Z2 kur: 3 wissels om de 3.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Z2 kur: 3 wissels om de 3.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 11:48

Hoi!

Ik vroeg me af of je in een Z2 kur deze lijn mag rijden:

M-E korte diagonaal met 3 wissels om de 3
E-F korte diagonaal met 3 wissels om de 3.

Ik weet dat een serie niet mag en het worden er dus ook geen 6 om de 3 in totaal.

In mijn oorspronkelijke kur zitten deze lijnen erin met gewoon 1 wissel op de AC-lijn maar ik zit een beetje te brainstormen om de moeilijkheidsgraad wat omhoog te krikken.

Wordt dit als een serie gezien? En eventueel variëren in het aantal galopsprongen tussen de wissels, is dat een optie of is dit rommelig?

Brand los! :D


RM94

Berichten: 2020
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:52

Dat mag niet op de KNHS site staat een brochure met info https://www.knhs.nl/disciplines/dressuur/kur-op-muziek/

hierin staat het volgende bij niveau ZII:
"Als de volgende oefeningen opzettelijk worden getoond, wordt het desbetreffende onderdeel aangemerkt met een 0 in het technische deel en maximaal een 5 voor de choreografie en moeilijkheidsgraad. Wordt het onderdeel daarna alsnog op correcte wijze uitgevoerd, dan wordt er gewoon een cijfer voor gegeven:
• galopchangementen die exact worden gereden
om een bepaald aantal sprongen, zoals om de vier,
drie, twee of één "


Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Z2 kur: 3 wissels om de 3.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 11:55

Oke, duidelijk. Jammer.

Dankjewel!

Heb je eventueel tips hoe ik wat extra wissels kan inbouwen? Mijn paard springt ze echt heel safe, dus kan ze op elk punt extra rijden.

Heb dus die korte diagonalen in mijn proef, appuyeren naar de overkant met een wissel beide kanten op en uitgestrekte galop vanuit de hoek naar C. Eventueel op de middenlijn richting afgroeten? Of maar gewoon zo laten dan?

RM94

Berichten: 2020
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Z2 kur: 3 wissels om de 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:00

sowieso als je ze op een rechte lijn rijdt is dat een hogere moeilijkheidsgraad als in een bocht. Maar op een gegeven moment moet je er ook niet te veel willen rijden denk ik.
Als hij/zij ze heeeeeel recht kan springen kan je het op de middellijn doen dan heeft dat wel meerwaarde als de jury dat zo kan beoordelen

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Z2 kur: 3 wissels om de 3.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 18:08

Dat ga ik even overleggen met m'n instructie, is best een idee. Hij springt ze heel safe en recht.

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Z2 kur: 3 wissels om de 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:16

Je hoeft helemaal niet zo veel wissels erin te doen hoor.. Na 3 wissels stoppen ze met het noteren van cijfers. Dus 3 linksom 3 rechtsom is op zich de max. Daarna heeft het verder niet heel veel nut meer.
Ik scoor erg goed op slangenvolte met wissel van contra naar contra. Als die goed gaat heb je bij de wissel een goed cijfer, maar daarnaast kan het je in het artistieke gedeelte ook nog heel veel punten opleveren. Sowieso kan de moeilijkheidsgraad door deze oefening, mits correct uitgevoerd, lekker hoog becijferd worden (en die telt 4x). Het is namelijk een oefening die makkelijk door de jury herkend wordt als "moeilijk" en "origineel", waardoor je misschien wel zomaar een punt hoger hebt die 4 keer telt

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers