topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-15 13:18

Gisterenavond las ik een topic van iemand die haar paard op een vreselijke manier is kwijt geraakt (plus nog 7 paarden). Als laatste eerbetoon maakte ze een topic van dit paard.
Zojuist zie ik dat dit topic gesloten is, omdat de TSer een ban heeft en het niet de bedoeling is dat ze met iemand anders account een topic opent.
Ik snap heel goed dat de moderators hier een lijn in moeten trekken, maar met oog op dit verdrietige verhaal vind ik het nogal respectloos op dit topic op slot te gooien. Wat heeft bokt er verder voor last van? Nogmaals, ik snap heel goed dat regels gehandhaafd moeten worden, maar kan er in dit geval geen uitzondering gemaakt worden? Ik weet niet wat TS gedaan heeft waardoor zij nu een ban heeft, maar om nu zo'n topic op slot te gooien waar ze alleen maar haar verdrietige verhaal in kwijt wil.. dat vind ik nu eerlijk gezegd gewoon van weinig respect getuigen. Als het nu een reltopic of nutteloos topic was, vond ik het een ander verhaal.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:20

Tja, een ban is een ban en die zal ze niet voor niets hebben gekregen. Dan is het ook niet de bedoeling dat je onder andermans naam (wat sowieso al niet mag) een topic gaat openen.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

xAntoinettex
Berichten: 322
Geregistreerd: 01-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:21

Dat was inderdaad een sneu verhaal. Misschien begrijpen we waarom ze 'm op slot gegooid hebben als we weten wat TS gedaan heeft, maar voor nu vind ik het heel triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:23

Liselot schreef:
Tja, een ban is een ban en die zal ze niet voor niets hebben gekregen. Dan is het ook niet de bedoeling dat je onder andermans naam (wat sowieso al niet mag) een topic gaat openen.


Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Een ban is en blijft een ban, die krijg je heus niet zomaar. Voor je het weet wil iedereen 'een uitzondering' zijn.

Absoluut een vreselijk rot verhaal maar zo zijn er heel veel bokkers met een permanente ban en ook ongetwijfeld een hoop vervelende verhalen.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:26

Het staat iedereen vrij om een nieuw eerbetoon te maken onder hun eigen account :)
Ik kan ook op iemand anders zijn/haar account verdrietige dingen posten.
Persoonlijk zou ik het raar vinden om het topic open te houden als de persoon in kwestie niet meer kan reageren. :)

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110623
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:30

Het was een schaduwaccount. TS is eerder permanent geband met een ander account.
Dus tja, vervelend dat het op slot zit, maar er moet ergens een lijn getrokken worden.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:38

Zoals hier eerder al gezegd; een ban is een ban. Wij mods oordelen niet anders als er een bepaald topic is geopend met een account, dat zou immers oneerlijk zijn. Want als we dit toe zouden staan dan moeten we vervolgens account x en y ook toestaan omdat ze bepaalde omstandigheden hebben, daar kunnen we simpelweg niet aan beginnen. Mensen krijgen natuurlijk ook niet zomaar een ban aan hun broek, daar hebben we altijd goede redenen voor. :)

De Turtle.

Pizzazz

Berichten: 799
Geregistreerd: 11-02-12

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:44

Met dit "schaduwaccount" heeft ze toch al veel vaker topics over haar paarden geopend?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78496
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 14:12

Het is inderdaad zo dat ze al meerdere topics onder dit account eerder heeft geopend. Het is ook geen schaduwaccount, maar een account van iemand anders die ze hiervoor leent.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 14:26

Daarbij nog de aanvulling dat het ook niet is toegestaan om je account met iemand anders te delen of je account uit te lenen aan iemand anders, wat de omstandigheden ook zijn (zie Boktregel 6: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels).

Natuurlijk is het een verdrietig verhaal, maar dat maakt de regels niet anders.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Blabla73
Berichten: 38
Geregistreerd: 11-04-14

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 14:55

Ik heb genoemd topic ook gelezen, het verhaal in kwestie vond ik erg verdrietig, maar vraag me nu eigenlijk het volgende af: ik neem aan dat een ban gekoppeld is aan Ip-adres en mailadres? Dan zou het technisch toch mogelijk zijn om vanaf een ander Ip-adres (of zelfs via dynamisch Ip-adres van de router) en met een ander mailadres toch alsnog kunnen om een nieuw account aan te maken? Een permanente ban is dan toch niet af te geven?
Puur nieuwsgierigheid van mijn kant.

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 14:56

Ik heb het topic zojuist opnieuw geplaatst. En daar heeft de vorige topic opener niets mee te maken.

Ik mis je zo ik mis je meer en meer ik zie je in mn dromen keer op keer.....Lieve Mam Luf You!!! 19-8-1949/10-2-2005

Arethe
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:01

En hij staat alweer op slot. Dat is snel. .

:)ddd Live a life you will remember. :)ddd

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:02

Daar was ik dus al bang voor, jammer


xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:04

Ben benieuwd naar de reden waarom kimmie hem niet mag openen.

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:05

Idd daar wil ik wel een goede reden voor horen.

Ik mis je zo ik mis je meer en meer ik zie je in mn dromen keer op keer.....Lieve Mam Luf You!!! 19-8-1949/10-2-2005

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:11

Zo flauw dat hij alweer dicht is. Ben beneiuwd naar de reden daarvoor

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6679
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:18

De regels zijn toch duidelijk zat? Je account is prive en mag niet worden uitgeleend. Het verhaal van een ander plaatsen, is uitlenen. Dit verhaal sowieso, aangezien het volledig is geschreven door de eigenaar en niet door de persoon van wie het account is. Die persoon heeft vast geen permanente ban gekregen om niks en de gevolgen daarvan moet je ook accepteren.
Sneu verhaal, absoluut, maar dit soort regels zijn duidelijk, makkelijk te begrijpen (of je het er mee eens bent of niet!) en moeten worden nageleefd. Uitzonderingen gaan maken levert alleen maar scheve gezichten op, want waar trek je de grens?

Verwar de mening van de meerderheid niet met de waarheid!


Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:26

Waar ik mezelf altijd over verwonder:
waarom wordt er altijd gedacht, dat wanneer iets "zielig" is, dat het dan wél mag.

Het verhaal waar het hier om gaat ken ik niet, maar dat doet er eigenlijk niet toe. banketstaaf dat de schrijver van het topic ellende is overkomen, mooi dat ze een eerbetoon wil maken.. Maar als ze op bokt geband is, kan het niet hier..Dat wist ze, dat weet ze. Dus dat moet je dan gewoon niet doen.

Als je dat dan wél doet roep je wat mij betreft gewoon de "problemen" ( want joh..waar hebben we het over....) over jezelf af.

Kan me niet voorstellen dat je wereld vergaat omdat je je ellende / eerbetoon/ whatever niet op bokt mag zetten....


Iedereen een Connemara!!


.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:03

Punz schreef:
Kan me niet voorstellen dat je wereld vergaat omdat je je ellende / eerbetoon/ whatever niet op bokt mag zetten....


_/-\o_ het verdriet lijkt imo ook niet zo groot. Beetje mondjes pesten. Ik snap trouwens niet dat degene die haar account uitleende verder mag/kan bokken....

Zij die achter mijn rug over mij spreken, staan op de juiste plek om mijn "bips" _O- te kussen :D tekst geciviliseerd :D

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:11

in mijn ogen, als je de mogelijkheid wilt hebben om je lief en leed op bokt te delen, dan moet je geen acties ondernemen waardoor je geband kunt worden..

Een ban is er om te voorkomen dat je je verhaal op bokt kunt doen.. of dit nu een gezellig kletspraatje is of een akelige gebeurtenis..

als het iemand zo hoog zit dat ze haar verhaal toch wil doen ondanks een ban.. dan is de juiste route dat ze contact opneemt met bokt beheer, haar vraag toelicht en vraagt om een nieuwe kans.. proberen om anderen te vinden die dingen voor je post is gewoon niet de manier.. niet alleen overtreed je dan opnieuw de regels, maar je laat ook anderen regels breken voor je.. zelfs niet om iets naars te delen.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:13

wow |(

ik het verhaal net gelezen.....jezus wat erg....

ook voor al die andere eigenaren :(:)

hadden ze maar gelijk getest op botulisme ,maar ja dat is achteraf.....

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:16

Maar waarom mag iemand anders het dan niet plaatsen? Het is een nuttig verhaal om maar weer eens aan botulisme te worden herinnerd.

Brainless

Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:20

picobello schreef:
Maar waarom mag iemand anders het dan niet plaatsen? Het is een nuttig verhaal om maar weer eens aan botulisme te worden herinnerd.

Iemand anders mag natuurlijk een verhaal plaatsen.
Maar dat uit eigen naam en niet door iemand anders je account laten gebruiken.

Degene die het betreffende account mocht gebruiken had een permanente ban en mag (voorlopig) uit eigen naam niets plaatsen op bokt.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:20

dan kan er iemand een artikel over botulisme schrijven toch
met als inleiding.. naar aanleiding van ... <in het kort wat er gebeurd is>

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers