TTIP verdrag krijgt groen licht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

TTIP verdrag krijgt groen licht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 15:58

http://www.nrcq.nl/2015/04/03/vijf-rede ... t-uitmaken

Ik verwacht dat veel mensen er nog nooit over gehoord hebben, maar zojuist zag ik dat de Europese unie verder gaat kijken naar de mogelijkheden van het verdrag.

Wat mij betreft een ramp. Als dit door gaat liggen over vijf jaar genetische gemodificeerde troep overal in de winkels en eten we lekker hormoon gevulde troep. Daarnaast zijn proefdieren dan weer toegestaan en is er niets wat je kunt doen. Want de bedrijven krijgen hun eigen clausule om buiten de wetgeving om de staat aan te klagen en dat ook nog eens achter gesloten deuren.

Maar onze overheid vindt het natuurlijk weer prachtig. En de rest van Europa waarschijnlijk ook.

Wordt er soms zo moe van dat alles maar kan over de rug van de onwetende burger.

Ben benieuwd of er bokkers zijn die er iets van weten.



YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: TTIP verdrag krijgt groen licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:41

Ja dit is inderdaad geen goed nieuws. Wel apart, want ik dacht een paar dagen geleden gelezen te hebben dat de Nederlandse overheid ineens toch niet zo enthousiast was?

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: TTIP verdrag krijgt groen licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:44

Tjah ieder zijn eigen mening over proefdieren maar als die er niet zouden zijn, zouden heel veel mensen de dag van vandaag er ook niet meer zijn.
Ik vind het een gevaarlijk onderwerp maar als ik ooit kanker of een andere enge ziekte krijg en daar van kan genezen omdat het medicijn getest is op proefdieren ben ik die beestjes eeuwig dankbaar.

Je zou je er trouwens over verbazen hoeveel er met proefdieren gewerkt wordt. Zelfs tot en met lama's, paarden en kalkoenen toe.

“To the people who look at the stars and wish."
"To the stars who listen and the dreams that are answered.”

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 17:49

Yontheke schreef:
Tjah ieder zijn eigen mening over proefdieren maar als die er niet zouden zijn, zouden heel veel mensen de dag van vandaag er ook niet meer zijn.
Ik vind het een gevaarlijk onderwerp maar als ik ooit kanker of een andere enge ziekte krijg en daar van kan genezen omdat het medicijn getest is op proefdieren ben ik die beestjes eeuwig dankbaar.

Je zou je er trouwens over verbazen hoeveel er met proefdieren gewerkt wordt. Zelfs tot en met lama's, paarden en kalkoenen toe.

Ik ben ook niet tegen alle proefdieren hoor! :)

Maar het gaat hier om proefdieren voor make up. Dat is nu in Europa verboden, maar is in de VS gewoon toegestaan.

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Re: TTIP verdrag krijgt groen licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 17:52

Gaan ze die TTIP er serieus doorduwen?

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: TTIP verdrag krijgt groen licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 18:19

Ik vind het eten en de proefdieren geen probleem. Kwestie van de juiste keuzes maken. Maar dat bedrijven de staat kunnen aanklagen omdat ze niet zoveel verdienen als ze zouden willen is een regelrecht drama. De staat is er om ons te beschermen, niet om ons te onderdrukken en voor de wolven te gooien.

tamary

Berichten: 29151
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 00:55

phormicola schreef:
Ik vind het eten en de proefdieren geen probleem. Kwestie van de juiste keuzes maken. Maar dat bedrijven de staat kunnen aanklagen omdat ze niet zoveel verdienen als ze zouden willen is een regelrecht drama. De staat is er om ons te beschermen, niet om ons te onderdrukken en voor de wolven te gooien.

Wij van WC-eend, adviseren WC-eend. M.a.w. bedrijven controleren dan zichzelf, marketing afdeling doet de rest. Juiste info op het etiket kost mogelijk ook winst. Ook je eten kan wel eens wat bevatten wat je er niet in wil hebben.

Lezing over TTIP en hoe en wat ISDS.

TTIP is eigenlijk niet meer dan de volgende stap in dit proces :
http://www.ftm.nl/column/hoe-grootbedri ... -uitwonen/
Het moet een keer ophouden, maar de grote vraag is of er dan nog een leefbare planeet over is.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: TTIP verdrag krijgt groen licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:02

Zie alleen maar veel nadelen. :=

------------------------------


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EsmeeKKK, IMANDRA, MoniqueT, noordje, Sarah_Elise, Telpeva, xAlice en 57 bezoekers