B springen met én zonder barrage?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
appydale
Berichten: 217
Geregistreerd: 15-11-13

B springen met én zonder barrage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 15:51

Hoi!
Deze vrijdag word mijn 2e officiële B springwedstrijd en bij de 1e had ik gewoon 2x parcours voor punten zonder barrage.
Maar bij die van aankomende vrijdag staat er op mijnknhs 1 keer met barrage en 1 keer zonder barrage..
Moet ik me dan voorstellen dat ik alleen als ik het 1e parcours foutloos heb gereden een barage doe en dus niet ook nog na het 2e parcours?
Alvast bedankt voor de andwoorden :D
Groetjes Jip en Svenna

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: B springen met én zonder barrage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:53

Het is precies zoals je het zegt: alleen bij het eerste parcours hoef je barrage te rijden als je foutloos bent. Na het tweede parcours is er geen barrage.

appydale
Berichten: 217
Geregistreerd: 15-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 20:13

_Sofie schreef:
Het is precies zoals je het zegt: alleen bij het eerste parcours hoef je barrage te rijden als je foutloos bent. Na het tweede parcours is er geen barrage.

Toppie dankjewel!!

lisaislisa

Berichten: 4748
Geregistreerd: 23-08-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:48

Jipslewe schreef:
_Sofie schreef:
Het is precies zoals je het zegt: alleen bij het eerste parcours hoef je barrage te rijden als je foutloos bent. Na het tweede parcours is er geen barrage.

Toppie dankjewel!!


Ook kan er nog verschil zijn tussen barrage achteraf of aansluitend, dus direct na jouw foutloze parcours of na de gehele rubriek. Alhoewel het meestal gewoon aansluitend is. :D

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: B springen met én zonder barrage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 17:00

misschien een logische en domme opmerking, maar voordat het wel fout gaat:
Eerste parcours -> barrage
Maar daarna moet/mag je nog wel het 2de parcours (progressief) rijden, zijn namelijk 2 verschillende rubrieken

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: B springen met én zonder barrage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:47

En het tweede parcours is niet altijd een progressief, maar kan voor het B/L ook een klassiek (voor winstpunten, met of zonder barrage en voor de B altijd op rijstijl) of een twee-fasen zijn.

appydale
Berichten: 217
Geregistreerd: 15-11-13

Re: B springen met én zonder barrage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 23:00

Ohoh nu snap ik het niet meer zo goed. Op mijnknhs staat rijstijl klasse B - categorie D met barrage art 280 lid 5a. En 1 keer hetzelfde maar dan zonder barrage

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: B springen met én zonder barrage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:13

Is gewoon twee keer klassiek. Eerste parcours met barrage als je foutloos bent, tweede parcours direct op stijl. Maar dat kan op iedere wedstrijd anders zijn, daarom klopt de uitleg van Adrienne dat tweede parcours het progressieve parcours is ook niet.

appydale
Berichten: 217
Geregistreerd: 15-11-13

Re: B springen met én zonder barrage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 23:23

Oke ontzettend bedankt voor het andwoord! Was al helemaal aan het stressen .. :)