nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:26

op je laatste foto pas je prima hoor , heb ook tot mijn 14 met mijn shet gereden . maar ik was toen ik stopte 1.57 , dus toen was het echt te groot !

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 20:35

Shettepret schreef:
SensaHorses schreef:
Ik vind het wel meevallen. Het gewicht lijkt me belangrijker. Je bent maar 42 kilo.
Bij ijslanders zie je ook vaak mensen die er met de benen onderuit steken, is het mooi? Niet echt...
Goed van je dat je er op let of je paardje er nog plezier in heeft! En leuk dat je ook andere dingen met hem doet!
Fijne vakantie! :)

Ik vind je ook niet 'te' groot.
Zoalng je zit goed stevig en stabiel is en je je pony goed in de smiezen houdt qua bewegen en hij geen reacties geeft op zijn rug, zou ik lekker blijven rijden.
Wat je wel kan doen (doe ik ook twee keer per jaar) is er een ostheopaat oid bij halen. Die checkt op blokkades en ziet het ook direct als het niet goed gaat.
Kan natuurlijk ook een ander soort 'therapeut' zijn.

Ik vind het wel belangrijk dat je heel strak let op je pony wanneer je een wat grotere ruiter bent.
Check regelmatig zijn rug, spieren en laat hem dus checken door iemand die verstand heeft van het paardenlijf.
Zorg dat je tuigage in orde is en dat het zowel jou en de pony goed past (in jou geval zadel meer naar achteren).

Eigenlijk hoort bovenstaande voor ieder paard te gelden maar als grotere ruiter moet je nog meer opletten.
Gaat alles goed en blijft je pony 'sterk' dan lekker blijven rijden.



De osteopaat komt ook, en ik controleer elke keer voor en na het rijden z'n rug..

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:36

Ik heb ook tot mijn 12/13 vaker op een shetlander gereden.. Helaas was ik al snel groot en kon ik met mijn 1,78 echt niet op n pony van 98cm :(

Vond het wel erg leuk die shetlander wat een eigenwijs kreng was dat :')

Ik wens jullie veel plezier op jullie vakantie samen:)

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 20:37

saddledancer schreef:
Nu op die laatste foto vind ik het ook erg meevallen, en ik wil mij daarom ook verontschuldigen voor mijn eerste opmerking :) erg Lang zal t niet Meer passen, maar voor nu gaat het nog wel denk ik. Ik vind trouwens wel dat ie netjes loopt, heb je ook les?


Nee ik heb geen les, precies om dit soort redenen...ik ben bang dat degene zegt dat ik te groot ben en dan word ik nóg onzekerder...

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:43

Maar mag ik vragen waarom het rijden zo belangrijk voor jou is? En waarom je dan geen bijrijdpony zoekt die groter is? Ik zou het verstandiger vinden om met hem te gaan mennen, hier kun je ook dressuurmatig les in gaan volgen, hoogstwaarschijnlijk zonder commentaar. ;)

aishcream

Berichten: 584
Geregistreerd: 07-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:45

Bokt zou bokt niet zijn als..
Pff, misschien te lang, niet te zwaar, ze geeft aan dat de pony het nog kan hebben en ze ook genoeg afwisselt, er zou btw ook nog wel een volwassene zijn die de boel in de gaten houdt dus laat ze toch lekker genieten! :9

Lekker zo doorgaan en blijven afwisselen, hou goed in de gaten wanneer het niet meer gaat met rijden maar dat doe je heus wel! Veel plezier met je pony!

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 20:47

MDJ schreef:
Maar mag ik vragen waarom het rijden zo belangrijk voor jou is? En waarom je dan geen bijrijdpony zoekt die groter is? Ik zou het verstandiger vinden om met hem te gaan mennen, hier kun je ook dressuurmatig les in gaan volgen, hoogstwaarschijnlijk zonder commentaar. ;)



Rijden is niet zo belangrijk voor me, maar we vinden het beide gewoon leuk. En ja, de bijrijdpony's liggen hier niet voor het oprapen.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:58

Valt heel erg mee hoor ts. Heel mooi is het niet meer, maar lekker buiten ritten maken deze zomer en genieten nu het nog kan

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:58

Lekker blijven genieten van je pony TS! Ook ik vind je niet te zwaar/groot. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:16

LidyK97 schreef:
Mjetterd schreef:
Laat je niet gek maken TS :D. Wanneer alle bokt nerds de kans krijgen om achter de computer een meisje van 14 af te zeiken dan doen ze dat maar al te graag. Na 3 keer zeggen dat ze te groot is heeft het geen meerwaarde meer om het nog 10 keer te herhalen. Wanneer er een volwassen bokker M1 proefjes rijd met haar shetlander word het allemaal leuk en aardig gevonden door bokt.Hypocriet is een goede omschrijving van de gemiddelde bokker


Leuke pony heb je TS, geniet er van!


Helemaal waar dit! Er loopt hier toch ook een discussie over betreft IJslanders? Bij een shet kan het heel snel écht niet meer, bij een IJslandpony lijkt dit gebied vele malen groter

Er zit een verschil tussen iemand die zijn pony correct laat lopen, een passend zadel heeft (een zadel dat een staartriem nodig heeft past niet!) en zijn pony niet in de weg zit, of iemand die 'nu wel aan het oefenen is met nageeflijk enzo' wiens zadel niet past.

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:19

Hallo beste TS!
Dit is typies bokt... jammer dat ts zoveel reacties over zich heen krijgt met een tikkeltje negativiteit.

Ik kan me nog herrineren dat bokt ooit zei: het is erger als je te zwaar bent dan te groot. Ts is zeker niet te zwaar. Misschien voor de mooi te groot maar ach, laat hun lekker genieten. Ts is oud genoeg om zelf te beslissen als ze te groot word.

Ts leuke pony heb je!! Maar ben jij echt 1.60?!! Ik ben 1.57 maar je lijkt echt geen 1.60. :o
veel plezier deze zomer! ;)

Shettepret

Berichten: 2213
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:22

Ostheo gaat snel genoeg aangeven of het goed gaat met je pony of niet.
Bang zijn voor mening van een lesgever hoef je heus niet te zijn. Zeker niet als je alles zorgvuldig in de smiezen houdt en je zelf weet of het goed gaat of niet.
Ik zou het juist leuk vinden om een combinatie als jullie goed te gymnastiseren zodat je pony sterk wordt en zich op de goede manier ontwikkeld om jou goed te kunnen blijven dragen en lekker soepel in lijf en leden te blijven.

Maar wees wel altijd zo eerlijk om te stoppen met rijden zodra je merkt dat je pony het niet meer redt of wanneer het toch te zwaar wordt!!

Verder vind ik jullie zo een leuk stel!!

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 21:41

[/quote]

Helemaal waar dit! Er loopt hier toch ook een discussie over betreft IJslanders? Bij een shet kan het heel snel écht niet meer, bij een IJslandpony lijkt dit gebied vele malen groter[/quote]
Er zit een verschil tussen iemand die zijn pony correct laat lopen, een passend zadel heeft (een zadel dat een staartriem nodig heeft past niet!) en zijn pony niet in de weg zit, of iemand die 'nu wel aan het oefenen is met nageeflijk enzo' wiens zadel niet past.[/quote]

Ik weet niet of je het al gelezen hebt, maar in de op staat dat we al een nieuw zadel hebben.

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:44

faunty schreef:
op je laatste foto pas je prima hoor , heb ook tot mijn 14 met mijn shet gereden . maar ik was toen ik stopte 1.57 , dus toen was het echt te groot !


ik bedoelde 1.75 , dat was echt niet meer te doen !
verder lekker rijden en mennen hoor , dan kun je als je echt te groot bent lekker actief gaan menen en je trainen van het rijden erbij gebruiken.

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:55

Niet alles precies gelezen maar even snel doorgebladerd.

Voor het mooi vind ik je net te lang in het bovenlichaam. Kwa been lengte kan het nog en je gewicht prima. Maar wanneer je gaat groeien is het misschien toch slim om te overwegen om misschien te gaan mennen. Dat lijkt mij namelijk ook erg leuk!
Hier op stal reden een aantal meiden wat fanatieker op een shetlander, hun eerste lessen maar wel fanatiek elke woensdag en steeds beter ook! Helaas paardje te oud en begon af te takelen, dus met wel verdiend pensioen :)

Ik snap dat je alle 'je bent te groot' reacties naar vind, maar dit is bokt en je had het kunnen verwachten.
En geen zorgen! Zolang jij je paardje het zelfde aantal liefde blijft geven word hij niet depressief dat weet ik zeker !
Ik stip het topic niet maar als je over het VD wil praten/wil vertellen/uitleggen waarom hij dit saai vind mag je wel ff pbtje sturen! Kan misschien helpen

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:01

Gewoon lekker rijden en plezier maken met je shet!

Ga er maar vanuit dat er in jou topic genoeg bokkers negatief hebben gereageerd die zelf ook niet op hun paard passen (te zwaar) >;) !!!!
altijd makkelijk om andere af te zeiken!

Keeth

Berichten: 331
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Playa del Stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:14

Adrienne93 schreef:
en daar sluit ik me bij aan...

Je komt er nu al onderuit, geeft zelf aan beugels te kort, die ga je langer doen, straks loop je mee...
Daarbij, de dingen die jij leuk vind en wilt doen kan ook met een grotere pony...
Als je dan per se wat met de shet wilt doen zou ik gaan mennen als ik jou was


Met andere woorden, als je er onderuit komt ben je te groot?


Ik heb zelf geen shetlander, en als ik er een zou hebben zou ik er niet op rijden maar ik ben dan ook al best lang.
Ik zie je wel eens voorbij komen op facebook/koudbloeden groep. Saffier ziet er nu niet echt uit alsof hij het zwaar heeft, en ook al ben je aan de lange kant zolang jij goed naar Saf kijkt of hij het aankan is er weinig aan de hand.

Wel valt me het verschrikkelijke Bokt imago weer op. TS past voor het plaatje niet op de pony, maar als een wat bekendere bokker een foto plaatst die ook voor het plaatje niet mooi past voor z'n pony wordt er alleen Aw, Schattig, Mooi enzovoort gezegd. En tja, het is natuurlijk veel makkelijker om met je vinger naar een ander te wijzen vanachter je schermpje.

Verder heb ik niet heel het topic doorgelezen, ook eigenlijk weinig behoefte aan omdat ik weet wat er komt. Vind Saf VD niet leuk? Kan me herinneren dat je dat wel eens gedaan had (koudbloedengroep :D )

En om weer even ontopic te gaan: Wij hebben op stal 3 shetters, waarvan 1 'fanatiek' gereden wordt door een meisje van 10. Echt een geweldig stel. De andere 2 shetters worden ook gewoon gereden, maar minder vaak. Daar doen ze ook grondwerk en VHD mee, en verder wandelen ze heel vaak.
:o

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 22:20

KailyxMur schreef:
Adrienne93 schreef:
en daar sluit ik me bij aan...

Je komt er nu al onderuit, geeft zelf aan beugels te kort, die ga je langer doen, straks loop je mee...
Daarbij, de dingen die jij leuk vind en wilt doen kan ook met een grotere pony...
Als je dan per se wat met de shet wilt doen zou ik gaan mennen als ik jou was


Met andere woorden, als je er onderuit komt ben je te groot?


Ik heb zelf geen shetlander, en als ik er een zou hebben zou ik er niet op rijden maar ik ben dan ook al best lang.
Ik zie je wel eens voorbij komen op facebook/koudbloeden groep. Saffier ziet er nu niet echt uit alsof hij het zwaar heeft, en ook al ben je aan de lange kant zolang jij goed naar Saf kijkt of hij het aankan is er weinig aan de hand.

Wel valt me het verschrikkelijke Bokt imago weer op. TS past voor het plaatje niet op de pony, maar als een wat bekendere bokker een foto plaatst die ook voor het plaatje niet mooi past voor z'n pony wordt er alleen Aw, Schattig, Mooi enzovoort gezegd. En tja, het is natuurlijk veel makkelijker om met je vinger naar een ander te wijzen vanachter je schermpje.

Verder heb ik niet heel het topic doorgelezen, ook eigenlijk weinig behoefte aan omdat ik weet wat er komt. Vind Saf VD niet leuk? Kan me herinneren dat je dat wel eens gedaan had (koudbloedengroep :D )

En om weer even ontopic te gaan: Wij hebben op stal 3 shetters, waarvan 1 'fanatiek' gereden wordt door een meisje van 10. Echt een geweldig stel. De andere 2 shetters worden ook gewoon gereden, maar minder vaak. Daar doen ze ook grondwerk en VHD mee, en verder wandelen ze heel vaak.
:o


Ja precies! Net zoals die vrouw op Zorro, ik ben toch een stuk kleiner en m'n pony is een stuk groter dan die pony. Maar hun zijn bekend...
Saff vind Vd wel leuk, maar dan af en toe, en dan niet te lang, na 10 minuutjes is hij er wel klaar mee

MissFloorx

Berichten: 767
Geregistreerd: 27-07-12

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:45

TS, ik wil na het zien van je laatste foto even mijn excuses aanbieden. Op deze foto vind het nog wel passen, voor een tijdje. Het is misschien geen ideaal plaatje maar het kan wel nog. Sorry voor mijn misschien vervelend overkomende reactie en nog veel plezier met je leuke pony!

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 19:19

Heeft iemand nog belangstelling voor recente rijfoto"s?

saddledancer

Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:25

ja, ik ben wel benieuwd! :j

Shettepret

Berichten: 2213
Geregistreerd: 31-03-10

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:43

Ik ook!!

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 22:07

Shettepret schreef:
Ik ook!!

saddledancer schreef:
ja, ik ben wel benieuwd! :j


Denk dat ik morgen foto's laat maken :)

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:11

isawessels00 schreef:
Ja precies! Net zoals die vrouw op Zorro, ik ben toch een stuk kleiner en m'n pony is een stuk groter dan die pony. Maar hun zijn bekend...
Saff vind Vd wel leuk, maar dan af en toe, en dan niet te lang, na 10 minuutjes is hij er wel klaar mee


Nee dat ben je niet :) ik ben 1.58m en jij geeft aan 1.60m te zijn :D Zorro was idd wel kleiner :j 1.06m In de tijd dat ik Zorro startte woog ik 47/48kg :)

Oh en als antwoord op je vraag: Ik heb jaren terug heel serieus met een shetlander gereden. Ze worden erg onderschat :D

[edit] Niekje op bokt heeft met haar shet Bonfire ook M1 tussen de paarden gereden! [edit]

loly

Berichten: 132
Geregistreerd: 29-05-12
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:38

Heei allereerst wat een leuke pony!
Ik rij een keer per ook op de Shetlander van mn vriendin omdat ze echt te groot is (1.70)
De pony is 1.09 en ik ben 1.58 en weeg 49 kg.
De pony heeft ook echt plezier in het werk anders zouden we het niet meer doen.
De laatste tijd zijn we vooral bezig met overgangen en stelling.
Zal kijken of het lukt om binnenkort eens een foto te plaatsen :)