Penny meisje (3 jaar) met haar penny pony (3 jaar)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stagediver

Berichten: 996
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Tholen

Penny meisje (3 jaar) met haar penny pony (3 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 20:14

Een maand geleden heeft mijn dochter een pony van oma en opa gehad.
Isabella (Fiara van stal de meeren) is een shetland pony van 3 jaar. Totaal niet beleerd, kon wel gewoon longeren. Maar super braaf!!! Mijn dochtertje "rijd" er gewoon op, stukje door het bos, en lekker in de bak en ze wordt 2 x in de week bereden door een ouder kereltje om de knopjes erop te zetten :D

Helaas heeft ze toch zomer eczeem, zouden naar de keuring gaan in Oktober maar hebben haar manen er verder afgeschoren (waren al behoorlijk kort) en eczeem dekentje omgedaan en nu smeren :)

Misschien dat ik negatieve reacties ga krijgen omdat ik mijn dochter op een groen paard zet, en dat het onverantwoordelijk is (Zou ik zelf ook denken) Maar Isabella is zeer rustig en zet eigenlijk geen stap verkeerd.. Dit dier is zo braaf dat het eigenlijk gewoon niet te geloven is.. Ze heeft een jaar bij mijn moeder gestaan en daarom heeft zij isabella ook gekregen omdat het gewoon een heel makkelijk en lief dier is. (Bijt niet, schopt niet, is niet druk of zenuwachtig) Esmee mag er ook niet op draven (Vind ik haar nog niet sterk genoeg voor, en ook niet omdat isabella nog zo groen is, ze mag er echt alleen maar rondje op stappen met veiligheids helm enz en iemand ernaast)


Afbeelding
Isabella in haar pyjama zoals esmee het noemt :D

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Isabella moet nog wel een beetje aan het hoofdstel wennen, hebben hem alleen in zodat ze er aan kan wennen, mijn dochter die houdt gewoon het zadel vast, want wil zoiezo nog niet dat ze de teugels gebruikt (Weet ook nog niet hoe)


Foto van paar weken geleden toen ze nog haar had :D

Afbeelding


Esmee is zelf pas net echt begonnen met erop zitten en stappen omdat ze het altijd eng vond, maar met isabella is zij helemaal gelukkig en comfortabel :D

Ze kan zelf met Isabella lopen, die loopt gewoon braaf mee aan een touwtje.

Voor een dier wat nog niet veel heeft geleerd is het echt een super fijne kinderpony en heeft al een hele fanclub op stal :D super schattig :D


Afbeelding

Ik had zelf altijd een afkeur voor shetlandertjes, aangezien ik ze niet anders dan gemeen kon, maar sinds wij isabella hebben neem ik mijn woorden terug :D

WildDreams

Berichten: 2424
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:18

Wat super schattig samen! :D Die gaan vast en zeker nog een hoop plezier samen beleven!

Petpa

Berichten: 1675
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:19

Lief!

Mijn advies... Genieten van die twee :))

Stagediver

Berichten: 996
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 20:22

Jaa denk ik ook wel :D Ben mijn ouders ook heel erg dankbaar, vond het altijd zo sneu want mijn paard is te groot voor haar, en ze kon er nooit zo bij.. Nou ja met een trappetje ging het wel :) maar de kleine pony's vond ze toch veel leuker :D:D Ik wou ergens anders een shetlander halen, had mijn stiefpapa gebeld van kan je ff traileren, toen zei die weet je wel dat het 650 km is.. Belde later terug dat ze isabella mocht hebben. (Mijn moeder moest al inbinden had er 4 lopen) maar mijn moeder kon maar niemand vinden. Mijn moeder die plukt soms shetjes van de markt om ze op te knappen en als iemand dan shetje zoekt dan geeft ze ze een goed tehuis, maar alleen kennissen, van kennisen noem maar op haha.. En ze kon er eigenlijk geen afscheid van nemen, en nu had zij er wel vrede mee :D Ze schelen 4 maanden op elkaar dus ze kunnen samen opgroeien en leren en het klikt echt gewoon super met die twee..Isabella is zo voorzichtig met esmee, en ik doe er eigenlijk stiekem ook van alles mee haha :D

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Penny meisje (3 jaar) met haar penny pony (3 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:37

Een groen paard vind ik niet eens het risico; ik zou alleen voor de pony zelf nog wat langer tijd geven.
Maar ik weet hoe lief shetlanders ook kunnen zijn! Ik had ook nooit wat met shetlanders en heb wel wat gekke streken gezien. Maar wij hebben ook net een shetlander over genomen; echt een schatje! Wel gewoon serieus paard; maar gewoon lekker nuchter en een vriendelijk hart, zeker naar mijn dochter!

Veel succes met jullie lieve shetlander ook! :-)

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Re: Penny meisje (3 jaar) met haar penny pony (3 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:42

Oh, wat een heerlijk stel! Lekker genieten zou ik zeggen. En vooral foto's plaatsen zodat we mee kunnen genieten.

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:49

Bluebontje schreef:
Oh, wat een heerlijk stel! Lekker genieten zou ik zeggen. En vooral foto's plaatsen zodat we mee kunnen genieten.


dit dus <3

Stagediver

Berichten: 996
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 23:27

Llewella schreef:
Een groen paard vind ik niet eens het risico; ik zou alleen voor de pony zelf nog wat langer tijd geven.
Maar ik weet hoe lief shetlanders ook kunnen zijn! Ik had ook nooit wat met shetlanders en heb wel wat gekke streken gezien. Maar wij hebben ook net een shetlander over genomen; echt een schatje! Wel gewoon serieus paard; maar gewoon lekker nuchter en een vriendelijk hart, zeker naar mijn dochter!

Veel succes met jullie lieve shetlander ook! :-)



Rustig aan doen we ook wel hoor :D ventje wat er mee bezig is, die is eerst begonnen met er naast lopen met de teugels om te haar te leren sturen.. en erna gewoon erop.. Die is er 20 minuutjes mee bezig :) Wij wandelen gewoon lekker rond meestal maar 10 minuten kwartiertje.. Esmee neem ik meestal 1 x per week mee, voorlopig nog die is toch nog jong, en is ook niet goed voor haar als het teveel wordt.

Met zo'n diertje maken veel mensen de fout om teveel gelijk te vragen en teveel te verwachten maar we doen het gewoon lekker op het gemakje..

Komt allemaal vanzelf wel :D Vorige week met de warmte heeft ze de hele week vakantie gehad alleen lekker vertroeteld :D

Suzanne F.

Berichten: 49201
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 09:30

Wat een schatje! Ze is wel behoorlijk aangekomen in die korte tijd!

Stagediver

Berichten: 996
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Tholen

Re: Penny meisje (3 jaar) met haar penny pony (3 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 00:37

Ohja, ik zie het verschil niet echt hoor, maarja zie der dagelijks.. Terwijl ze toch ongeveer hetzelfde krijg? :o

simonedkstr

Berichten: 44
Geregistreerd: 12-07-15
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 00:53

super schattig, die twee gaan samen nog veel plezier hebben!

BWendyB
Berichten: 2233
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:06

Lief zeg! Ik ben het met je eens dat sommige shetlanders erg braaf zijn! Maar toch moet je wel op ze letten :+ :D