Trampoline opengescheurd -> gebroken knie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Trampoline opengescheurd -> gebroken knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 14:06

Hallo!

Ik open dit topic omdat ik me afvraag of dit nog al eens bij iemand is gebeurd. Het verhaal:

Afgelopen vrijdag was ik bij mijn zus, ik kwam uit het zwembad en sprong zoals wel vaker op de trampoline. Ik sprong 2 keer, en ineens scheurt het doek van de trampoline gewoon los door. :oo
Ik ben er met mijn rechterbeen doorgegaan en mijn linkerbeen is verdraaid/ heeft de shock opgevangen, met als gevolg een breukje in mijn knie.
Hier zit ik dan 6 weken een gips van boven tot onder mijn been, door een trampoline die gewoon uit het niets doorscheurd.

Even nog wat info:
De trampoline was ongeveer 4/5 jaar oud
Ik heb een normaal gewicht (65 kg)
Ik droeg geen schoenen
Trampoline had geen gaatjes, beschadigingen voor de rest

Dus mijn vraag, heeft nog al iemand dit meegemaakt? Wij hebben het namelijk nog nooit gehoord dat dit gebeurde :n

Fototje van de trampoline en mijn gips :')
Afbeelding
]Afbeelding

Ik heb ook pas een mailtje gestuurd naar van cranenbroek, ben benieuwd wat zij gaan antwoorden..

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Re: Trampoline opengescheurd -> gebroken knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:08

Jeetje naar zeg, geen ervaring maar zie het wel altijd bij lachen om home videos...

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:08

Ik heb het onlangs in een filmpje gezien :') , maar het doek lijkt al redelijk verkleurd. Misschien gewoon versleten? Stond de trampoline altijd buiten?

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:09

Dat is precies de reden waarom ik niet van trampolines hou :Y)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Trampoline opengescheurd -> gebroken knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 14:10

Ik heb het ook enkel nog maar in van die home video's gezien, maar nog nooit gehoord o.i.d.
En oké doek is verkleurd en ja staat buiten, maar ja elke trampoline die ik ken staat buiten :') 4/5 jaar is toch echt niet zo oud voor een trampoline lijkt me.
Zaten ook echt totaal geen gaatjes / scheurtjes / rafeltjes aan, niks wat er op wees dat de doek versleten zou zijn.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Trampoline opengescheurd -> gebroken knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:11

Ik ken mensen die hun trampoline wel degelijk afbreken en voor de zomer weer opzetten :')
Ik heb er geen verstand van maar veel sterkte en beterschap!

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:12

Als een trampoline in weer en wind buitenstaat en niet word afgedekt dan kun je dit meemaken want de stof verstaft toch en word zwakker, helaas voor jou is het wel heel slecht uitgepakt, sterkte.

Palmera

Berichten: 9456
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:12

4/5 jaar oud is natuurlijk niet meer nieuw. Dingen kunnen slijten, afhankelijk van het gebruik. Hoe vervelend het ook is: dit kan gewoon gebeuren.

De verkoper kan hier verder ook niets aan doen. Veel sterkte :(:)

blacky15

Berichten: 134
Geregistreerd: 01-11-12

Re: Trampoline opengescheurd -> gebroken knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:14

Een vriendin van mij is ook een keer door de trampoline gezakt, dat liep gelukkig iets beter af.
Veel sterkte met je knie!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Trampoline opengescheurd -> gebroken knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 14:15

Ik snap wel dat het kan gebeuren tuurlijk wel! Ga hen ook absoluut niet aanklagen ofzo hoor :')
Ben gewoon heel benieuwd, omdat ik het zelf nog nooit had gehoord..

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:16

Mijn grootste angst al ik op onze trampoline sta! :P Heb al 100 filmpjes gezien waarbij zo'n ding scheurt. Zal toch ergens een zwakke plek in hebben gezeten. Er komt behoorlijk wat druk op het doek te staan.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:17

Vet balen! Denk dat het doek door de invloed van Uv straling en andere weersinvloeden langzaam verteerd is.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:17

Wat vervelend zeg!
Staat de trampoline in de winter ook buiten?

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:18

k_m schreef:
Ik heb het ook enkel nog maar in van die home video's gezien, maar nog nooit gehoord o.i.d.
En oké doek is verkleurd en ja staat buiten, maar ja elke trampoline die ik ken staat buiten :') 4/5 jaar is toch echt niet zo oud voor een trampoline lijkt me.
Zaten ook echt totaal geen gaatjes / scheurtjes / rafeltjes aan, niks wat er op wees dat de doek versleten zou zijn.



Euh nou wij haalden onze trampoline in september toch echt uit elkaar en binnen. In april ging hij weer naar buiten. Nu 12 jaar oud en doet het nog steeds.

Maar wel heel vervelend natuurlijk van je knie. Beterschap

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 14:19

Ze is ingegraven dus ze staat volgens mij gewoon in de winter wel buiten ja..

Ik vind het gewoon gek ik ken zoveel mensen met trampoline's die allemaal altijd buiten staan en gewoon even oud of ouder zijn :') , het kan inderdaad wel gebeuren maar ik vind het zo zo zo gek, moesten er nu gaatjes in staan ofzo oke maar dit is zo raar :')

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 14:20

cp112 schreef:
k_m schreef:
Ik heb het ook enkel nog maar in van die home video's gezien, maar nog nooit gehoord o.i.d.
En oké doek is verkleurd en ja staat buiten, maar ja elke trampoline die ik ken staat buiten :') 4/5 jaar is toch echt niet zo oud voor een trampoline lijkt me.
Zaten ook echt totaal geen gaatjes / scheurtjes / rafeltjes aan, niks wat er op wees dat de doek versleten zou zijn.



Euh nou wij haalden onze trampoline in september toch echt uit elkaar en binnen. In april ging hij weer naar buiten. Nu 12 jaar oud en doet het nog steeds.

Maar wel heel vervelend natuurlijk van je knie. Beterschap


Bedoelde ook niet voor de winter hoor, onze oude trampoline ging ook binnen, maar die stond niet ingegraven.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:21

Je hebt zoveel verschillende doeken voor die dingen. De één zal kwalitatief beter zijn dan de ander.

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:22

Het verschilt erg per merk (lees: kwaliteit) trampoline of deze buiten kan blijven in de winter.
Dit staat dan duidelijk in de handleiding vermeld.

De onze kan buiten blijven, maar er wordt wel aangeraden een uv-werend afdekzeil te gebruiken, om de levensduur van het doek te verlengen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Trampoline opengescheurd -> gebroken knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 14:24

Eens vragen of ze nog iets van doos / merk heeft, dan kan ik het eens opzoeken.

Als ik het nu zo bekijk kan hij inderdaad wel gewoon wat verduurd zijn geweest..

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:25

Ik weet niet in hoeverre een trampoline een datum/jaar heeft tot wanneer die veilig zou moeten zijn? net zoiets als de houdbaarheids datum van eten en drinken?

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:29

Maartje1990 schreef:
Ik weet niet in hoeverre een trampoline een datum/jaar heeft tot wanneer die veilig zou moeten zijn? net zoiets als de houdbaarheids datum van eten en drinken?



ik denk ook dat het er aan ligt of hij afgedekt word of niet.De zon maakt alles stuk...

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Trampoline opengescheurd -> gebroken knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 14:32

Jullie reacties zetten mij inderdaad aan het denken, en het is best mogelijk dat de trampoline toch wel versleten is geweest, ook al zag ze er zo niet meteen uit.
Ze is ook niet binnen gegaan/afgedekt geweest, dit speelt natuurlijk allemaal wel mee..

Toch nog steeds benieuwd of nog bokkers het hebben meegemaakt!

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:33

Alleen al aan het groene gedeelte zie je al dat ie flink versleten is.
Beterschap TS!

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:35

Ik zie op de foto dat het een "van Cranenbroek" trampoline is.
Tja... die zijn heel goedkoop (1 van de goedkoopste die er is).
De kwaliteit is niet superslecht hoor, maar je kan niet verwachten dat zo'n trampoline dan ook heel lang mee gaat.

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:36

heb het zelf wel eens meegemaakt. Voor school moesten we met z`n 2en springen op zo`n ding en dan de andere uit evenwicht brengen dit ging goed en ikzelf sprong er vanaf. Had me schoenen nog niet aan of de trampoline was gescheurd en me vriendin dus met een been erdoor heen gezakt. Ze had niks gebroken gelukkig wel behoorlijk pijn.