Problemen met rustig galopperen (Draver kruising)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Problemen met rustig galopperen (Draver kruising)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 14:32

Hallo,

Ik heb een Draver x Peruaanse Paso van 10 jaar, met een hele grote voorkeur voor de draf. Liefst draaft hij hard, en rechtuit, grote lange stukken, kan hij ook heel lang volhouden. Perfect endurance paard :P Ik heb hem inmiddels 2 jaar, en het galopperen is nog steeds een lastig iets. Als ik buiten rij is hij inmiddels meestal wel vrij makkelijk in galop te krijgen, soms lukt het niet, andere keer springt hij zo aan. Maar als hij eenmaal galoppeert gaat hij steeds maar harder en harder (galoppeert ook heel erg vlak), een rustig galopje zit er niet in. Ik heb het idee dat hij wanneer hij langzamer moet, of door een bocht moet, hij moeite heeft met in evenwicht blijven waardoor hij hard 'moet' gaan. Gelukkig is hij wel controleerbaar tijdens de galop, makkelijk terug te nemen, maar springt dan vaak meteen over in draf.

Toen ik hem net had had hij ook moeite met rustig draven en voltes, inbuigingen in draf. Inmiddels gaat dit heel goed en is hij daar al veel soepeler in, kan nu ook gewoon op een heerlijk rustig tempo draven en nette bochtjes nemen haha. Maar galop blijft een ding.

Gaat om dit paardje

Afbeelding


Iemand tips?

When was the last time you did something for the first time?


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70495
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Problemen met rustig galopperen (Draver kruising)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:46

OPG -> RT-V

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Problemen met rustig galopperen (Draver kruising)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:50

Klinkt als een balans probleempje.
Daarbij galloperen ze vaak graag hard, zodat ze hun balans niet kwijt raken. In bochten en voltes voel je ze dan ook hun balans kwijt raken.

Enige wat helpt is veel gaan galloperen op de volte. Kan ohz of aan de longeerlijn.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italiƫ
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2


Lucky_23
Berichten: 60
Geregistreerd: 09-12-14

Re: Problemen met rustig galopperen (Draver kruising)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:52

Ken ook een draver. Maar die heeft gekoerst dus hard hard hard. Dus het is meer z'n principe. Maar ik zou veel galopperen aan de longe, en als dat goed gaat erop

ruitje

Berichten: 12308
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Problemen met rustig galopperen (Draver kruising)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 07:36

Ik ben niet zo van het 'veel' oefenen, dan krijg je dat ze uit elkaar gaan vallen. Leer hem met een hulpteugel aan de longeerlijn korte stukjes goed gedragen en in een rustig tempo gaan. Hij moet hier ook best veel moeite voor doen dus beloon hem met de moeilijke stukken niet te groot te maken.

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Problemen met rustig galopperen (Draver kruising)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:56

Heb hetzelfde probleem met mijn draver. Ik laat het galoperen in de bak even voor wat het is. Eerst in stap en draf de balans opbouwen. En dan maar weer aan de galop werken

Kilian du puits <3 endurance klasse 1 156 km + 16, klasse 2 40,5 km + 1

veKing

Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-12

Re: Problemen met rustig galopperen (Draver kruising)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:08

wij hebben twee dravers waarvan de ene het redelijk snel heeft opgepakt, daarmee heb ik een tijdje gelest, goed gewerkt aan evenwicht en balans inderdaad (die kan enorm rustig galloperen nu) we hebben met allebei veel buitengereden en op lange rechte stukken dan schakelen, zo pikt de ander het nu ook steeds beter op en wordt meer zelfverzekerd om rustiger te galloperen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:12

ruitje schreef:
Ik ben niet zo van het 'veel' oefenen, dan krijg je dat ze uit elkaar gaan vallen. Leer hem met een hulpteugel aan de longeerlijn korte stukjes goed gedragen en in een rustig tempo gaan. Hij moet hier ook best veel moeite voor doen dus beloon hem met de moeilijke stukken niet te groot te maken.


Mee eens.

Ik zou eerder een klein stukje op de volte pakken. Waarschijnlijk zal hij in de draf vallen. Niet afstraffen maar juist de balans herstellen en op nieuw aanspringen.
Valt ie niet in draf, dan na een halve volte terug nemen en dan weer opnieuw aanspringen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers