard heeft haar er heel vaak raar afgegooid en gebruikte het ook vaak.


Ik ben niet van plan om dit soort dingen te doen. Alleen kleine dingetjes zoals flemen, voetje geven en dat soort dingetjes spagaat ben ik niet van plan en al zeker niet steigeren.

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Tips voor vd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:12

Ook zulke "kleine dingentjes" kunnen, als ze verkeerd aangeleerd worden, een probleem veroorzaken. Ik heb het nu van dichtbij meegemaakt, VD is ook een vorm van sport waarbij niet wat aangerommeld moet worden maar waar je best een paar lessen voor kunt gaan volgen bij iemand die er echt verstand van heeft. Een paard verpesten gaat sneller dan de schade achteraf weer herstellen