chaos in mijn hoofd na auto-ongeluk

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

chaos in mijn hoofd na auto-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 06:50

Pff, gek word ik van mezelf...
2 weken geleden heb ik een ongeluk gehad met de auto. Een kop-staart botsing op de snelweg, waarbij de achterste auto niet meer kon remmen en ons met 5 auto's vooruit heeft geduwd. Ik ben er het "beste" vanaf gekomen denk ik, mijn voorganger heb ik niet hard meer geraakt dus ben alleen aan de achterkant flink geraakt.
Fysiek kom ik er wel overheen, veel last van mijn rug en schouders nog, de ene dag beter dan de andere dag, maar volgens de huisarts eigenlijk alleen maar spieren die tijd nodig hebben wat 6 weken kan duren.
Maar mijn hoofd is 1 grote warboel en ik krijg het niet op een rijtje, wat me vreselijk irriteert. Ik zit in mijn laatste maand bij mijn oude werkgever en ben ook al met mijn nieuwe werkgever bezig, dan het afronden van de rompslomp van het ongeluk en de gewone dagelijkse dingen en ik zwem er ergens tussen en kan niet ordenen.
Ik weet dat dit normaal is en ook dit mag 6 weken duren volgens de dokter, maar ik kan geen 6 weken gaan zitten afwachten. Ik schrijf nu alles op, maak lijstjes, maar zelfs mijn mail 's ochtends doorspitten eindigt in een warboel die me een uur kost.
Zijn er mensen die dit herkennen en hoe hebben jullie dit voor jezelf werkbaar gemaakt?

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: chaos in mijn hoofd na auto-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 06:57

Misschien toch een hersenschudding? Ik vind je klachten niet heel onbekend klinken.
Je hebt toch een klap gemaakt, hoewel misschien niet hard, maar het één en ander zal toch ook een tik gehad hebben. Concentratieproblemen vind ik dan niet zo vreemd.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Ryder
Berichten: 1489
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 06:58

Ik heb zes weken geleden hetzelfde meegemaakt. Ik pb je.


meintje

Berichten: 1833
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 07:02

Ja, ik helaas...
Hoe ik het heb opgelost? Dit ga je niet willen horen, maar je moet echt je hoofd en lijf de rust gunnen die het nodig heeft. Doe je dat niet bestaat de kans dat het niet meer helemaal hersteld.

Ik ben zelf inmiddels meer dan een half jaar verder en helaas nog steeds thuis dankzij een kop-staart botsing.

Leg je er bij neer, dan heb je er de minste last van....

Oh, en en goede(!) osteopaat kan wonderen doen.

Een negatieve houding is als een lekke band; je komt er nergens mee tenzij je hem vervangt.

secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 07:10

Dankjullie wel. Ik probeer echt een stap terug te doen en krijg daar ook alle medewerking voor, maar moet wel aangeven wat ik uit handen wil geven. En juist dat op een rijtje krijgen (wat moet er gebeuren, wat kan ik overlaten aan een ander) lukt me gewoon niet...
Ik besef me langzaam aan dat ik de situatie wel erg onderschat heb, de dame achter mij heeft een ernstige whiplash (wel van 2 kanten goed geraakt) wat me doet beseffen dat het een serieuze klap is geweest. Fysiek kan ik best goed een stapje terug doen, maar mijn hoofd loopt achter.
Ik wil het vandaag iig bespreekbaar maken met mijn leidinggevende bij de baan waar ik blijf zitten. Beide geven wel medewerking, maar bij mijn oude functie is een stapje terug moeilijk, bovendien heb ik veel reistijd wat me daar gewoon opbreekt.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: chaos in mijn hoofd na auto-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 07:23

Luisteren naar je lichaam is zo belangrijk in jouw situatie. Doordat je geen "zichtbare" verwondingen hebt, denk je door te moeten denderen. Je had ook beide armen en benen kunnen breken en dan had je wel stil moeten zitten. Luister naar meintje ......

Zij die achter mijn rug over mij spreken, staan op de juiste plek om mijn "bips" _O- te kussen :D tekst geciviliseerd :D

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:10

Voor zover zoiets te diagnostiseren is vanaf een PC lijkt dit zeer sterk op een hersenschudding en dan is er maar een juiste oplossing: rust-rust-rust-rust en dat kan best een poosje duren.

Vroeger moest je gewoon 2 tot 6 weken plat.
Mijn moeder is lang geleden hetzelfde overkomen en zij moest toen plat liggen totdat ze drie dagen geen hoofdpijn had gehad. Dat heeft 6 weken geduurd..... Die tijd mag je er tegenwoordig blijkbaar niet meer aan besteden.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Rizette
Berichten: 4277
Geregistreerd: 11-06-09

Re: chaos in mijn hoofd na auto-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:24

Ik heb hetzelfde meegemaakt ,al jaren terug. In feite zeg je het zelf al. Je wil dingen doen die je eigenlijk niet kunt. We kunnen goede raad geven maar jou niet tegenhouden. Jij bent echt zelf diegene die op de rem moet trappen. Onderschat het niet, je herstel duurt anders veel en veel langer.

Moska

Berichten: 3374
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:26

Natuurlijk kunnen we vanachter de pc niet zeggen wat er aan de hand is, maar wat ik je echt op het hart wil drukken is dat je echt je tijd moet nemen om te herstellen! Neem de tijd zolang het duurt en een beetje extra voor de zekerheid. Denk om jezelf en de rest van je leven.

Mijn broertje heeft dat destijds niet gedaan (april 2008) en heeft nu nog steeds te kampen met de (in zijn geval ernstige) psychische en lichamelijke gevolgen van zijn auto ongeluk. Zelf heb ik in september 2008 ook een fikse aanrijding gehad en zelf ben ik stom genoeg ook te snel weer bezig gegaan. Het heeft bij mij bijna drie maanden geduurd voordat ik me weer een beetje mezelf voelde (en dan had ik verder geen letsel behalve spierpijn en een panische angst voor auto's van de zijkant)

Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
O’Laska *future is bright*

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:29

Laatst bijgewerkt door Kentaro op 09-07-15 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 08:30

Ikke, dan had ik weer prima aan hwt werk gekund, want heb alleen na het ongeluk een paar uur hoofdpijn gehad. De enige pijn die ik voel zijn mijn rug en schouders bij lang zitten of staan. Volgens de huisarts is het whiplash-achtig, maar hij verwachtte geen echte whiplash.
Ik heb zojuist iig een mail gestuurd naar mijn werkgever waar ik nu werk en straks meer uren ga maken en ga de huisarts zo bellen om morgen weer even langs te gaan.
wat slimmerik zegt eigenlijk...
angst heb ik weinig, ik ben in de roes alweer ingestapt en onder begeleidibg naar het sleepbwdrijf gereden omdat ze geen sleepwagens genoeg hadden. Alleen bij plots remmen schrik ik.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:34

secricible schreef:
Ikke, dan had ik weer prima aan hwt werk gekund, want heb alleen na het ongeluk een paar uur hoofdpijn gehad. De enige pijn die ik voel zijn mijn rug en schouders bij lang zitten of staan. Volgens de huisarts is het whiplash-achtig, maar hij verwachtte geen echte whiplash.
Ik heb zojuist iig een mail gestuurd naar mijn werkgever waar ik nu werk en straks meer uren ga maken en ga de huisarts zo bellen om morgen weer even langs te gaan.
wat slimmerik zegt eigenlijk...
angst heb ik weinig, ik ben in de roes alweer ingestapt en onder begeleidibg naar het sleepbwdrijf gereden omdat ze geen sleepwagens genoeg hadden. Alleen bij plots remmen schrik ik.

Nee, drie hele dagen aaneensluitend hoofdpijnvrij, was toen de eis.

Maar nogmaals, ik kan niet vanaf een PC bepalen wat er aan de hand is; ik geef alleen aan welke indruk het wekt en wat daar de remedie voor is/was. Wat er daadwerkelijk aan de hand is, zal een arts moeten vaststellen en daar een correcte behandeling op los laten.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: chaos in mijn hoofd na auto-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 09:35

Mee eens, en een diagnosr was ook zeker niet wat ik zocht, maar wel een manier om er mee om te gaan. Maar ik beseg me dat ik er wellicht niet mee om moet willen gaan door jullie :)

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Warboel
Berichten: 14642
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: chaos in mijn hoofd na auto-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:46

Allereerst heel veel sterkte!

Ik heb in september een kop staart botsing gehad. Ik zat achterin. Ben toen een week thuis geweest omdat ik m'n hoofd niet meer op kon tillen van de pijn in m'n nek, maar vooral ook omdat het zo'n chaos was in m'n hoofd! Kon me namen niet meer herinneren, zei af en toe echt rare dingen enzo. Waarschijnlijk een hersenschudding zei de huisarts toen. Uiteindelijk heb ik er vrij lang last van gehad. Eerste dag weer op school wist ik de namen van de docenten die ik al voor het 2e jaar had niet eens meer. :=

M'n nek blijft een gevoelig punt waar ik nog wel eens last van heb. En ik durfde de snelweg niet op. Had m'n rijbewijs nog niet toen het gebeurde en ben 2 maanden daarna begonnen met lessen. Ondertussen heb ik m'n rijbewijs maar de snelweg vind ik nog steeds niks.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: chaos in mijn hoofd na auto-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:05

Ik ben zo ooit van mijn paard afgevallen, nog niet eens op mijn hoofd maar waarschijnlijk een harde klap via mijn nek met mijn hoofd opgevangen. De Huisarts gaf het op een hersenschudding maar het kan ook heel goed een whiplash zijn geweest.

Schrik niet, maar ik heb 14 weken niet fulltime kunnen werken. Was er gelukkig snel bij maar heb me na die eerste 'chaosdagen' op mijn werk ziek gemeld en ben een week of 4 thuis gebleven.
En echt... als je die rust niet neemt kan het blijvend worden dus de boel de boel laten op je werk en voor jezelf zorgen!!!! die ene factuur die er niet uit gaat voor de baas is jouw eigen toekomst toch niet waard?

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: chaos in mijn hoofd na auto-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 13:33

Ik word niet echt blij van jullie verhalen, bluh...
Heb een nieuwe huisartsenafspraak gemaakt voor morgen en ga morgen ook even contsct hebben met mijn werk daarna.
Volledig thuisblijven moet ik echt niet aan denken eerlijk gezegd, maar tegelijk weet ik ook niet wat wel, dus ik ga het gesprek even afwachten

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:40

secricible schreef:
Ik word niet echt blij van jullie verhalen, bluh...
Heb een nieuwe huisartsenafspraak gemaakt voor morgen en ga morgen ook even contsct hebben met mijn werk daarna.
Volledig thuisblijven moet ik echt niet aan denken eerlijk gezegd, maar tegelijk weet ik ook niet wat wel, dus ik ga het gesprek even afwachten

Ga aansluitend ook even praten met de bedrijfsarts. Een werkgever met erg goede argumenten hebben om een advies van de bedrijfsarts naast zich neer te leggen.

Oh, enne, heel cru, maar als ze je zodanig in de kreukels hadden gereden dat je zes maanden in het ziekenhuis had moeten liggen, was het werk ook gewoon doorgegaan.......

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: chaos in mijn hoofd na auto-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 13:47

Niet vanwege het werk zo zeer, maar ik voel me veel te goed om thuis te zitten. Voel me al een aansteller als ik eerder naar huis ga op het moment, vooral omdat ik fysiek alles kan. Ik sport weer (wel wat minder zwaar) dus het voelt ontzettend knullig om thuis te zitten nu...

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:59

secricible schreef:
Niet vanwege het werk zo zeer, maar ik voel me veel te goed om thuis te zitten. Voel me al een aansteller als ik eerder naar huis ga op het moment, vooral omdat ik fysiek alles kan. Ik sport weer (wel wat minder zwaar) dus het voelt ontzettend knullig om thuis te zitten nu...

En precies daar schuilt dus het gevaar. Hoe je jezelf pushed hoe langer je herstel zal duren en tevens een groter risico op resten die nooit meer over gaan.......

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Ryder
Berichten: 1489
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:04

secricible schreef:
Niet vanwege het werk zo zeer, maar ik voel me veel te goed om thuis te zitten. Voel me al een aansteller als ik eerder naar huis ga op het moment, vooral omdat ik fysiek alles kan. Ik sport weer (wel wat minder zwaar) dus het voelt ontzettend knullig om thuis te zitten nu...

Precies dit gevoel herken ik. Ik ben wel thuis gezet door de bedrijfsarts. Vergeet niet dat die mensen 2 taken hebben: de mensen schiften die wel kunnen maar niet willen, EN de mensen die niet kunnen maar wel willen tegen zichzelf beschermen. Dat inzicht heeft mij psychisch heel erg geholpen.

secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: chaos in mijn hoofd na auto-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 14:07

Ja, vandaar ook nu de stap naar de huisarts en daarna weer overleg. Ik denk idd dat als iemand me verplicht minder te gaan werken of zelfs tijdelijk niet te werken ik me er minder rot over ga voelen en ik het naar mezepf kan rechtvaardigen.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

__Nicky

Berichten: 2434
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:34

Bijna twee jaar geleden heb ik een frontale botsing gehad waar ik niks aan heb kunnen doen. Auto's totallos, andere bestuurder darmen gescheurd, rug en neus gebroken en ik godzijdank niets. Bij mij hebben Bach Remedie druppels erg goed gewerkt! Ben er direct mee begonnen en heb er gelukkig geen trauma aan over gehouden :)

Liaan

Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: chaos in mijn hoofd na auto-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:37

Ik heb in augustus een autongeluk gehad op de snelweg. Auto was totall-loss. Helaas een whiplash. Ik heb gewoon steeds alles gedaan, ook werken en ik heb fysiek werk. Veel last van hoofdpijn, pijn in mijn nek en schouders, slechte concentratie en wazig zicht. Van alles geprobeerd om minder last te hebben en bij mij werkt acupunctuur erg goed. En rust! Gaat nu iets beter. Wel net een mri-scan gehad en loop bij de neuroloog.

Trauma heb ik geen last van, ben wel wat voorzichtiger geworden met auto rijden

www.lianedegroot.nl —> paardensportmassages incl. medical taping, dressuurles en ruiterfitheidstrainingen.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:55

Paar jaar geleden 2 x van achteren aan gereden in 2 of 3 wkn tijd.
Daarna wel wat op gelet wat er achter me zat, maar ja, die andere 2 x moest ik ook echt remmen.. dus schiet je ook niets mee op.
En ja chaos... heb je getankt, weet je je pincode die je al 10 jaar hebt ineens niet meer...dat soort dingen. (heb hem 2 wkn niet meer geweten, heeeeel handig)
Was er niet echt blij mee met die chaos, niet dat ik anders zo georganiseerd ben, maar dat was wel heel dramatisch.
Gewoon doorgelopen met koppijn, zere nek en schouders en armen, of dat slim was, vermoedelijk niet :+

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: chaos in mijn hoofd na auto-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 08:55

dat gevoel dat je je veel te goed voelt om thuis te zitten herken ik wel, maar ben je stiekem niet ook veel meer moe ? als je slaapt kunnen je hersenen alles weer 'op een rijtje' zetten, en misschien als je smiddags gaat slapen dat de chaos minder wordt. Het hielp bij bij wel.

Maar ook voor mij was het heel moeilijk om toe te geven dat ik zo ziek was, maar mijn hoofd gaf het elke keer aan als ik over de schreef was gegaan. niet zo zeer misselijk of hoofdpijn maar die chaos en paniek die er bij hoorde. Oh *brr* ik huiver als ik er aan terugdenk haha maar het gaat echt het snelste over als je ZSM zo veel mogelijk rust neemt!!

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, BeFunny, bokker88, Eega, Roosch, Sting, yeentll en 28 bezoekers