Aan de teugel lopen is flauwekul

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
JigglyPuff
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-07-15

Aan de teugel lopen is flauwekul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-15 11:39

Zoals de titel zegt... Aan de teugel lopen is flauwekul. Het paard heeft er helemaal niks aan! Als je ze in de kudde ziet galopperen, dan houden ze hun hoofd toch ook niet zo krom? Waarom zou je dat dan doen? Het kan MAKKELIJK zonder! Laat je paard eens kiezen. Uit onderzoek blijkt dat paarden het fijner vinden om ontspannen te lopen. Niet met zo'n kromme rug. Ik zou zeggen, probeer het een keer zonder.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:40

Als paarden aan de teugel lopen lopen ze juist ontspannen..

Edit: Ik bedenk me net dat het vakantietijd is. :(:)

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:41

Ik zou zeggen, gebruik eens de zoekfunctie. :')

edwardway
Berichten: 314
Geregistreerd: 18-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:41

Ik hoop dat je dit niet serieus meent. :')


VenoSnorlax

Berichten: 4498
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Aan de teugel lopen is flauwekul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:42

HET IS WEER VAKANTIEEE *\%/* *\%/*

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

[BB-HK] [VOLG] Wachten op de nieuwe pup Het avontuur van/met/over kleine Iroh

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:42

In de weide heeft het paard geen ruiter op zijn rug. Het aan de teugel lopen krijg je als een paard zijn lijf zo gebruikt dat hij een ruiter goed kan dragen. Het is dus zeker geen flauwekul. Ben erg benieuwd naar het onderzoek.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:42

Als dit serieus is... een paard naar beneden trekken is niet goed, een ontspannen paard wel :D

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

edwardway
Berichten: 314
Geregistreerd: 18-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:43

Anke98 schreef:
HET IS WEER VAKANTIEEE *\%/* *\%/*

[***] schreef:
Als paarden aan de teugel lopen lopen ze juist ontspannen..

Edit: Ik bedenk me net dat het vakantietijd is. :(:)

_O-

JigglyPuff
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-15 11:43

Nee hoor, Let maar eens een keer op als je je paard los laat rennen, Dan zie je dat hij zijn hoofd niet zo krom houd! Het paard vind het fijner om zijn nek lekker lang te laten.

snuffie123
Berichten: 1284
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:43

Als een paard ontspant gaan ze juist aan de teugel lopen. Maar vaak worden ze in de krul getrokken en dat is niet goed. (Dat is denk ik wat je hier bedoelt)

Toch zie je ze in een kudde ook vaak al een beetje nageven. Bij het longeren van mijn eigen verzorgpaardje zie ik ook dat hij al een beetje begint na te geven. Zonder dat ik ook maar iets van hem vraag.

Ben het dus ook niet eens met wat je schrijft.

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:43

Bij welk onderzoek hebben ze het over een kromme rug? Als je paard gewoon netjes aan de teugel loopt heeft ie geen kromme rug :)

Tazzey
Berichten: 9479
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:44

Een account aangemaakt vandaag, 1 bericht, en deze inhoud.

Ik zeg rel-account.

*pakt een koel drankje, wat vers fruit (de zomer equivalent van popcorn) en hangt achterover* *\o/*

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:46

JigglyPuff schreef:
Nee hoor, Let maar eens een keer op als je je paard los laat rennen, Dan zie je dat hij zijn hoofd niet zo krom houd! Het paard vind het fijner om zijn nek lekker lang te laten.

Mijn paard gaat uit zichzelf aan de teugel als hij lekker ontspannen is :) Hoef ik niks voor te doen!

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:46

Op een paard gaan zitten is zowiezo flauwekul. Fijne vakantie verder!

spatter

Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:47

*\o/* *\%/* vakantie!

Paard hoeft inderdaad niet in de krul te lopen maar wel verzameld anders kan hij de ruiter niet dragen.
Kijk naar western paarden, lopen ook niet in de krul.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Jet4You

Berichten: 274
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:48

Tazzey schreef:
Een account aangemaakt vandaag, 1 bericht, en deze inhoud.

Ik zeg rel-account.

*pakt een koel drankje, wat vers fruit (de zomer equivalent van popcorn) en hangt achterover* *\o/*



hahahahahahahaha super reactie *\o/* *\o/* _/-\o_ _/-\o_ :D :D

Jannie, never forget you

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:48

Misschien moet je eens wat opzoeken over nageefelijkheid.
Een paard loopt onder het zadel net 'aan de teugel' om zijn rug te ontlasten aangezien hij ons moet dragen. Een paard wat met zijn hoofd omhoog loopt, drukt ook zijn rug naar beneden waardoor die niet mooi meebeweegt. Dit kan zorgen voor erge rugklachten omdat het paard natuurlijk een ruiter draagt. Paarden in de natuur die rennen, zijn meestal niet ontspannen. Ze rennen omdat ze wegmoeten van gevaar. Wanneer ze ontspannen zijn staan ze lekker te grazen of weg te doezelen. Dit beide met hun hoofd omlaag.

Wat je zegt over kromme rug, bij een nageefelijk paard gaan de rugspieren zich aanspannen en gaat de rug wat omhoog. Een gespannen paard gaat de rug omlaag drukken waardoor die zijn ruggengraad meer belast zeker met een ruiter erop.

Er is een groot verschil tussen een ontspannen nageefelijk paard, en een paard wat aan de teugel of in de krul getrokken is. Dat is inderdaad niet fijn voor een paard.

Een paard heeft dus veel liever onstpanning alsin nageefelijkheid. In de krul getrokken worden zal geen enkel paard graag hebben. En als ze met hun hoofd omhoog lopen, hun rug omlaag gedrukt zijn ze gespannen en dat is ook geen pretje om dan nog eens 50-80 kg te dragen.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:48

Sukkel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:49

Tazzey schreef:
Een account aangemaakt vandaag, 1 bericht, en deze inhoud.

Ik zeg rel-account.

*pakt een koel drankje, wat vers fruit (de zomer equivalent van popcorn) en hangt achterover* *\o/*


*zet een bak ijs neer met wat lepels, zegt schuif es op en komt meekijken naar deze show*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:49

Geryon schreef:
Sukkel

:oo

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:50

Een paard staat de hele dag door met zijn neus aan de grond. Zijn hals gaat helemaal naar beneden, en trekt daarmee de rugspieren aan.

Een paard die zich veilig voelt, en speelt, neemt ook spelenderwijs een houding aan.
Lang en laag, opgericht, hier en daar dreigend (spelend) een pas opzei. Springt van links naar recht over in galop, en ga zo maar door.

Het is dus heel natuurlijk, als een paard correct aan de teugel loopt.

Veel mensen dwingen aan de teugel af. De hals vormt een knik, en gebruikt de rug niet.
Zelfs dit, zie je in de hoogste klasses.

Alle manieren van bijzet, waarbij het paard met zijn neus achter de loodlijn loopt, is gedwongen en kan het paard niet correct ontspannen.

Wat is nu ontspannen?
Ontspannen is dat de ruiter, met een zachte, vriendelijke hand, met de juiste (correcte) hulpen op de juiste timing geeft, waarbij hij het paard in zijn waarde laat, leiderschap neemt, waardoor het paard de ruiter gaat vertrouwen.
"Het komt goed. We doen dit samen."

Paarden met een ooo zoo mooi voorbeen, en een jammer jammer achterbeen, zie je achter het zadel, een kuiltje, naar de bips. Dit hoort (bij hoog getrainde paarden) niet zo te zijn.
Je ziet ook kaakspanning, en ook zo in de ogen.
Hoewel het zooo mooi lijkt, is het eigenlijk gewoon geen vorm van ontspanning.

Een ontspannen paard, laat zijn hals in jou handen zakken, volledig naar beneden, volledig vanuit de schoft. Het zelfde als met grazen dus. Maar dit is nu in beweging.

Als jij als ruiter, daar op de juiste manier mee omgaat. Krijg je daar veel voor terug!!
Laatst bijgewerkt door maralyn op 11-07-15 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Regendans

Berichten: 4986
Geregistreerd: 17-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:51

Geryon schreef:
Sukkel

Nou das ook niet lief!

Cinnepin

Berichten: 8900
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:51

Ik bind mijn paard zijn hoofd altijd vast met riemen aan de knieen. Is dat niet goed dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:52

Cinnepin schreef:
Ik bind mijn paard zijn hoofd altijd vast met riemen aan de knieen. Is dat niet goed dan?

-O-

De enige goede manier is groentesoep

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:52

Heerlijk ik volg weer optijd! Heb je zeker van je zwarte arabische hengst gezien? :P

Ojee <3Beertje & Mickey & Thyca <3
Believe in yourself..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers