Zeer weinig contact met familie, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Zeer weinig contact met familie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 19:57

Hoi Hoi,

Mijn situatie is dat ik door de scheiding van mijn ouders zeer weinig contact heb met mijn zussen en broer, vele malen minder als vroeger. Mijn oudste zus zie ik maar ong. 4 keer per jaar. Mijn broer iets van 5/6 keer per jaar en mijn andere zus weer iets vaker.

Iedereen heeft zijn of haar eigen leventje. En het contact is hartstikke slecht. De familie kant van mijn vader zie ik nooit meer. Alleen de familie kant van mijn moeder heb ik veel contact. Ik woon bij mijn moeder en heb geen contact meer met mijn vader. Ik heb er op zich niet heel veel last van maar soms had ik het graag anders gezien. We hebben bij mijn oudste zus wel vaak geprobeerd om contact te zoeken maar mijn moeder en ik krijgen echt het gevoel als of ze niet op ons zit te wachten en voelen ons daarom ook niet echt welkom. Met mijn broer is het wel gezellig altijd alleen wel weinig en mijn andere zus is het ook wel leuk, met haar ga ik het vaakst om van allen maar ook minder dan wat denk ik normaal is. Onze band was vroeger veel sterker dan nu.

Mijn moeder krijgt ontzettend weinig visite van haar zoon en dochters. Eigenlijk komen ze alle drie alleen maar met Moederdag, mijn verjaardag en met mijn moeders verjaardag. Voorderest zie je ze eigenlijk nooit hier op visite komen. Een enkele keer komen mijn broer en jongste zus wat vaker langs maar mijn oudste zus totaal niet. Mijn oudste zus heeft twee kinderen en ik vind het ontzettend jammer dat ik hun nooit zie en ik geen echt tante voor hun ben zoals een tante hoort te zijn.

Ik vraag me af of er meer mensen hier op bokt zitten die in zo'n zelfde situatie zitten. Of dat ik de enige ben. ik hoop het niet.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:59

Dat is toch niet weinig? Ik zie de overige familieleden van het gezin ook max 3-4 keer per jaar. Wonen niet dicht bij elkaar en allemaal een eigen leven :) Of je doet er zelf wat aan, of accepteert het gewoon.

Op de verjaardag van mijn moeder is zelfs geen van ons aanwezig := Alleen met kerst is het hele gezin compleet. Op mijn verjaardag waren ook alleen mijn ouders er, op de verjaardag van mijn neefje was zelfs niemand van ons gezin :o Toevallig allen aan het werk op die zondag.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-07-15 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:59

Heel herkenbaar.

Ik kom uit een gezin van 4, dus vader, moeder en oudere zus.
Daarnaast heb ik 3 halfzussen, waarvan ik er eentje in het echt heb ontmoet en die hebben ook weer kinderen.
Ik heb alleen nog contact met mijn moeder.

Soms vind ik het wel heel jammer, maar ik weet dat als ik contact met andere familieleden op zou nemen, ik toch weer gekwetst zal worden en daar pas ik voor.

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Zeer weinig contact met familie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:03

Ik zie alleen m'n vader zus en oma nog.
M'n moeder is heel jong overleden en een paar keer per jaar zie ik haar ene broer.

Ik heb ook geen behoeft aan m'n familie.. Ik heb leuke vrienden waar ik wel een klik mee heb :)

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Zeer weinig contact met familie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 20:15

Ik heb geen idee of het weinig is, ik dacht van wel maar misschien is het ook wel normaal maar ben ik het niet gewend

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Zeer weinig contact met familie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:21

Heb je dat gevoel wel eens uitgesproken? Als jullie er niet over praten weet je niet of het klopt en of er evt. iets speelt. Wellicht moet er eens iets uitgesproken worden.

Anoniem

Re: Zeer weinig contact met familie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:23

Mijn zus en ouders spreek ik regelmatig maar de overige familileden eigenlijk nauwelijks, behalve als we elkaar toevallig eens tegenkomen of op verjaardagen van oma's. maar verder eigenlijk niet echt.

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:24

Ga je er zelf wel eens heen? Want je kan natuurlijk ook zelf actie ondernemen en bijvoorbeeld vaker langs gaan of wat met je neefjes/nichtjes gaan doen.

Zelf zie ik mijn broer/zus/ouders iedere week, vaak meerdere malen. Maargoed, daar moet ik bij zeggen dat mijn paard bij mijn ouders staat, mijn zus daar ook woont met mijn neefje/nichtje (familiebedrijf) en mijn broertje woont in hetzelfde dorp als ik.

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:27

Bambi1995 schreef:
Mijn oudste zus heeft twee kinderen en ik vind het ontzettend jammer dat ik hun nooit zie en ik geen echt tante voor hun ben zoals een tante hoort te zijn.


Hoe hoort een tante dan te zijn volgens jou?
Dat is in ieder gezin anders. Je maakt het jezelf moeilijk door jezelf te spiegelen aan een ideaalbeeld.

Evengoed wel jammer dat je minder contact hebt dan je zou willen :(:)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:32

Er zijn geen regels hoor voor het tante zijn :D

Ik ben evengoed hun tante en weet je wat zo leuk is? Juist omdat wij ze niet vaak zien is het éxtra speciaal als wij elkaar wel treffen :D


(Mijn eigen tante woont helemaal ver weg en die zie ik max eens in de 2 jaar maar ik vind juist die ontmoetingen heel bijzonder, andere tantes zie ik vaker en dat is meer gewoon)

Tess_C

Berichten: 931
Geregistreerd: 27-08-12
Woonplaats: Beek (Li)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:36

hierzo :)

Ouders gescheiden. Ben de oudste van 5 kinderen. Zie mijn jongste zusje 5/6 x per jaar. Wel goed contact verder.

mijn andere zusje 4 keer per jaar en heb geen contact met mijn broertjes.

Geen contact met mijn vader ( zelf voor gekozen door omstandigheden)
En door die keuze ook geen contact meer met mijn vaders familie.

Familie van moederskant ook geen contact meer mee door omstandigheden.
Mijn moeder zie ik zo'n 10 keer per jaar en heb goed contact met haar. Ik bel veel.

Dus al met al.. weinig contact met familie leden waarvan ik bij maar 1 persoon zelf de keuze heb gemaakt om het contact te verbreken.

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:36

Ik ken het totaal niet maar zou het denk ik ook erg vervelend vinden.
Ik ben de jongste van 14, ouders beide overleden.
Maar broers en zussen hangen er aan elkaar.
Toch zeker 1 x in de week bij elkaar.