Ik verveel me dood, maar heb ook nergens zin in...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
fleurtjeuh
Berichten: 10270
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Ik verveel me dood, maar heb ook nergens zin in...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 07:54

Nou, de titel zegt het eigenlijk al...
Sommige mensen zullen mij misschien herkennen van een ander topic, namelijk mijn belgie topic.
Ik ben 7 maanden in belgie geweest en heb daar 65 uur in de week gewerkt.
Maar nu ben ik weer thuis.
Ik hou er helemaal niet van om thuis te zijn. Ik vind het huis niet fijn, en de plek waar het staat ook niet. Ik ben liever ergens anders.
Maar het is nu even niet anders. Ik heb nog geen baan weer gevonden, en ook nog geen paard om te rijden..
Maar ik verveel me dus te pletter.
Ik ben enigsinds huis gebonden vanwege de 5 maand oude hond die we hebben, en ik ben alleen thuis.
Mn ouders zijn op vakantie, en mn broer gaat vanmiddag weg.
Dus wat de **** moet ik doen?
Alles wat ik zelf kan verzinnen, heb ik eigenlijk geen zin in..
Of ik ga het toch maar doen maar na 5 minuten ben ik alweer vreselijk afgeleid.

Ik weet niet zo goed wat ik eigenlijk met dit topic wil.
Beetje van me af schrijven denk ik.
Of misschien heeft iemand dé tip wat ik kan gaan doen?

Love is Love

My current situation is not my final destination.


nine1987

Berichten: 8316
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Ik verveel me dood, maar heb ook nergens zin in...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 07:56

Ga wandelen met je hond.. Lezen.. Puzzelen.. Doe een cursus.. Zoek een vz paard.. Keuze genoeg..

<3 Sneakers <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 07:58

Wat voor mij helpt is in ochtend gaan sporten, kan mijn inziens van alles zijn van yoga tot hardlopen, wandelen en alles tussen in. Als ik mijn dag actief begin lukt het mij om actiever te blijven (beetje schoon maken, in de tuin bezig) en kan ik ook echt gaan genieten van het niets doen.

Herken je wel namelijk, ben net klaar met afstuderen en wacht een paar weken tot 'alles' begint. Maar dan kan ik me enorm goed vervelen. :') Sloom mijn dag beginnen betekend voor mij dat ik de hele dag niks doe en er gefrustreerd van raak.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Ik verveel me dood, maar heb ook nergens zin in...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 07:59

Ik wou dat ik een paar dagen had dat ik niets moest en alles mocht/kon ;-)

The best and most beautifull things in the world, cannot be touched or even be seen...That's why we close our eyes, when we cry, kiss or dream..

Suusje1986

Berichten: 1146
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Ik verveel me dood, maar heb ook nergens zin in...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 07:59

Is er geen leuke stal in de buurt waar je kunt helpen?


Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Ik verveel me dood, maar heb ook nergens zin in...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:03

Bij ons in de regio heb je verschillende Facebook sites waar je jezelf beschikbaar kan stellen voor kleine diensten. Bijvoorbeeld boodschappen doen voor de mevrouw op de hoek die haar been gebroken heeft, hond uitlaten van de meneer die....etc.

Zo ben je lekker bezig, wie weet wat je tegenkomt op je pad en je doet mensen een groot plezier

The best and most beautifull things in the world, cannot be touched or even be seen...That's why we close our eyes, when we cry, kiss or dream..

SheeNegro

Berichten: 1510
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:06

Ik krijg meestal elke dag een klusje, maandag was dat de badkamer volledig kuisen, gisteren het tuinhuis oprommelen en vandaag is dat het mijn kamer. En dit is dan naast de dagelijkse klusjes van stofzuigen, afwasmachine leegmaken/vullen en het eten maken..

Nothing is less in our power than the heart, and far from commanding we are forced to obey it. ♥

Eilandmeisje

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:08

Moet je niet gewoon even in de rust komen? Geef er aan toe. Ga zitten en lees en boek. je moet nu niks, dat is vaak even een omschakkeling.

Anoniem

Re: Ik verveel me dood, maar heb ook nergens zin in...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:09

Een nieuwe, hele leuke, serie beginnen met heel veel afleveringen? :P Lekker sporten? Koken?

Suusje1986

Berichten: 1146
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Ik verveel me dood, maar heb ook nergens zin in...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:19

Ja inderdaad een leuke serie gaan kijken! Zo eentje waar je niet kunt stoppen met kijken. Lost bijvoorbeeld!

Of misschien starten met hardlopen? Er staan heel veel schema's op internet!

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:20

Lekker even met de hond naar het bos, park of strand.
Met een balletje of met een stok spelen.

Of een leuk ''ik ben een beetje verveeld en ik heb trek in wat lekkers'' recept opzoeken.
Vervolgens knoeien in de keuken en misschien is het nog lekker ook!

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:22

Misschien totdat je een nieuwe baan hebt vrijwilligerswerk doen? Er zijn vast instanties en verenigingen die erom zitten te springen en dan kun je je ei even kwijt :)

En zoals iemand hierboven ook al zei: ga leren nietsdoen. Er zullen meer momenten zijn in het leven waarop je geen 70 uur per week werkt en op die momenten moet je ook gelukkig leren zijn. Probeer toch minstens lekker een uurtje per dag een boekje te lezen of even in bad te liggen. Pak je rust, ook als je straks weer lekker druk hebt.

fleurtjeuh
Berichten: 10270
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 08:22

Het punt is, ik kan eigenlijk nergens heen.
Ik wil prima lekker naar het bos ofzo, maar ik woon in een dorp, er is geen bos in de buurt, en ik heb geen auto rijbewijs..
En met de hond doe ik liever een beetje rustig aan, gezien ik haar ervan verdenk HD te hebben/krijgen XC

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:24

miinynke schreef:
Moet je niet gewoon even in de rust komen? Geef er aan toe. Ga zitten en lees en boek. je moet nu niks, dat is vaak even een omschakkeling.


Dit dus!

Wij mensen vinden nogal snel dat we vanalles moeten doen. Ben je niet ontzettend moe nadat je 7 maanden lang 65 uur per week hebt gewerkt? Zou het niet kunnen dat je gewoon even uit mag rusten?

Er zijn altijd zat leuke dingen om te doen, maar als je die dingen nu even niet leuk vindt hoef je dat niet te gaan forceren.

<3 Tirzah & Serena <3

fleurtjeuh
Berichten: 10270
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Ik verveel me dood, maar heb ook nergens zin in...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 08:25

Ik vind niet dat ik iets moet doen.
Maar ik wil wel graag iets doen.

Love is Love

My current situation is not my final destination.

soesita

Berichten: 5157
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:27


Anoniem

Re: Ik verveel me dood, maar heb ook nergens zin in...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:30

Dat je nergens zin in hebt kan ook komen doordat je nu in een vicieuze cirkel zit van luiheid (niet lüllig bedoeld). Dat moet je gewoon even doorbreken en dan krijg je vanzelf zin om weer actief iets te gaan ondernemen.

Je hebt een hond dus het lijkt me dat je daar genoeg leuke dingetjes mee kan doen. Kan je niet iets van een clickertraining online opzoeken en je daar mee bezig houden?
Als je echt nergens zin in hebt kun je altijd een serie op Netflix kijken (in één rits :)) ) of er eentje downloaden.

Flux

Berichten: 2471
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Ik verveel me dood, maar heb ook nergens zin in...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:39

Ik denk ook dat je even aan het afkicken bent van je avontuur in België. Snap ook dat je je leven nu wat saai vind, haha :P

Hebben je nu toch een hond in huis genomen? :D Ik heb je niet gevolgd, maar kan nog herinneren dat in één van je topics die wens wel benoemd werd. Wat leuk. Wat voor één is het geworden? :D

Daarnaast, je hebt nu 7 maanden gewerkt. Heb je daar geen foto's of leuke herinneringen van die je kan gaan verwerken in een foto / scrap boek oid? Of wat leuke ervaringen / verhalen neerpennen. Lijkt me juist leuk om dat later terug te zien!

fleurtjeuh
Berichten: 10270
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 08:45

Flux schreef:
Ik denk ook dat je even aan het afkicken bent van je avontuur in België. Snap ook dat je je leven nu wat saai vind, haha :P

Hebben je nu toch een hond in huis genomen? :D Ik heb je niet gevolgd, maar kan nog herinneren dat in één van je topics die wens wel benoemd werd. Wat leuk. Wat voor één is het geworden? :D

Het is de hond van mn ouders :)
Onze oude hond hebben we in november in moeten laten slapen, en na een paar manden hebben mn ouders toch besloten om weer een hond te nemen :)

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Goof

Berichten: 28616
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:50

Junia schreef:
miinynke schreef:
Moet je niet gewoon even in de rust komen? Geef er aan toe. Ga zitten en lees en boek. je moet nu niks, dat is vaak even een omschakkeling.


Dit dus!

Wij mensen vinden nogal snel dat we vanalles moeten doen. Ben je niet ontzettend moe nadat je 7 maanden lang 65 uur per week hebt gewerkt? Zou het niet kunnen dat je gewoon even uit mag rusten?



Inderdaad.
Leer gewoon je rust pakken, je lichaam zal het fijn vinden.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:50

Wauw ik herken het zo goed!!

Zelf zit ik dankzij het geweldige CBR al 2 maanden thuis wachtend op het moment dat ik mijn rijbewijs D mag aanvragen zodat ik aan het werk kan.

maarja wat dan? ik kom uit de paardenwereld altijd aan het werk geweest etc.

Ik ben maar gaan hardlopen (met of zonder hondje) en heb daardoor sinds kort helemaal de smaak te pakken. Daarnaast heb ik mijn oude hobbydingentjes opgepakt. Heb wel een paard en een pony staan, maarja ik ben geen persoon die heel de dag op een stal gaat hangen.

Ik zou zeggen oude hobby's oppakken en anders gewoon via een uitzendbureau een baan vinden ( meestal krijg je iets totaal anders dan wat je wilt, maar misschien juist leuk?) neem aan dat je ouders niet eeuwig op vakantie gaan en de hond zal zich vast wel een paar uurtjes per dag alleen kunnen vermaken.

Succes iig! ik weet hoe het voelt haha

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Ik verveel me dood, maar heb ook nergens zin in...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:00

Er zijn zó veel leuke hobby's!
Tekenen, schilderen, haken, boetseren, houtbranden, kleding maken, sieraden maken, koken, tuinieren, houtbewerken.. Kijk eens op pinterest voor leuke ideeën.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

fleurtjeuh
Berichten: 10270
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 09:11

8nnemiek schreef:
Er zijn zó veel leuke hobby's!
Tekenen, schilderen, haken, boetseren, houtbranden, kleding maken, sieraden maken, koken, tuinieren, houtbewerken.. Kijk eens op pinterest voor leuke ideeën.

Ik ben niet creatief of artistiek op welke manier dan ook...

Love is Love

My current situation is not my final destination.

xnaomivdh
Berichten: 552
Geregistreerd: 02-01-13

Re: Ik verveel me dood, maar heb ook nergens zin in...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:15

Ben je een beetje muzikaal of vind je het leuk om met muziek bezig te zijn? Als je ergens nog een keyboard of een gitaar of iets in die richting hebt staan, zou je via internet/youtube jezelf wat aan kunnen leren :) Of anders nieuwe muziek en artiesten ontdekken via Spotify oid? Of misschien iets heel anders, iets met fotografie gaan doen? Had die mogelijkheden nog niet voorbij zien komen :)

Laura12

Berichten: 674
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:34

soesita schreef:



Yes je hebt me van mijn verveling afgeholpen :') _/-\o_

Wandelen is natuurlijk ook heel leuk als het weer mee zit of gewoon een keertje met vrienden naar de bios of tijdschriften lezen

rust zacht maatje <3 Henky <3