Alleen (of samen) naar Londen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Alleen (of samen) naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 15:37

Hoi lieve bokkers :)

Ik wil al heel lang heel graag naar Londen, al is het voor een weekend.
Maar ik heb niemand om met me mee te gaan, dus ik heb besloten de knoop door te hakken en alleen te gaan (tenzij er een bokker meewilt :D )!

Hebben bokkers hier ervaring mee? Ik vind het doodeng, en het is héél ver uit mijn comfort zone (vandaar dat bokkers welkom zijn om mee te gaan :') ), en ik weet niet goed waar ik moet beginnen met het plannen van mijn weekendje.

Aan de ene kant ben ik geneigd om gewoon de trein te pakken en te zien in Londen of ik een motel oid kan regelen, maar aan de andere kant ben ik bang dat ik geen slaapplaats kan vinden.

Wat zijn dingen waar ik absoluut aan moet denken en wat zijn do's en dont's?

Indien een bokker interesse heeft samen te gaan, stuur me een pb'tje. :)

                                                                              alles is liefde


Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:44

Wat iets gemakkelijker is (en wellicht minder uit de comfort zone) is kijken of je een aanbieding kunt vinden bij de Stena Line, Hoek van Holland-Harwich.
Dan ga je met de trein naar Hoek van Holland, neem je de nachtboot (dus lekker avond eten op de boot, filmpje kijken misschien, slapen in je eigen hut). De volgende ochtend kom je aan in Harwich.
Bij een dergelijk ticket zit ook een treinticket naar London dus om 9 uur 's ochtends sta je op Liverpoolstreet station in London!

Hoef je alleen nog maar een dagkaart voor de metro aan te schaffen en je dag London kan beginnen!!

's avonds stap je weer op de trein naar Harwich, weer op de boot en na een goede nachtrust op de boot ben je weer in Hoek van Holland :-)

Geen gedoe met het zoeken van een hotel, je hebt twee overnachtingen op de boot en je hebt een volle dag in London :-)

Wij doen dergelijke tripjes nog weleens in januari/februari, als het uitverkoop is in London (en rustig op de boot, waardoor je echt mooie aanbiedingen hebt, 93 euro per persoon heen en weer bijvoorbeeld).

Deze tijd van het jaar zal het wel duur zijn (want druk op de boot).


chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Alleen (of samen) naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:49

Ben alleen naar Japan gegaan, als dat telt? Gelukkig kun je je met Engels heel goed behelpen lijkt me. Ik zou 's avonds niet zo snel alleen over straat gaan in Londen als ik eerlijk ben maar overdag is het prima te doen. De metro is poepsimpel en snel. Misschien kun je een leuke hostel vinden en daar "vrienden" vinden om mee weg te gaan?
Ik ben met de bus door de tunnel geweest, met de trein en met het vliegtuig. Trein was het fijnste. Ik heb meestal 125 voor 3 dagen Londen + hotel qua prijs. Niet zo heel duur dus.

You Know Who | ykw-gypsyhorses.com
Ruim 9 jaar kleurfokker van Irish Cobs in dun, pearl & meer!

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:50

Ik heb even gekeken, als je zo'n soort tripje in deze periode van het jaar doet (dus de ene dag heen, volle dag london en dan de avond weer terug) dan ben je met een 1-persoonsbinnenhut (met tv, badkamer etc.) erbij ongeveer 180 euro kwijt. Niet zo heel goedkoop in deze tijd van het jaar.
Maar goed, dat is dus in feite je transport en twee hotelovernachtingen :+

_MelisS

Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:51

Ik ben vorige maand ook naar Londen en als je er heen wilt zou ik dat zeker doen! Het is echt aan te raden!
Ookal is het alleen.

Ben vorig jaar in m'n eentje 6 weken naar Frankrijk geweest, ook enorm spannend maar onwijs blij dat ik het gedaan heb.
Krijg je ook een goed stukje zelfstandigheid van mee! :j

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Alleen (of samen) naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 16:01

Dat klinkt gaaf Apple! Zeker de moeite waard om uit te zoeken, bedankt! :)

                                                                              alles is liefde

madeliefw

Berichten: 2659
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Alleen (of samen) naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:18

Je kan toch ook van te voren een slaapplaats regelen? Dan heb je wat meer zekerheid.

Ik ben ook een keer naar londen geweest. Ik sliep toen bij een vriendin maar zij moest overdag werken. Ik vond het heel leuk om Londen in mijn eentje te verkennen. Het metrosysteem is heel makkelijk. Je kan met de trein/bus/boot/vliegtuig en vervolgens een goedkoop hotel boeken. Ik zou wel iets in een goede wijk of centrum zoeken. Airbnb is ook nog een goede optie maar daar heb je iets minder een idee waar je terecht komt. Het kan heel goed uitpakken. Of als je het heel eng vindt allemaal kan je ook nog via een reisbureau of online een totale reis boeken waarin alles voor je geregeld wordt. Vervoer, hotel en transport etc. In londen zelf liggen de hotspots wel redelijk dicht bij elkaar. En de rest is makkelijk met de metro te bereiken.

Een leuk reisgidsje is 100% londen. Hierin staan allerlei leuke hippe tentjes maar ook de highlights en de routes.

[o]

Thats_Me

Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Alleen (of samen) naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:38

Net terug van 5 dagen Londen. Wij sliepen in Palmers Lodge Swiss Cottage. Fijn hostel, dicht bij de metro en ook echt wel een aanrader. Daarbij is er zoveel te doen. Lekker naar het museum of gewoon struinen langs de winkels of loungen in het park er is zoveel te zien dat je, je prima zult reddden in je eentje.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Alleen (of samen) naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 17:57

Inmiddels heb ik wat pb's gekregen van bokkers.
Leuk om te zien dat meerdere enthousiast zijn!

Bedankt voor de naam van het hostel Thats_Me! Ik ga eens kijken. :)

                                                                              alles is liefde

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Alleen (of samen) naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:59

Ik weet niet hoe het zit met personenauto's, maar de boot van Hoek-Harw en andersom zijn voor truckers en he-le-maal volgeboekt door het gezeur bij de trein in Calais! Misschien iets om even info over in te winnen.

Londen lijkt mij een prima stad om alleen te kunnen doen, maar samen is wel altijd een stuk gezelliger.
Londen is zó leuk, alvast veel plezier!!

♥ Rewrite the Stars ♥

Amyyy

Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Alleen (of samen) naar Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:59


❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, annikavolder, Ashleytjuhh, fohadie, Gaby, LV19952, minouesmee, NadjaNadja, Nanu, purny, Sannens, Sure_lee, TamaraFloor en 61 bezoekers