Extreme couponing, ook in Nederland?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Extreme couponing, ook in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 20:50

Heyhoi bokkers,

Ik kijk nu al een tijdje wel eens naar het TLC programma "Extreme couponing". Nu vroeg ik mij af of dit typisch Amerikaans is, of het ook in Nederland mogelijk is? Natuurlijk begrijp ik dat het moeilijk zal zijn om in Nederland ook echt van 1000 euro naar 50 cent te gaan, maar iets besparen zou toch wel moeten kunnen?

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:52

Er is me ooit eens uitgelegd waarom dat hier niet zal kunnen,
maar ik weet t niet meer. :o :')

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:52

Iets zou zeker kunnen, maar volgens mij is de hoofdreden van die extreme kortingen dat je daar verschillende acties boven elkaar kunt gebruiken, dus korting op korting. Dat gaat denk ik ik Nederland niet lukken.. Al zou het wel vet zijn :))

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:52

Hier kan dat niet want acties kunnen niet gecombineerd worden, staat in de kleine lettertjes op de kortingsbonnen :+

Edit: De meeste acties dan, soms kan er wel gecombineerd worden.

Sanniejtjuh

Berichten: 1215
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:55

Ik heb me dat inderdaad ook wel eens afgevraagd na het kijken van dat progamma :') Ik denk alleen niet dat dat hier mogelijk is, alle actievoorwaarden zijn vaak al compleet "dichtgetimmerd".

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Extreme couponing, ook in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 20:57

Ik vind het vaak al moeilijk genoeg om echt zo'n soort acties tegen te komen. Het meeste wat je tegenkomt is "2 voor de prijs van 1" oid. Nooit echt zo'n kaartjes of wat dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:57

Tja
En wat moet je met 100 bussen ketchup
Want ze hebben wel vaak veel van hetzelfde in de kast staan

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Extreme couponing, ook in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:00

In nederland hebben we deze manier van couponing idd niet. Jumbo heeft wel op dit moment bij aankoop van 25euro aan spullen iedere week gratis producten. Deze week druiven en filet americain, vorige week cola en zalm, week ervoor vaatwassertabletten :)

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Extreme couponing, ook in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 21:04

Ik bedoel ook niet die bulk-aankopen oid, dat zou ik zelf ook niet willen doen. Maar ook de kleinere dingen zijn niet snel te vinden.

Ik dacht eraan omdat ik deze week mijn examenfuif heb, en toch wel een redelijk aantal producten nodig heb.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Extreme couponing, ook in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:05

Nee werkt niet, alleen aanbiedingen aflopen en hooguit heb je acties waarbij je bij 1 product na aankoop het aankoop bedrag terug kan krijgen als actie omdat het een nieuw product is.

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:06

vuurneon schreef:
Nee werkt niet, alleen aanbiedingen aflopen en hooguit heb je acties waarbij je bij 1 product na aankoop het aankoop bedrag terug kan krijgen als actie omdat het een nieuw product is.


Dat kan wel ja, of niet-goed-geld-terug oid. Dan zou je misschien wat terug kunnen krijgen maar denk niet zo extreem als in de US.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Extreme couponing, ook in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:22

Nee. Want in NL heb je geen actie op actie.
Dat is altijd uitgesloten. ^)

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Extreme couponing, ook in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:03

Bij de gamma krijg je bonnen voor 50 cent of 1 euro of 2,50 korting, en die kun je wel opstapelen, dus als je maar genoeg koopt bij de gamma, genoeg bonnen verzameld, dan kun je een duurder product gratis krijgen (waar je uiteindelijk wel voor betaald hebt natuurlijk :+ )
Bij ons zijn ze zo slim om vooral bonnen in procenten te geven. Bij een klein product krijg je dus ook maar een klein bedrag gratis.
En bij een bepaald bedrag aan korting is dat meestal pas vanaf een bepaald aankoopbedrag.

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Re: Extreme couponing, ook in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:54

NM -> LZP

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Re: Extreme couponing, ook in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:57

Plus in NL hebben ze allemaal een geldigheidsduur dus verlopen de bonnen binnen een week of 2. Dat hebben ze daar volgens mij ook niet.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:09

Iris82 schreef:
Nee. Want in NL heb je geen actie op actie.
Dat is altijd uitgesloten. ^)
Niet altijd hoor, maar er zijn in NL wel veel meer uitzonderingen. En terecht :o (als vraag ik mij wel stiekem af of iemand ooit die reclame van 150 pakken koekjes van een merk en de 151ste gratis ooit heeft uitgeprobeerd). Sowieso is het hele uitzoekwerk ontzettend tijdrovend (je moet er maar zin in hebben, bedenk ook dat je voor 150 bonnetjes dus ook 150 folders(!) te pakken moet krijgen). En in Nederland mag je niet 150 bonnen tegelijk inleveren, maar 150 keer langs de kassa mag dan weer wel (maar of je er zin in hebt). En dan heb je 150 tubes, potjes en weet ik het wat.. Wat moet je ermee? Wat moet iemand met 150 zakken chips, colaflessen, koekjes, kruiden of noem maar op. Voor een stichting, tehuis oid snap ik het nog wel, maar ze slaan het vaak bij hun zelf thuis op... En dan als laatste.. het is toch raar dat iemand met 200 dollar aan winkelwaarde de deur uitloopt en hiervoor 5 dollar terugkrijgt.. of maar 1 dollar 20 hoeft te betalen.. Dat die winkels daar niet failliet gaan :=

saddledancer

Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Re: Extreme couponing, ook in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:13

In amerika kan je idd *stapelen* dus korting op korting, je mag zoveel bonnen gebruiken als je wil, EN de bonnen hebben geen afloopdatum, dus dat allemaal bij elkaar maakt dat je zo gek veel korting kan krijgen :D
lijkt me best grappig om eens Te doen :')

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:21


Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:31

MorganeR schreef:
Ik bedoel ook niet die bulk-aankopen oid, dat zou ik zelf ook niet willen doen. Maar ook de kleinere dingen zijn niet snel te vinden.

Ik dacht eraan omdat ik deze week mijn examenfuif heb, en toch wel een redelijk aantal producten nodig heb.


Tipje voor je feestje, kratten Jupiler zijn in de aanbieding bij de Sligro :)