Nederland wint landenwedstrijd paradressuur in Überhernn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

Nederland wint landenwedstrijd paradressuur in Überhernn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 11:07

bokt.nl / www.knhs.nl


Bondscoach Joyce Heuitink houdt een heel goed gevoel over aan de paradressuurwedstrijd in het Duitse Überhernn. "Het is de eerste landenwedstrijd die we buiten Nederland hebben gewonnen. Mijn ruiters hebben het beter gedaan dan vorig jaar, met hogere punten of betere klasseringen. En ook met de tropische omstandigheden zijn de ruiters en paarden goed omgegaan. Een mooie test voor de Paralympics volgend jaar in Rio de Janeiro."

De internationale wedstrijd in het Saarland was de tweede observatiewedstrijd voor de paradressuurruiters op weg naar het Europees Kampioenschap in september in Deauville. “De laatste observatiewedstrijd is over veertien dagen het NK in Ermelo. Ik verwacht dan op zondagmiddag mijn EK-team bekend te kunnen maken”, vertelt Joyce Heuitink op weg terug uit Duitsland.

“Het was de eerste keer dat we een landenwedstrijd buiten Nederland hebben gewonnen. Sterke landen als Duitsland en Singapore hadden we als concurrenten”, aldus een trotse bondscoach. “In het team reed Frank Horsmar met Alphaville N.O.P.. Frank is na twee proeven ziek naar huis gegaan. Nicole den Dulk reed met Wallace in het team, maar dat ging minder dan haar andere paard Fifty-Fifty. Wallace had erg veel last van de vliegen. Ik had duidelijk op het verkeerde paard gewed”, lacht Heuitink. Rixt van der Horst en Demi Vermeulen vervolledigden het team.

“We wonnen niet alleen de landenwedstrijd, mijn ruiters hebben het beter gedaan dan vorig jaar, met hogere punten en betere klasseringen. Rixt, Lotte en Nicole reden persoonlijke records in de kür op muziek, Lotte Krijnsen reed zich met haar tweede paard Zarienta in het paralympisch kader en Gert Bolmer reed zich in het B-kader.”

Net als in Nederland was het in Űberhernn tropisch warm. “Onze teamveterinair Brenda Hoogelander heeft dat goed onder controle. We hadden ventilatoren, de paarden werden regelmatig getemperatuurd en we hebben veel met water gewerkt. Het was er meer dan 40 graden. Dit was een mooie test voor de Paralympics volgend jaar in Rio de Janeiro”, besluit Heuitink.

Klik hier voor alle uitslagen

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:11

Van harte gefeliciteerd voor het hele team! *\o/*