Dressuurwedstrijd met oronto : een 4de en 2de plaats

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Realisartz

Berichten: 382
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Torhout

Dressuurwedstrijd met oronto : een 4de en 2de plaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 10:41

hey iedereen!

Zondag had ik een dresssuurwedstrijd met oronto :)

Elke wedstrijd die ik al gereden heb was een flop, maar nu was hij zo braaf en keek hij naar niks...
Hij was volledig met zijn aandacht bij mij en luisterde zo goed.

Mij houding was met mometen wat minder maar hij liep netjes.

We zijn in de b3 4de geworden en in de L9 2de.

Ik ben zo trots op hem!

Wat vinden jullie van hem?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rosemarin

Berichten: 884
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Almelo

Re: Dressuurwedstrijd met oronto : een 4de en 2de plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:45

Wauw wat een prachtig paard, echt mijn smaak <3 En wat rij je hem netjes :) Gefeliciteerd met jullie mooie 2e en 4e plek :j

Realisartz

Berichten: 382
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Torhout

Re: Dressuurwedstrijd met oronto : een 4de en 2de plaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 10:58

Dankje! :D

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Dressuurwedstrijd met oronto : een 4de en 2de plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:05

Gefeliciteerd met je prijzen. Maar zou als ik jouw was toch nog even beter met die hoofd hals houding bezig gaan. Je paard heeft nu een vals knik.

Realisartz

Berichten: 382
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Torhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 12:16

FriesWytske schreef:
Gefeliciteerd met je prijzen. Maar zou als ik jouw was toch nog even beter met die hoofd hals houding bezig gaan. Je paard heeft nu een vals knik.



Van wat heeft hij een valse knik?

Zijn achterhand zet hij al beter onder, hoofdhouding komt nu uit ontspanning en krijg geen protest meer.

En hij loopt ook weer ontspannen als ik hem lang laat met zijn neusje naar de grond.

Heb ook les gehad en hulp van mn lesgeefster die dag en ze zi dat hij goed liep.

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Dressuurwedstrijd met oronto : een 4de en 2de plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:58

Prachtig paard idd!

De valse knik zie ik ook. Hij loopt te ver achter de loodlijn en knikt in op de verkeerde halswervel.
Op foto 3 is hoofd halshouding al wat beter, maar dan heeft ie weer te weinig ruimte bij de kaak, hij loopt dus wat te opgekropt.

Verder ga jij ontzettend scheef in de bocht. Jij en je paard moeten recht blijven en in balans blijven.
Jij en je paard gaan verticaal scheef.

Als jouw instructrice zegt dat hij zo goed loopt heeft zij ook nog een hoop te leren :)

Realisartz

Berichten: 382
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Torhout

Re: Dressuurwedstrijd met oronto : een 4de en 2de plaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 20:01

Van waar we komen op korte tijd lopt hij toch al heel wat beter...

Realisartz

Berichten: 382
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Torhout

Re: Dressuurwedstrijd met oronto : een 4de en 2de plaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 20:05

kbedoel gewoon ik had nu net mijn zelfvertrouwen wat terug, alles is goed gegaan, hij loopt goed in de hand en protesteert niet meer, ik laat hem voldoende los en toch met contact, hij loopt voldoende onder..

en nu krijg ik weer negativiteit, das genoeg om mijn vertrouwen weer tot de grond te doen zakken...
Wanneer loopt hij dan eigenlijk goed vraag ik mij dan af...

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: Dressuurwedstrijd met oronto : een 4de en 2de plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:13

Meissie hap niet zo! Ze bedoelen t goed en je bent nog lang niet de beste( lees; iedereen heeft altijd wat te leren)

Je bent op de goede weg maar er valt altijd wat te verbeteren.
Niet meteen zo negatief doen als mensen je goede opbouwende kritiek geven waar je mee aan het werk zou kunnen gaan

Realisartz

Berichten: 382
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Torhout

Re: Dressuurwedstrijd met oronto : een 4de en 2de plaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 20:27

nee maar ik had hier vorige keer ook iets geplaatst qua rijden, en nee het was niet goed en ik wist het ook en kon er toen wel mee om, maar nu hoorde ik van veel mensen dat het goed was en nu krijg ik weeral te horen dat hij nog altijd slecht loopt...

en nee ben de beste niet, en ja moet nog veel leren en dat weet ik zelf goed genoeg maar kvind het gewoon jammer.

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Dressuurwedstrijd met oronto : een 4de en 2de plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:38

Niemand is perfect & je paard goed laten lopen en er zelf ook nog netjes op zitten is een hele kunst, hoor! Of terwijl; je bent hartstikke goed op weg & de meiden hierboven bedoelen het allemaal goed. En hee; met zijn allen kom je verder dan in je eentje, dus gewoon lekker verder trainen & het ziet er al hartstikke netjes uit.

Gaaf paardje trouwens! :D Wat voor ras is hij? :)

Realisartz

Berichten: 382
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Torhout

Re: Dressuurwedstrijd met oronto : een 4de en 2de plaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 20:44

ja je kan mekaar helpen, heb nu een lesgeefster en beide vonden we dat het beter werd en hij protesteert niet meer. maar waarom dan nog dit soort reactie's.. hoe hij helemaal loopt kan je toch ook niet enkel op foto zien?

vind het gewoon zo jammer dat het altijd negatief blijft, ik heb al heeeeel veel downs gehad met hem en nu dacht ik gewoon tis al veel beter ( niet perfect maar toch netjes) en was ik blij.

Nu wordt ik er enkel emotioneler van...

Wat ik zeg is ook niet aanvallend bedoeld, maar ik trek me snel dingen aan waar ik blijf mee zitten en m slecht ga voelen. en ja kwil gewoon vooruit geraken en met dingen te delen de bevestiging krijgen dat het betert...

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:46

Er is niemand die heeft gezegd dat die slecht loopt alleen let erop! Ik zie daar niets verkeerd in zo is het gwn met paardrijden je bent nooit klaar en uitgeleerd Als je het ene probleem hebt opgelost Ga je verder met de volgende stap/verbetering Zo blijft dat altijd Als die te veel met zijn hoofd omhoog loopt moet je ronder rijden Rijdt die dan weer goed rond moet je hem weer wat hoger rijden Zo blijven wij ruiters bezig en hoeven we ons niet te vervelen :o

Maar stoer paard zeg Gefeliciteerd met je prijzen
Laatst bijgewerkt door dresjoepie op 07-07-15 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:48

Ik heb precies hetzelfde, dan zeg je "hij liep vandaag de lange zijdes zonder hulp gebogen" en dan zijn er mensen die zeggen dat je niet voorwaarts neerwaarts loopt, ik was gewoon blij dat hij niet meer in protest ging....

Maar ze proberen je alleen maar te helpen;)
Om nóg meer vorderingen te stellen:3

Ik vind het er heel netjes uitzien, je lacht en ziet er ontspannen uit, topic!

Nadine_S

Berichten: 3980
Geregistreerd: 02-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:49

Ik vind het er netjes uitzien. Pas op dat je niet mee gaat hangen in de wendingen (lijk ik te zien?). Verder gewoon zo door trainen. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd meid. Jullie komen er wel.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:50

*toppie xD

Realisartz

Berichten: 382
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Torhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 20:52

dresjoepie schreef:
Er is niemand die heeft gezegd dat die slecht loopt alleen let erop! Ik zie daar niets verkeerd in zo is het gwn met paardrijden je bent nooit klaar en uitgeleerd Als je het ene probleem hebt opgelost Ga je verder met de volgende stap/verbetering Zo blijft dat altijd Als die te veel met zijn hoofd omhoog loopt moet je ronder rijden Rijdt die dan weer goed rond moet je hem weer wat hoger rijden Zo blijven wij ruiters bezig en hoeven we ons niet te vervelen :o

Maar stoer paard zeg Gefeliciteerd met je prijzen


ja dat weet ik , het zou saai zijn ook dan maar ben gewoon blij dat hij al een stap vooruit is, en zijn halshouding is nu ook al beter daarmee dat ik niet snap wat er verkeerd aan is. vorige keer wel.

en dankje

Realisartz

Berichten: 382
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Torhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 20:52

chantalnadia schreef:
*toppie xD


:)

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:52

Cinnepin schreef:
Prachtig paard idd!

De valse knik zie ik ook. Hij loopt te ver achter de loodlijn en knikt in op de verkeerde halswervel.
Op foto 3 is hoofd halshouding al wat beter, maar dan heeft ie weer te weinig ruimte bij de kaak, hij loopt dus wat te opgekropt.

Verder ga jij ontzettend scheef in de bocht. Jij en je paard moeten recht blijven en in balans blijven.
Jij en je paard gaan verticaal scheef.

Als jouw instructrice zegt dat hij zo goed loopt heeft zij ook nog een hoop te leren :)


Joh kan jij ook nog een keer vriendelijk commentaar leveren? Je zit weer alleen maar op te noemen wat fout gaat. Dit meisje is al onzeker, fijn dan dit. Daarbij zijn dit toch ook maar momentopnames, en weten wij ook niet waar ze vandaan komen, dus om nou zo'n uitspraak over haar instructice te doen vind ik grof.

Succes met je paard ts, mooie kleur heeft 'ie. Gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

Realisartz

Berichten: 382
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Torhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 20:53

Broccoli schreef:
Ik vind het er netjes uitzien. Pas op dat je niet mee gaat hangen in de wendingen (lijk ik te zien?). Verder gewoon zo door trainen. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd meid. Jullie komen er wel.


dankje, en ja dat is zeker waar en daar moet ik op letten.

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:53

Ziet er al netjes uit hoor! Wat de anderen zeggen klopt wel, maar daar kun je aan werken. Je hebt lessen en je paardje ziet er nu al goed uit! Jullie zijn een prachtige combi, jullie komen er wel!

Realisartz

Berichten: 382
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Torhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 20:55

essie_blue schreef:
Cinnepin schreef:
Prachtig paard idd!

De valse knik zie ik ook. Hij loopt te ver achter de loodlijn en knikt in op de verkeerde halswervel.
Op foto 3 is hoofd halshouding al wat beter, maar dan heeft ie weer te weinig ruimte bij de kaak, hij loopt dus wat te opgekropt.

Verder ga jij ontzettend scheef in de bocht. Jij en je paard moeten recht blijven en in balans blijven.
Jij en je paard gaan verticaal scheef.

Als jouw instructrice zegt dat hij zo goed loopt heeft zij ook nog een hoop te leren :)


Joh kan jij ook nog een keer vriendelijk commentaar leveren? Je zit weer alleen maar op te noemen wat fout gaat. Dit meisje is al onzeker, fijn dan dit. Daarbij zijn dit toch ook maar momentopnames, en weten wij ook niet waar ze vandaan komen, dus om nou zo'n uitspraak over haar instructice te doen vind ik grof.

Succes met je paard ts, mooie kleur heeft 'ie. Gefeliciteerd met de behaalde resultaten!


dankje voor je reactie, en idd mijn lesgeefster weet er wel wat van en ze heeft me enorm goed geholpen waar ik haar ook heel dankbaar voor ben.

Realisartz

Berichten: 382
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Torhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 20:56

suus_pepper schreef:
Ziet er al netjes uit hoor! Wat de anderen zeggen klopt wel, maar daar kun je aan werken. Je hebt lessen en je paardje ziet er nu al goed uit! Jullie zijn een prachtige combi, jullie komen er wel!


dankjewel, en ja idd mss wel maar wat kan ik dan doen zijn hals op de juiste manier te krijgen?

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Dressuurwedstrijd met oronto : een 4de en 2de plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:57

Misschien helpt het om hem eerst wat meer teugel te geven;)
Als ik fout zit word ik graag gecorrigeerd

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:58

Weetje waar ik ook denk dat t doorkomt?
Niemand weet hoe die eerst was.
Er wordt beoordeeld ( net als in een dressuurproev) op dit moment, waar je nu bent, wat er nu beter kan etc.

Net als in die dressuurproef wordt er niet gekeken naar hoe het was.
Want hoe het was heb je nu weinig meer aan, je moet kijken naar hoe nu verder( iets met verleden achter je laten en in de toekomst kijken)