Horsefood Mentalent 2015 in beeld met Goofy (Spielberg)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
adnil35

Berichten: 1639
Geregistreerd: 12-04-05
Woonplaats: Veldhoven

Horsefood Mentalent 2015 in beeld met Goofy (Spielberg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 07:53

Afgelopen zondag hebben we deel mogen nemen aan de Horsefood mendag in Geldrop. Echt een onwijs leuke en leerzame dag en zeker de moeite waard!
In eerste instantie zouden we onze 9-jarige meenemen, maar toen de warmte mee bleek te vallen hebben we toch besloten om Goofy mee te nemen.
Een klein paspoortje:
Naam: Lieberg van het Rozenhof a.k.a. Goofy. Een 4-jarige ruin van Spielberg x Ferro. Hij loopt succesvol B dressuur bij mij onder het zadel. Het plan is om hem volgend jaar ook een paar keer uit te brengen in de SGMW. Deze mendag was een perfecte dag om hem wat kennis te laten maken met wat kegels en wat hindernissen (die had hij nog niet gezien }:0 )
Afbeelding

We begonnen de dag met een stukje losrijden met Leonne van Gestel. Rustig wat gereden en gefocust op rechtrichten en houding en zit van de menner.
Daarna mochten we een vaardigheidje rijden onder toeziend oog van G.erard Leijten. Na wat tips hebben we het parcours nogmaals doorgereden en dat liep een heel stuk beter. Goof is nog wel een beetje wiebelig en daardoor 2 balletjes, maar de tijd was zeker zo gek nog niet.

Daarna door naar hindernis 1 waar Willibrord van de Broek de schone taak had ons wat wijzer te maken.
Afbeelding

Door naar hindernis 2 bij Frank van de Vegt. Was een wat krappere hindernis maar steeds geprobeerd de lange lijnen te zoeken zodat Goof leert lopen in de hindernissen (en niet teveel gaat zoeken naar gaten).
Afbeelding
En aandachtig luisteren naar de tips en trucs.
Afbeelding

Tussen de hindernissen door hadden we de mooi gelegenheid om wat te koelen (en daar hebben we ook dankbaar gebruik van gemaakt). Goof vond het nog wel een beetje spannend :+
Afbeelding

Als laatste stond de waterbak op het programma. In het begin nog ietwat spannend, maar nadat hij een paar keer natte voeten had gehaald galoppeerde hij er super doorheen.
Afbeelding

Gedurende de dag werden we steeds beoordeeld op aanleg van het paard en de menner. Van deze punten werden de strafpunten door tijd en eventuele ballen afgetrokken waarmee er een klassement opgesteld werd. Enigszins verbaasd (want we zijn natuurlijk nog niet zo snel) bleken we toch op een 3e plaats geƫindigd te zijn *\o/*
Afbeelding

De komende weken ligt de focus weer op het dressuur, want we zijn kringkampioen geworden en daarmee afgevaardigd naar de Brabantse Kampioenschappen. In september mag Goof mee naar Schinveld waar we een keertje opleidingsklasse gaan starten. We hebben er zin in *D

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:20


adnil35

Berichten: 1639
Geregistreerd: 12-04-05
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 12:32

Echt een aanrader voor iedere menner! Volgend jaar is er ook gewoon een 2016 editie.
Nog een paar mooie foto's meer:
Afbeelding
Afbeelding

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Re: Horsefood Mentalent 2015 in beeld met Goofy (Spielberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:58

Wat een mooi plaatje! Wat ik me afvroeg, (ben geen kenner) vanwaar de dunne bandjes?

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:05

Wauw gave foto's zeg! Het tuig vind ik ontzettend mooi, die lichte kleur in het tuig past super bij de kleur van Goofy. Vooral de enalaatste foto voor de waterbak is gaaf, die stuwkracht is echt megagoed te zien. Die spieren/kracht bij de billen :wow:

adnil35

Berichten: 1639
Geregistreerd: 12-04-05
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 15:20

@qt-shetties: dankjewel! In de mensport wordt gereden met luchtbanden of harde wielen (rubber). In de lagere klassen van de samengestelde mensport mag met luchtbanden en harde wielen gereden worden, wanneer je op een hoger niveau komt zijn de harde wielen verplicht. De harde wielen zijn fijner op een harde bodem, de luchtbanden zijn fijner op een lossere bodem (en zijn vaak ook net iets comfortabelere). Wij hebben ervoor gekozen om direct met harde wielen te gaan rijden, omdat dit later (als we verder zijn in de sport) ook moet. En stiekem vind ik harde wielen net iets chiquer.

@Maaike_Melis; dankjewel! Tuig is eigenlijk al aardig op leeftijd, maar staat hem inderdaad goed :o . Het is ook al echt een spierbundel voor zijn leeftijd. Dit heeft hij echt "van zichzelf", want de training is nog echt minimaal. We trainen ongeveer 3 keer per week ongeveer een half uur. Het gevaar is ook om hem te gaan overbelasten, omdat het hem allemaal zo makkelijk af gaat. Maar ik ben zuinig op mijn vriendje :)

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Horsefood Mentalent 2015 in beeld met Goofy (Spielberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:24

wow dan zeker al een spierbundel voor zijn leeftijd! Ik snap dat je zuinig bent, zo 1 zou ik ook niet graag willen 'verliezen' haha!

Tolbergfan
Berichten: 632
Geregistreerd: 12-12-12
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Horsefood Mentalent 2015 in beeld met Goofy (Spielberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 17:50

Prachtig paard, een belofte voor de toekomst. Nog heel veel men plezier gewenst. En mooi resultaat!

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Horsefood Mentalent 2015 in beeld met Goofy (Spielberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 01:13

Gefeliciteerd en wat een prachtig paard!

marjotje82
Berichten: 776
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Goudswaard

Re: Horsefood Mentalent 2015 in beeld met Goofy (Spielberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 06:04

Super gaaf!
Leuk verslag heb je gemaakt!

adnil35

Berichten: 1639
Geregistreerd: 12-04-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: Horsefood Mentalent 2015 in beeld met Goofy (Spielberg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 07:56

Dankjulliewel! Het is ook echt een droompaard!

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:51

Prachtig paard! En wat een mooie punten. Dit belooft wat voor de toekomst.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Horsefood Mentalent 2015 in beeld met Goofy (Spielberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:27

Erg gaaf verslag, ziet er heel fijn uit!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Horsefood Mentalent 2015 in beeld met Goofy (Spielberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:30

Ziet er uit als een super leuke dag, was voor ons erg ver rijden maar misschien volgend jaar eens kijken. Ben even nieuwschierig , is geen commentaar :) waarom zijn staart opgebonden is ?

Leuk paard !

adnil35

Berichten: 1639
Geregistreerd: 12-04-05
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 12:46

Geldrop is inderdaad niet erg centraal gelegen voor iedereen.
Zijn staart is opgebonden, omdat hij nogal ver terug staat en zijn staart steeds binnen de koets gooit. Mijn vriend gaat er dan op staan, breekt af etc. Normaal gesproken doen we dit alleen in de marathon, maar omdat nu alle 3 de onderdelen na elkaar gereden werden hebben we dit meteen gedaan.
Tis niet mooi, maar wel praktisch.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Horsefood Mentalent 2015 in beeld met Goofy (Spielberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:33

Nu ik wat beter kijk zie ik idd dat hij dicht op de wagen staat , snap het :)

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:20

Ik reageer eigenlijk nooit op aangespannen foto's maar ik vind Goofy echt een super knap paard!
Moest het even kwijt haha :D

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:08

Knap paard!
Super ook dat je er zowel dressuurmatig mee rijdt, als mee kan mennen.
Hij lijkt het wel leuk te vinden ook :)

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Horsefood Mentalent 2015 in beeld met Goofy (Spielberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:59

Hij vindt het een gaaf spelletje zo te zien :D Cool!
Hele mooie foto's. Ik vond het jammer dat het zo ver weg was, anders had het me ook nog wel wat geleken. Nouja, volgend jaar beter :)