Wasdroger werkt niet naar behoren, doe ik iets fout?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Wasdroger werkt niet naar behoren, doe ik iets fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 15:12

Eindelijk na een maand wachten ben ik de trotse eigenaresse geworden van Sjien, een multifunctionele wasmachine en droger ineen. Eigenlijk niet mijn voorkeur geweest maar goed omdat ik geen ruimte heb voor een droger apart heb ik dit aangeschaft. Sjien is eindelijk na een paar weken gekomen en heeft haar intrek genomen in mijn huisje. Zo spannend als ik het vond moest Sjien een weekje geleden haar eerste opdracht doen. Het wassen en drogen van mijn handdoeken en ondergoed. Dit ging ik dan in de droger doen. Volgens de instructies kon ik alleen drogen op tijd en op programma. Sjien droogde mijn handdoekjes niet naar behoren en heeft uiteindelijk over de drie uur gedroogd. Toen was het nog niet helemaal droog.
Vanmorgen heb ik mijn beddengoed gewassen. Ik heb de droger ingesteld op kastdroog en wederom weer niet helemaal droog. Sjien heeft tussen de 3 en 4 uur gedraaid.
Is dit normaal voor een laken, dekbedovertrek en 2 kussenslopen?
Wie heeft het goede antwoord en doe ik iets verkeerd?

Tink89
Berichten: 2936
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Wasdroger werkt niet naar behoren, doe ik iets fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:15

Hoe bedoel je 'op tijd en op programma'? Ik kies voor kastdroog en dan wordt mijn beddengoed alleen binnenin (als het in elkaar draait) niet helemaal droog. Halverwege een keer uit elkaar halen en nog eens aanzetten is de oplossing...

Ik vind 3 uur voor handdoeken en ondergoed ook wel heel lang. Heb je goed gekeken of je er niet te veel in stopt?

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:18

Mijn wasdroger droogt grote dingen ook niet goed.
Zijn sensor zegt dan dat het droog is, maar als ik het dekbedovertrek eruit haal is het nog klam.
Die hang ik ook meestal gewoon aan de waslijn.

Handdoeken doet hij dan wel weer naar behoren. Gemiddeld doet hij bij mij 1,5 uur over om een was te drogen.

Centrifugeert je wasmachine deel wel goed? Want als de was te nat is kan een wasdroger er ook langer over doen.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 15:20

Tink89 schreef:
Hoe bedoel je 'op tijd en op programma'? Ik kies voor kastdroog en dan wordt mijn beddengoed alleen binnenin (als het in elkaar draait) niet helemaal droog. Halverwege een keer uit elkaar halen en nog eens aanzetten is de oplossing...

Ik vind 3 uur voor handdoeken en ondergoed ook wel heel lang. Heb je goed gekeken of je er niet te veel in stopt?

Sjien word vergrendeld. Ik kan niet halfverwege mijn deur open doen.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 15:21

Tink89 schreef:
Hoe bedoel je 'op tijd en op programma'? Ik kies voor kastdroog en dan wordt mijn beddengoed alleen binnenin (als het in elkaar draait) niet helemaal droog. Halverwege een keer uit elkaar halen en nog eens aanzetten is de oplossing...

Ik vind 3 uur voor handdoeken en ondergoed ook wel heel lang. Heb je goed gekeken of je er niet te veel in stopt?


Laatst alles gescheiden gedroogd
Er zijn drie programma's. Kast, hanger en strijkdroog. En er zijn diverse minuten. 40, 90 enz enz

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:32

Is die 3/4 uur inclusief je was of echt puur alleen drogen?
Ik heb wel gehoord dat die alles in één machine's er langer over doen.Mijn droger doet 1.5 uur over het beddengoed en handdoeken doet hij een uur over.Maar ik heb beide apart en een wasmachien die op 1600 toeren centrifugeerd.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:34

3-4 uur vind ik lang, of is het inclusief het wassen?

Sabbientje schreef:
Mijn wasdroger droogt grote dingen ook niet goed.
Zijn sensor zegt dan dat het droog is, maar als ik het dekbedovertrek eruit haal is het nog klam.


Dat heb ik ook ja. :j

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wasdroger werkt niet naar behoren, doe ik iets fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 15:38

Puur alleen drogen.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:43

Welk merk en type is sjien :P ?

Probeer eens je berg te droge wasgoed te halveren... Wij hebben een 2 in 1 machine van Bosch en als ik molton, hoeslaken, kussenslopen en dekbedovertrek (2.60 bij 2.40 meter) samen in de droger wil kiepen wordt het ook niet droog dat is gewoon echt te veel... In het boekje staat hoeveel kg nat wasgoed je in Sjien mag duwen :P

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:47

Wbt drogers met een sensor: zeker grotere dingen (zoals een dekbedovertrek) verspreiden zich niet zo door de droger als bijv. een bups sokken, onderbroeken en een verdwaald t-shirt. Dus de sensor meet telkens hetzelfde stuk stof.
Mijn droger heeft het ook wel eens. Tussendoor even het wasgoed opnieuw in de droger doen helpt wel. Je zou ook nog kunnen kijken naar een drogerbal. En wellicht iets minder was in de droger doen en kijken wat daar het effect van is?

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wasdroger werkt niet naar behoren, doe ik iets fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 15:54

Sjien is een indesit XWDA 751480. Er mag Max 3 kilo in.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:28

Denk dat je contact op moet nemen met de leverancier, die tijd is te lang.
als je de machine te vol stopt kan het ook niet goed drogen,dus daar moet je wel rekening mee houden :j

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wasdroger werkt niet naar behoren, doe ik iets fout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 22:33

De eerste paar keren dacht ik toen dat ik Sjien moest leren kennen. Maar ik heb vanmiddag toch maar de indesit gebeld. Volgende week komt er een monteur naar Sjien kijken. De leverancier in dit geval mediamarkt doet niks. Daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee. Ik heb niet eens een gebruiksaanwijzing gehad, moest deze van internet afplukken