Voor de 1ste keer een andere amazone op Hinde v. Obelisk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Voor de 1ste keer een andere amazone op Hinde v. Obelisk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 20:32

Vandaag heeft er voor het eerst sinds Hinde is ingereden een andere ruiter op gereden. xxSalinaxx reed zo op haar weg, wat een super gezicht om zo te zien. Dan ben ik toch wel erg trots dat ze zo fijn te rijden is. Hinde gedroeg is zo heel braaf aangezien ze de afgelopen maand een vakantie heeft gehad. Hinde is nu bijna 3,5 en wordt 1 a 2 keer in de week gereden. Met de hitte van de afgelopen week wordt ze helemaal niet gereden. Ik ben erg trots op Salina en Hinde, zie hieronder de foto's. Houd het commentaar graag netjes, mits deze er is :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:35

Heerlijk lief paard is het!
Mag je trots op zijn Yent! Je hebt haar zelf zo netjes opgeleid! Dat wordt een toppertje!

Als je geen tijd heb, dan heb je iederegeval een bijrijdster haha! :D

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Voor de 1ste keer een andere amazone op Hinde v. Obelisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:39

Geweldig mooi dier! En zeker netjes gereden!

Maar wat ik wel liever zie bij een jong paard is neerwaarts voorwaarts, dus lekker neus eruit en goed laag over de rug rijden!
Nu is het nog makkelijk aan te leren maar, omhoog rijden is makkelijker als neerwaarts. En af en toe omhoog zetten is geen probleem maar probeer die neus ook echt op kniehoogte of lager te krijgen! Daar heb je later alleen maar profijt van!

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 20:42

zanakuzies schreef:
Geweldig mooi dier! En zeker netjes gereden!

Maar wat ik wel liever zie bij een jong paard is neerwaarts voorwaarts, dus lekker neus eruit en goed laag over de rug rijden!
Nu is het nog makkelijk aan te leren maar, omhoog rijden is makkelijker als neerwaarts. En af en toe omhoog zetten is geen probleem maar probeer die neus ook echt op kniehoogte of lager te krijgen! Daar heb je later alleen maar profijt van!


Zanakuzies, dat is ook hetgene waar we mee bezig zijn. Helaas is neerwaarts voorwaarts niet iets wat er gelijk in zit en hier werken we dan ook naartoe. We kunnen nu nog niet een hele training met neus op kniehoogte rijden, maar er zitten zeker al goede stukken tussen. Tevens zie ik haar liever netjes zo met haar neusje op de loodlijn dan achter de teugel op kniehoogte. Vanaf hier kunnen we rustig beginnen met sterker te maken zodat ze steeds beter kan zakken.


Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:51

yeentll schreef:
Zanakuzies, dat is ook hetgene waar we mee bezig zijn. Helaas is neerwaarts voorwaarts niet iets wat er gelijk in zit en hier werken we dan ook naartoe. We kunnen nu nog niet een hele training met neus op kniehoogte rijden, maar er zitten zeker al goede stukken tussen. Tevens zie ik haar liever netjes zo met haar neusje op de loodlijn dan achter de teugel op kniehoogte. Vanaf hier kunnen we rustig beginnen met sterker te maken zodat ze steeds beter kan zakken.


Ze moet ook op kniehoogte met haar neus er uit en zeker niet achter de loodlijn!.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:03

Wat een fijn gezicht. Ruiter heeft ook een fijne stille hand en een mooie houding. :)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

RM94

Berichten: 2020
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:12

zanakuzies schreef:
yeentll schreef:
Zanakuzies, dat is ook hetgene waar we mee bezig zijn. Helaas is neerwaarts voorwaarts niet iets wat er gelijk in zit en hier werken we dan ook naartoe. We kunnen nu nog niet een hele training met neus op kniehoogte rijden, maar er zitten zeker al goede stukken tussen. Tevens zie ik haar liever netjes zo met haar neusje op de loodlijn dan achter de teugel op kniehoogte. Vanaf hier kunnen we rustig beginnen met sterker te maken zodat ze steeds beter kan zakken.


Ze moet ook op kniehoogte met haar neus er uit en zeker niet achter de loodlijn!.



Heel herkenbaar Yeentll mijn kleintje net zadelmak ook 3,5 vindt het nu ook nog makkelijker zijn evenwicht te houden met zijn hoofd wat hoger. Dat is heel normaal als hij straks wat meer evenwicht heeft komt dat zakken vanzelf.
Jullie knapperd neemt volgens mij mooi het bit aan en lengte in de hals top plaatje voor die leeftijd _/-\o_

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 09:43

zanakuzies schreef:
yeentll schreef:
Zanakuzies, dat is ook hetgene waar we mee bezig zijn. Helaas is neerwaarts voorwaarts niet iets wat er gelijk in zit en hier werken we dan ook naartoe. We kunnen nu nog niet een hele training met neus op kniehoogte rijden, maar er zitten zeker al goede stukken tussen. Tevens zie ik haar liever netjes zo met haar neusje op de loodlijn dan achter de teugel op kniehoogte. Vanaf hier kunnen we rustig beginnen met sterker te maken zodat ze steeds beter kan zakken.


Ze moet ook op kniehoogte met haar neus er uit en zeker niet achter de loodlijn!.


Dat snap ik zeker, maar aangezien ze nog maar net onder het zadel is kan ze zichzelf nog niet volledig dragen en doen we het stapje voor stapje d.m.v constante contact en haar daar vandaan steeds een stukje lager te laten zakken. De bespiering is nog niet voldoende ontwikkeld om haar gelijk zo laag te rijden. Hier zijn we nu mee bezig. Als ik haar nu zo laag mogelijk ga rijden, zal ze namelijk achter de loodlijn gaan lopen en verkeerde bespiering opbouwen. We doen alles stapje voor stapje.

Maayke
Berichten: 846
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Voor de 1ste keer een andere amazone op Hinde v. Obelisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:01

Fijn paard!

lisaislisa

Berichten: 4748
Geregistreerd: 23-08-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Voor de 1ste keer een andere amazone op Hinde v. Obelisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:06

Ziet er fijn uit ! Heel mooi paardje heb je :D
en xxsalinaxx wat zit jij er netjes op!

Zorella (Scandic x Caritas) Elite + Z2 & L :+:
Mister Houston

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Voor de 1ste keer een andere amazone op Hinde v. Obelisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:17

Hihi bedankt voor de complimenten! Belangrijke reden is dat ik zo netjes kan zitten is omdat Hinde gewoon enorm meewerkt!

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Re: Voor de 1ste keer een andere amazone op Hinde v. Obelisk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 15:11

En omdat jij haar niet in de weg zit Salina! Je reed er gelijk netjes op weg, hartstikke trots op jullie.

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:14

Wat een tof dier is het toch! :j

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Re: Voor de 1ste keer een andere amazone op Hinde v. Obelisk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-15 16:32

Thanks Suzanne, ben ook nog steeds ontzettend blij met haar. Ze is zo werkwillig!

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Voor de 1ste keer een andere amazone op Hinde v. Obelisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 15:09

Ik zag haar natuurlijk in het 'beleer'topic. Ik ben echt fan ! <3

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

bentomjer

Berichten: 10
Geregistreerd: 15-06-15
Woonplaats: Soest

Re: Voor de 1ste keer een andere amazone op Hinde v. Obelisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:02

Wat een super leuk paard! Ik vind haar houding helemaal niet slecht, met de neus over de grond gaat nog niet zo makkelijk als ze zo kort onder het zadel zijn.
Wees er maar zuinig op. :j

Cheese

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Leusden

Re: Voor de 1ste keer een andere amazone op Hinde v. Obelisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 00:07

Ziet er keurig uit voor zo'n jong paard!
Wordt ook heel netjes, rustig gereden vind ik :)

Don’t worry, brie happy

Vanny_

Berichten: 1459
Geregistreerd: 18-08-06
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:55

Knap paard is ze toch! Fijn als er zo iemand anders netjes rond kan sturen op je jonkie.
Ze loopt ook echt al goed over haar benen. Vind haar houding juist ook prima, denk dat je wel weet waar je mee bezig bent.


yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Re: Voor de 1ste keer een andere amazone op Hinde v. Obelisk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-15 17:11

Dankjulliewel! Ik ben heel voorzichtig met haar en Salina rijdt haar echt super.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers