Open sollicitatie maar geen ervaring

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
just_amor
Berichten: 473
Geregistreerd: 23-06-10

Open sollicitatie maar geen ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 10:21

Momenteel ben ik volop bezig met het schrijven van (open)sollicitatiebrieven.
Nu heb ik een opleiding gevolgd voor de gehandicaptenzorg en voor op een zorgbedrijf met dieren maar wil toch solliciteren in winkels zoals de bruna, kruidvat, blokker enz.

Ik vind het erg lastig wat ik nu precies in mijn sollicitatie moet zetten omdat ik niet kan benoemen dat ik hierin al ervaring heb.


Heeft er iemand tips of ideeën?

welmoedz

Berichten: 1568
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Open sollicitatie maar geen ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:24

Je kan beter langs gaan en vragen of ze nog mensen zoeken en dan je cv geven. Ze zien je dan meteen en kunnen ze afgaan op indruk ipv alleen je cv! Hoe oud ben je?

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:25

Weet je wel waarom je in een winkel wil werken? Enthousiasme is heel belangrijk, formuleer waarom je daar wil werken en wat je denkt toe te voegen. Dit hoeft geen ervaring te zijn, maar kan bijvoorbeeld ook zijn dat je heel sociaal bent, of dat je al werkervaring hebt etc.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:26

Als je echt absoluut geen ervaring hebt, probeer dan vooral te benadrukken dat je het heel graag wilt leren en er enthousiast over bent. Daarnaast heb je vast heel veel geleerd over klantencontact en netjes omgaan met mensen. Superbelangrijk ook in een winkel!

Winkels nemen wel vaker mensen aan zonder ervaring (scholieren, studenten etc), maar ze willen dan wel graag iemand die snel leert en vriendelijk is naar klanten. Dat kun je! Dus zet dat er lekker in :)

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:26

Je kan beschrijven waarom werken in een winkel je zo aantrekt, bv: je leeft op van klantcontact, bent graag behulpzaam, vind een job met contact met mensen belangrijk,...

just_amor
Berichten: 473
Geregistreerd: 23-06-10

Re: Open sollicitatie maar geen ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 10:46

Al heel erg bedankt voor de tips!
Zijn er hier toevallig mensen die mijn brief na kunnen en willen kijken?

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Open sollicitatie maar geen ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:32

Probeer je ervaring in de zorg te koppelen aan het werken met mensen en helpen van klanten. Volgensmij is dat een prima te maken link tussen de ervaring/opleiding die je al wel hebt en het werk waar je op solliciteert. Ik zou ook zeker eerst langs gaan om te vragen of ze nog mensen zoeken, en dan langs gaan met brief en cv om die in te leveren. Persoonlijk langs werkt altijd beter!