[CENTRAAL] Camp NaNoWriMo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
marley93

Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

[CENTRAAL] Camp NaNoWriMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 14:17

Hallo mede-Bokkers!

Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die meedoen aan Camp NaNoWriMo.
Voor mijzelf is dit het eerste jaar dat ik serieus meedoe, en tot nu toe werkt het aardig. Mede omdat ik wat meer meedoe aan de 'cabin chat', waarin je elkaar een beetje kunt motiveren. Altijd handig bij zo'n groot en toch best wel energie- en tijdrovend project.

Dit jaar heb ik mijn target op 50,000 woorden staan. Ik had al grofweg 10,000 woorden toen ik begon, dus ik verwacht dat het wel gaat lukken. Op de site heb ik me ingeschreven onder dezelfde naam als hier op Bokt.

Doe jij ook mee? Misschien is het leuk je hier te melden zodat we elkaar af en toe een peptalk kunnen geven, of misschien gewoon even frustratie af te blazen omdat het totaal niet lukt (want dat kan natuurlijk ook gebeuren).

Hopelijk tot ziens in dit topic! :wave:
Laatst bijgewerkt door Muurp op 12-07-15 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:42

Jazeker doe ik mee (ben ook Aleeneh op (Camp)NaNo). :)

Ik zit in een cabin met een aantal vriendinnen, hartstikke gezellig en we weten elkaar ook goed te motiveren. Het schrijven gaat hartstikke lekker, ik had eigenlijk geen zin om te beginnen maar nu ik eenmaal bezig ben kan ik niet meer stoppen :Y)

Is wel fijn om zo aan Camp mee te doen, want als ML voor NaNo merk ik wel dat je in november minder de tijd hebt om echt lekker relaxt te kunnen schrijven, en het is zo wel een mooie manier om weer echt alleen op het schrijven te focussen en niet op de 100 dingen er omheen.

Inmiddels 7337 woorden and counting :Y)

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

marley93

Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Camp NaNoWriMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 20:43

Hey, leuk!

Ik vind deze 'versie' ook een stuk relaxter dan de november-one. Vooral omdat je ook je eigen word target mag bepalen in juli, en ik het in deze maand een stuk rustiger heb. Van cabinmates hoor ik hetzelfde verhaal. :j

Wel lekker hoor, dat je bijna geen rem hebt! Vergeet je niet te slapen? :+ Je schiet in elk geval lekker op! Ik ben begonnen op 10,757 en zit nu op 15,019. Vanavond wil ik nog lekker doorgaan eraan, want ik merk dat als ik door het begin heen ben ik echt op stoom kom. Heerlijk.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Camp NaNoWriMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:57

Ik doe ook bij dit camp weer mee, helaas nu op een uiterst teleurstellende wordcount van 5500... Even flink bijschrijven dus. Gelukkig zit in volgende week een hele dag in het vliegtuig, dan moet ik het wel ingehaald hebben haha.

Ik schrijf met camp altijd vanalles door elkaar. Nu 2 fanfics en een 'serieus' verhaal.... Of naja, hoe serieus je een verhaal met als titel ' 1000 teaspoon murders' ook wilt noemen.

Wij doen het altijd met de vriendengroep.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

marley93

Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Camp NaNoWriMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 21:27

Oh dat klinkt echt als iets wat ik in één ruk uit zou lezen eigenlijk! :') Ik hou echt van droge titels.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Camp NaNoWriMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:40

Hahaha dat klinkt echt heel interessant, vertel eens wat meer over je verhaal? :P Teaspoon murders?

Ik ben een soort van Harry Potter fanfic aan het schrijven, dit keer gewoon eens lekker geen serieus verhaal. Speelt in de wereld van HP maar dan in Canada, dus wel met compleet andere personages en andere locaties enzo. Hoef ik eens een keer niet helemaal een nieuwe wereld uit te denken, maar kan ik wel lekker mijn gang gaan met van allerlei dingen fantaseren.

Ik vergeet niet te slapen hoor! Schrijven doe ik alleen tussen de bedrijven door af en toe :)

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Annash
Blogger

Berichten: 26450
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Camp NaNoWriMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:50

Ik gebruik Camp om mijn huidige werk af te maken. Ik begon met 44K en zit nu op 56K. Rond de 80 als doel, afhankelijk van wanneer het verhaal af is. Dan heb ik begin augustus een week vrij (zowel van werk als van schrijven) en daarna kunnen de edits beginnen. :O Long way to go...

Overigens is dit al mijn tweede draft van het verhaal. Inspiratie stamt uit 2007 en in 2013 begon ik met de eerste draft. Toen zo'n 30K geschreven (ook met Camp) en vervolgens een tijd niks gedaan. In 2014 een kleine edit/leesronde gedaan maar was te lui om door te gaan. Dit jaar in mei weer opgepakt en mezelf een schop onder mijn hol gegeven. Enorm veel inspiratie opgedaan toen ik Sarah J. Maas ontmoette (wat een prachtige inspiratievolle woorden gaf ze me mee <3 ) en weer opgepakt, maar al snel gezien dat er toch wat mis ging. Soms is een stuk afstand dus heel goed.

Vol goede moed na inspiratie van Sarah J. Maas en advies van Susan Dennard -- wat een enorm motiverende meiden! -- begonnen aan draft 2, een maand geleden, en nu op 56K. Eind juli deadline. Hopla, geen gezeur. Butt in a chair and hands on a keyboard!

WildDreams

Berichten: 2422
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:50

Ik heb mezelf ook ingeschreven, zo even kijken hoe het allemaal werkt! :D


WANDERLUST België - Frankrijk - Duitsland - Engeland - Spanje - Portugal - Slovenië - Italië - Kreta - Kroatië - Turkije - Egypte - Thailand - Zakynthos - Zuid-Afrika - eSwatini

marley93

Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 21:56

Ah ja fanfics, die heb ik ook nog geschreven. Van HP, House, en volgens mij Glee nog heel kort...

Nu ben ik met een eigen verhaal bezig, over een meisje wat uit de kast komt en haar familie daarmee behoorlijk tegen het hoofd stoot. Haar grootouders willen geen contact met haar tot ze weer 'tot zinnen komt en deze fase afsluit'. Om dingen te laten bekoelen geeft ze zich op voor een exchange program van haar school. Dat neemt echter een onverwachte wending als het vliegtuig crasht en ze met een groepje mensen moeten zien te overleven in de Canadese wildernis.

Het is geen kei goed plot, maar dit verhaal zit al zo lang in mijn hoofd... Al jaren. Het moet er echt uit. Zit nu nog te twijfelen of ik het romantische subplot er nog in ga verwerken of niet.

Ik zit nu in de eerste dag na de crash, en weet nu al dat ik mijn eerste draft erg moet gaan aanpassen als ie af is. :') De personages zijn nog niet helemaal... ja... realistisch, denk ik. Maar goed, daar is het een eerste versie voor!

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Annash
Blogger

Berichten: 26450
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:00

Ik zou proberen om je personages juist al wel daar te hebben waar ze moeten zijn--het is belangrijk om ze goed te kennen: achtergrond, motieven, zwakke punten, noem maar op. Anders kan je écht alles herschrijven in je tweede draft. :) Ik weet het, lang niet altijd makkelijk, maar de moeite waard om over door te brainstormen.

marley93

Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Camp NaNoWriMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 22:05

De belangrijkste personages heb ik ook inderdaad wel waar ze moeten zijn. Dat is inderdaad belangrijk. Maar sommige anderen die niet veel naar voren komen, daar speel ik nog even mee.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Annash
Blogger

Berichten: 26450
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Camp NaNoWriMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:12

Dragen ze wel bij aan je plot? Anders moet je jezelf afvragen of je ze wel nodig hebt. :)

marley93

Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Camp NaNoWriMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 22:16

Twee niet, die schrap ik sowieso, heb ik vandaag besloten. De rest wel, die zorgen voor balans binnen de groep, en zullen inderdaad aan het plot bijdragen.
Wat ik ook wel eens heb gedaan, om characters te leren kennen, zijn van die "anti-writer's block prompts". Je maakt een lijstje van characters, en daar krijg je dan later prompts voor. (1. krijgt ruzie met 5. en ze beginnen te vechten. Waar gaat de ruzie over? Wie wint? Dat soort dingen.) Het heeft mij erg geholpen in het 'fleshing out' proces.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Flux

Berichten: 2480
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Camp NaNoWriMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:25

Klinkt heel gaaf, ik ga het even onthouden :j Wil heel graag eens beginnen met het verhaal die al jaren in mijn hoofd zwerft, maar kan er steeds de rust niet voor vinden. Vanaf volgende week heb ik zes weken "vrij", dit lijkt me een leuk project om dat te beginnen :)

Gaaf ook om jullie zo te "volgen", ik hoor graag meer over de geschreven stukken en natuurlijk tips en tricks, hihi.

Annash
Blogger

Berichten: 26450
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Camp NaNoWriMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:30

Flux, hoe goed is je Engels? Dan kan ik de website van Susan Dennard (en haar boeken!) aanraden. www.susandennard.com -- boordevol tips.

Flux

Berichten: 2480
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:34

Goed genoeg, bedankt Annash! :j

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:38

Komen een paar hele interessante verhaallijnen voorbij.

Ik heb nu dus 2 fanfics. Greys anatomy en nikita...
Allebei dark fics. Allebei femslash. Men moet iets met het leven toch?

de theelepels komt voort uit een inside Joke in de vriendengroep. Iedere keer als ik iets wil benadrukken steek ik een theelepel omhoog. ' zorg dat je aan je verhaal werkt!' * theelepel in lucht*

Er is een vrouw met een theelepel verzameling... Alleen een iets alternatieve verzameling. De theelepels zijn bevlekt met een rode substantie. Bloed. Ieder slachtoffer wordt op een andere manier vermoord, maar er zijn twee constanten. Ze worden vermoord met een theelepel en ze worden vermoord op hetzelfde tijdstip.

Geen echt plot verder. Gewoon creatieve manieren om iemand te vermoorden met een theelepel.... Ideeën welkom overigens :')

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Camp NaNoWriMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:42

Hihi wat een grappig idee, afkomstig uit een grappige gewoonte :)

Ik vind het ook superleuk dat er hier meer mensen zo enthousiast zijn over hun verhalen. Ik ga nu meteen weer even terug naar word om wat woordjes te gaan typen :D Want schrijven is nog leuker dan over schrijven praten :Y)

En dan daarna maar eens naar de NaNo forums en eens kijken of er nog nieuwe berichten geplaatst zijn sinds mijn laatste bezoek :Y) Moet de boel daar ook wel een beetje bijhouden. En van de week maar eens een nieuwe regiomail-peptalk typen :)

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

marley93

Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 22:46

Handige site inderdaad! Dankjewel! :)

Het theelepel verhaal doet me denken aan iets wat Roald Dahl geschreven zou kunnen hebben! Heel cool! :D

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Camp NaNoWriMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:48

Haha, of het nu een grappige gewoonte is durf ik niet te zeggen.

Werken jullie ook met beta readers? Meestal gaat ieder hoofdstuk naar een beta en heb ik een writers block op dat verhaal... Daarom handig om er 3 te hebben :')

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.


Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Camp NaNoWriMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:52

Nee, ik post ze niet online ofzo, dus heb ik geen reden om een beta reader te hebben. Ik wil ze wel voor mijn serieuzere verhaal in de toekomst. Maar dan moet m'n verhaal eerst afgeschreven zijn, en herschreven, want na een eerste draft zijn er nog 100 dingen die ik dan eerst zelf weer wil aanpassen... en zo ver ben ik nog nooit gekomen met mijn verhalen :Y)

Was al trots genoeg dat ik in NaNo 2013 een heel boek heb afgeschreven :') Maar herschrijven was nog weer een beetje een brug te ver, want toen was ik er wel weer even klaar mee :P En het is er sindsdien niet echt meer van gekomen.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Annash
Blogger

Berichten: 26450
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:53

Ik heb twee first-readers die tevens ook mijn critique partners zijn en waar ik mer brainstorm. Sowieso nog twee beta readers, wellicht vier. Eerst maar kijken hoe het eruit ziet als het af is en hoe het eruit ziet na mijn eigen edits.

Toevoeging: dit is met oog op het zoeken van een agent.
Laatst bijgewerkt door Annash op 06-07-15 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannens
Berichten: 1397
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:54

Gave site! Had er nog nooit van gehoord. Vroeger (:+ voordat ik studeerde) schreef ik best wel veel. Daarna is het er eigenlijk niet echt meer van gekomen. Misschien maar weer eens oppakken. Ik heb nog een gaaf verhaal over Romeinen ergens, waar ik pas kort aan was begonnen. :D

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:54

Gaaf, een heel boek!

Herschrijven is altijd het ergste. Het eindigd bij mij altijd met het feit dat het hele verhaal verwijderd wordt uit pure frustratie.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Camp NaNoWriMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:58

Oh dat is zonde. Ik heb altijd 1 regel met mezelf: ik wil best verhalen stoppen als ik er niet meer fijn aan kan schrijven, maar ik gooi ze nooit weg. Krijg je toch achteraf alleen maar spijt van, en later is het nog best leuk om ze weer terug te lezen. Het is dan nooit zo slecht als dat je op het moment zelf denkt.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers