Blaze in training

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
As_LoveYou
Berichten: 187
Geregistreerd: 01-12-08

Blaze in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 21:15

Hoi allemaal!


Afbeelding


Na een aantal jaar weer een berichtje van mij.
Blaze en ik hebben een tijdje stil gestaan door drukte ivm studeren maar deze zomervakantie pakken we de draad natuurlijk weer op!
Blaze is een 7 jarige ruin. We rijden helaas geen wedstrijden, maar we hebben een bak bij huis waardoor ik daar wel vaak fanatiek in rij.

De foto´s hieronder komen uit een filmpje, dus ik hoop dat er genoeg details op te zien zijn :)

Werkpunten voor Blaze en mij:
- Bezig met de oprichting en daarbij te diep lopen te voorkomen (wat erg lastig is), maar juist de hals oprichten.
- Stelling en buiging rechts is lastig, waardoor hij snel het bit vast pakt op rechts. Dmv binnenhoefslag, veel aanleuning op links en voltes probeer ik dit er weer wat uit te krijgen. Als jullie hier nog tips voor hebben hoor ik dat graag!!

Werkpunten voor mij:
- Bijna alles wat betreft houding aanscherpen (handen rechtop, naar voren kijken, schouders naar achteren, ellebogen niet afsteken).

De foto's staan wel allemaal door elkaar.
Laat maar weten wat jullie er van vinden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Blaze in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:23

Hele leuke pony! Voor zover ik er vanaf weet is hij lekker actief!
Leuk duo zijn jullie! :)


Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Blaze in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:47

Ohh wat een leukerd!

Voor je houding, wat ik zelf wel eens doe... voeten uit de beugels, en je knieën naar je kin trekken, in de foetushouding. Zo kom je mooi op je billen te zitten ipv je muts. Dan steek je je benen een voor een naar beneden, een stuk van het zadel af richting de kont. Zonder daarbij van je billen weer op je muts te glijden. Daarna schuif je ze weer naar voren, op het zadel, en let er daarbij op dat je mooi op de binnenkant van je been zit. Dan kom je meestal heel mooi met je schouder, billen en hak op één lijn te zitten.

Voor je paardje, in galop komt hij al mooi wat hoger, in draf zou ik veel uitschuiven en weer oppakken om hem sterker te maken, niet steeds in dezelfde houding rijden.

Succes samen! :D

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Blaze in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:13

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Blaze in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:16

Leuke pony! Ziet er ook leuk uit.
Maar je zadel, vind ik minder leuk. Die mag wat mij betreft wel een hand naar achteren.
Kan dit niet, dan is of, het zadel niet geschikt tegen over de singelplaats of, de singel niet geschikt.
hij licht nu OP de schoft en hoort er ACHTER te liggen.

Verder is het handig al jij je lichaam lang zou maken.
Je zit niet hol!! Gelukkig! Zoals vele ruiters wel doen. (zoo slecht voor je rug!)

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

As_LoveYou
Berichten: 187
Geregistreerd: 01-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-15 18:22

Oke dankjewel voor de tips :) het zadel ga ik naar kijken!!

Veronique_sn
Berichten: 10
Geregistreerd: 25-06-15

Re: Blaze in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:48

Leuke pony! Het ziet er best netjes uit! Ik ben het met je eigen punten eens dat je je handen wat meer rechtop moet houden en naar voren moet kijken . Naar voren kijken is vaak lastiger dan het lijkt he! Ik heb vaak ook de neiging om naar beneden te kijken ipv naar voren .

Smoothie02

Berichten: 113
Geregistreerd: 26-06-15
Woonplaats: Overijssel

Re: Blaze in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:04

Ziet er goed uit! Punten noem je zelf al. En inderdaad je zadel iets naar achter. Leuke pony! :)

~ Mijn lieve paardje, mijn trouwe maatje, soms ondeugend maar toch lief, je hebt mijn hart gestolen, Jij bent mijn hartendief ♡ ~

Smoothie02

Berichten: 113
Geregistreerd: 26-06-15
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:06

Gypsy schreef:
Ohh wat een leukerd!

Voor je houding, wat ik zelf wel eens doe... voeten uit de beugels, en je knieën naar je kin trekken, in de foetushouding. Zo kom je mooi op je billen te zitten ipv je muts. Dan steek je je benen een voor een naar beneden, een stuk van het zadel af richting de kont. Zonder daarbij van je billen weer op je muts te glijden. Daarna schuif je ze weer naar voren, op het zadel, en let er daarbij op dat je mooi op de binnenkant van je been zit. Dan kom je meestal heel mooi met je schouder, billen en hak op één lijn te zitten.


:+ Sorry, hier moest ik wel even om lachen. Zit je met je knie bij je kin op je pony, komt er ineens iemand aan, die denk zeker : :roll: 8)7

Wel een goede manier :D

~ Mijn lieve paardje, mijn trouwe maatje, soms ondeugend maar toch lief, je hebt mijn hart gestolen, Jij bent mijn hartendief ♡ ~

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Blaze in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:26

Zoals bovenstaande, en ik zou je pony ook wat meer ruimte van voren geven. Het komt denk ik ook door zijn bouw, maar ik vind het er opgekropt en gespannen uitzien aan de voorkant. Als je hem wat meer ruimte geeft, zal het er ook wat minder gespannen uitzien, als hij wat uit kan schuiven.

As_LoveYou
Berichten: 187
Geregistreerd: 01-12-08

Re: Blaze in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-15 13:03

Dank jullie wel voor de reacties! Ik ga er mee aan de slag :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 53 bezoekers