waar zwemmen met paard in z-lim?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

waar zwemmen met paard in z-lim?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 21:45

geen idee of het hier goed staat en zo nee, waar het dan hoort.

Weet iemand in zuid-limburg *liefst omgeving brunssum/landgraaf/heerlen/rimburg een plekje waar je met je paard legaal mag zwemmen?
De beek in de brunssummerheide vind ik niet meer terug :S (herinner het me van vroeger met de manege maar dit is zo lang geleden en ruiterpaden zijn verandert. meen wel dat t dichtbij de manege lag)
Tevens kun je hier niet echt zwemmen en is het meer pootje baden :) in de tevenerheide mogen we volgens mij niet komen bij het water.

Liefst iets waar men zonder trailer heen kan als je in de buurt van Abdissenbosch je paard hebt staan

sorry voor de spelfouten heb dyslectie...


True love is like good music, it can't be discribed in words, just have to experience it by yourself


Zoekt omg landgraaf vz/bijrijdpaardje, veulen ook welkom.


8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: waar zwemmen met paard in z-lim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:37

De beek in brunssum is heel makkelijk te vinden. Vanaf de manege loop je het pad af, het bos in, steeds rechtdoor, en dan kom je er vanzelf bij uit :Y)

Echte zwem-meertjes ken ik ook niet helaas.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

biggirl

Berichten: 1377
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: waar zwemmen met paard in z-lim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:39

in zuidlimburg volgens mij niet echt iets om te zwemmen met paarden jammer genoeg

kerstmuts


AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 14:25

8nnemiek schreef:
De beek in brunssum is heel makkelijk te vinden. Vanaf de manege loop je het pad af, het bos in, steeds rechtdoor, en dan kom je er vanzelf bij uit :Y)

Echte zwem-meertjes ken ik ook niet helaas.


ligt het dan direct naast de manege? Kijken of ik hem dan gevonden heb:

ik rij de grote galopberg naar beneden en rij zo richting het witte zand, dit steek ik over en dan ga ik het pad aan het einde rechts in tussen de bomen. Dit buigt gelijk naar linkt en als je dat volgt kun je 2 kanten op (mini splitsing want paar meter verder komt het weer samen) of links bergje op/af of rechtdoor waar nu wat boomstammetjes liggen en het oude ruiterpad is. aan het eind waar ze samen komen moet je zoon mini bruggetje over die je bijna overziet.
Normaal gaat het ruiterpad dan naar rechts (links is afgezet voor ruiters) maar je kunt ook rechtdoor en daar aan linkerkant kun je het water in. (je kunt ook rechtdoor maar daar ben ik nooit geweest, is ook niet echt een ruiterpad volgensmij en volgensmij loopt dat naar het terrein van de manege)

Als het daar niet is weet ik echt niet waar t is :)

btw wel erg jammer dat er nergens hier een plek is om te zwemmen met je paard (wat legaal is!!)
krijg dan de neiging dit als ik de lotto win zelf te creeren zoals bij paardnatuurlijk.

sorry voor de spelfouten heb dyslectie...


True love is like good music, it can't be discribed in words, just have to experience it by yourself


Zoekt omg landgraaf vz/bijrijdpaardje, veulen ook welkom.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: waar zwemmen met paard in z-lim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:08


Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Lucky_23
Berichten: 60
Geregistreerd: 09-12-14

Re: waar zwemmen met paard in z-lim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:50

Ik volg! Ben ook heel erg benieuwd, heb je het over de rode beek?

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-15 00:30

8nnemiek schreef:
Via google maps ook heel makkelijk te vinden :)
http://goo.gl/maps/LILsE

De beek is groter dan alleen dat stukje. Overigens mag je in het stuk dat jij aangeeft op Google maps niet komen met je paard. Of dit moet veranderd zijn... Maar volgensmij krijg je er nog steeds een boete. Men doet het wel op eigen risico.

Ik zoek dit stuk van de beek
http://www.manegebrunssummerheide.nl/im ... C03304.jpg

Die vind ik niet, of het moet daar zijn waar ik beschreef

sorry voor de spelfouten heb dyslectie...


True love is like good music, it can't be discribed in words, just have to experience it by yourself


Zoekt omg landgraaf vz/bijrijdpaardje, veulen ook welkom.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: waar zwemmen met paard in z-lim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:31

Die ken ik niet.
Maar dat stukje wat ik aangaf, daar hangen nergens borden dat het niet mag, dus dan ga ik er gewoon vanuit dat je erin mag.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers