nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:53

De foto die Brainless plaatst geeft een heel ander beeld dan in de OP. Op de foto van Brainless vind ik het nog wel kunnen!

Jij kent jou paardje het beste. Mocht je shet - hoe dan ook - aangeven dat het niet meer gaat, of dat je zelf de indruk krijgt dat het niet meer kan. Gewoon lekker meer gaan mennen, grondwerk, VD, wandelen, knuffelen etc.

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 14:54

Ingrid_92 schreef:
Ik denk dat ze het nu onderhand wel weet hoor. Lekker kuddegedrag door met z'n allen te roepen dat ze te groot is. Ja, je bent aan de lange kant, het is kiele kiele op de foto in je openingspost, maar op de foto hierboven met zadel vind ik het nog wel gaan hoor, zoveel te groot ben je nu ook weer niet.

Ik ken Saffier nog van vroeger, toen reden er wel kleine kinderen op. Lukt dat nu niet meer dan?
Leuk om hem weer eens tegen te komen!


nee daar gaat hij mee aan de haal, bij zn vorige eigenaren (daarvoor verzorgde wij hem) gooide hij haar er steeds af, ze heeft daardoor 2 armen gebroken. het heeft mij ook 3 maanden geduurt voordat hij eindelijk weer een beetje braaf was bij het rijden.

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 14:54

schirocco24 schreef:
future_vet schreef:


De vraag is alleen of ze wel echt 1x in de 2 weken even hobbelt aangezien ze zo "sirieus" is met rijden ;)

+1 _/-\o_


ik noem het rijden, jij noemt het hobbelen.

Xliesje13X
Berichten: 206
Geregistreerd: 01-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:55

Ik vind eerlijk gezegd ook dat je te groot bent. Ik snap dat het niet zo leuk is als je niet meer kan rijden op je pony maar je kan zoveel andere leuke dingen doen!
Zoek een bijrijdertje en geef hij/zij bv les. Zo krijg je misschien wel een zak centje extra en kan je dat weer gebruiken voor je sulky. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten ;)
In ieder geval nog veel plezier met je shetje! Hij heeft een hele leuke uitstraling ;)

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:56

Chasey schreef:
De foto die Brainless plaatst geeft een heel ander beeld dan in de OP. Op de foto van Brainless vind ik het nog wel kunnen!


Ik denk dat die foto heel erg vertekent door de hoek. Ze zit erg kort.

Mijn shettel kruip ik niet meer op, ondanks dat ze zelf flink is (1,14m) vind ik mezelf veel te groot.

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 14:56

Chasey schreef:
De foto die Brainless plaatst geeft een heel ander beeld dan in de OP. Op de foto van Brainless vind ik het nog wel kunnen!

Jij kent jou paardje het beste. Mocht je shet - hoe dan ook - aangeven dat het niet meer gaat, of dat je zelf de indruk krijgt dat het niet meer kan. Gewoon lekker meer gaan mennen, grondwerk, VD, wandelen, knuffelen etc.


daarom, mijn vriendin is een stuk groter en heeft er 1 keer opgezeten, die bokte hij er letterlijk af, zodra ik er op ga is hij hartstikke lief. saffier is een gevoelig pony'tje en hij laat het prima merken als iets niet kan,

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:56

Bokt is bokt en ja soms is bokt niet leuk, maar uiteindelijk heeft iedereen het beste met je pony voor, daar durf ik op te wedden. :)

Vooral met dit weer kun je toch vast een hoop andere leuke dingen doen met je pony?
Zwemmen, waterspelletjes, picknicken,.. met een beetje creativiteit kom je een heel eind.
Ken je Joyce en Jaydee de Vos van Horse Charms? Zij doen aan Horse Agility, ook met een kleine pony.
Met hele simpele dingen (o.a. deze regenboogsproeier https://www.kruidvat.nl/regenboogsproeier/p/3473058) hebben ze hun eigen Horse Agility parcours gemaakt.

Hier staan ook nog wel leuke obstakels en tips op.. http://www.horse-agility.nl/index.php/2 ... -obstakels

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 14:57

Authentic schreef:
Chasey schreef:
De foto die Brainless plaatst geeft een heel ander beeld dan in de OP. Op de foto van Brainless vind ik het nog wel kunnen!


Ik denk dat die foto heel erg vertekent door de hoek. Ze zit erg kort.

Mijn shettel kruip ik niet meer op, ondanks dat ze zelf flink is (1,14m) vind ik mezelf veel te groot.


die foto in de op vertekend juist..

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:57

isawessels00 schreef:
oke ik ga wel stoppen met rijden. flauw dat bokt even alles verpest en me zo de grond in boord. ik zal jullie het wel laten weten als saffier depresief ofzo word doordat hij nu amper meer wat doet. want wandelen en vd vind hij zo saai als de pestt


een pony wordt niet depressief als hij gewoon pony mag zijn.

je hebt het in je openingspost over serieus rijden/trainen.. niet over af en toe een klein rondje..

zoals de laatste foto.. als je zo een ritje door het bos maakt van een half uurtje of een uurtje rustig stapritje, lekker lang teugeltje een keertje in de week. en voor de rest lange lijnen en mennen, dan krijgt je pony echt wel voldoende beweging en aandacht..

nog zou ik er dan niet serieus mee werken.. want in tegenstelling dat mensen zeggen 'het kan wel'. vind ik het eigenlijk nog steeds niet lekker om er echt mee te werken.. je ziet ook op die foto's dat je een lichte stoelzit aanneemt en de beugels korter hebt dan 'hoort'. en als je dan kijkt hoever je hak wordt uitgedrukt onder de beugel, dan zie je dat het hier ook een wat vertekend beeld geeft natuurlijk.. maar op basis van deze foto zeg ik... zo af en toe een niet te zwaar buitenritje kan prima.

bokt verpest niets, men geeft alleen aan dat het eigenlijk gewoon niet kan, in ieder geval niet als je er serieus mee wilt rijden.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:58

Ik ben ook 1,60 en zelfs als ik maar 40 kilo woog, zou ik nooit van m'n leven op een shet stappen. Wat is er mis met wandelen en mennen? Ik vind het heerlijk om lekker te wandelen of hardlopen met een paard. Ik reed een quarter horse bij en ik ging daar gewoon regelmatig mee wandelen. Rijden is niet het belangrijkste van paarden houden en verzorgen. Een paard moet beweging hebben en afwisseling, hoe dit gebeurd zal het paard een worst wezen, zolang die maar niet overbelast word ofzo.

future_vet
Berichten: 2613
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:58

future_vet schreef:
De vraag is alleen of ze wel echt 1x in de 2 weken even hobbelt aangezien ze zo "sirieus" is met rijden ;)



ik noem het rijden, jij noemt het hobbelen.[/quote]


Quote van TS:
"ik doe al alles met hem, vd, mennen, joggen, wandelen, echt alles. maar rijden vind hij super leuk en dat merk ik ook aan hem. dus waarom niet gewoon 1 keer in de 2 weken nog een half uurtje in de bak hobbelen''?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-07-15 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijderd bericht uit quote gehaald

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:58

Je bedoelt die foto die recht van de zijkant is genomen waardoor je precies ziet hoe kort je zit om niet met je voeten ter hoogte van de knie van je pony uit te komen?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:59

zowel kritiek geven als ontvangen is voor iedereen lastig. Maar tot de tijd dat je een sulky gespaard hebt kun je wel werken met lange lijnen dan kun je wel dressuur matig verder werken al zit je er niet op opdat moment. Ik kan best begrijpen dat jij en je paardje het rijden zullen missen, maar fietsen is buiten ook echt heel leuk om te doen misschien kan dat een beetje het saaie "wandel gat " opvullen!
Ik wens jou en je kanjer ook veel geluk want jullie zien er beiden gelukkig uit het plezier straalt er vanaf!

( En de mede bokkers bedoelen het dan wel met oprechtebedoelingen maar vergeten dat je minderjarig bent en dat niet iedereen meteen zomaar een andere pony krijgt als zijn benen te lang zijn.) ;)

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 15:00

Authentic schreef:
Je bedoelt die foto die recht van de zijkant is genomen waardoor je precies ziet hoe kort je zit om niet met je voeten ter hoogte van de knie van je pony uit te komen?



ik bedoel die foto die genomen is terwijl iemand op een krukje stond. dat was de allereerste keer met dat zadel dan moet je toch aanvoelen hoe je beugels moeten?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:01

Ik denk dat het nu wel duidelijk is mensen.
Ts moet gewoon met een gezond verstand met haar pony om blijven gaan. En ik denk dat ze nu wel weet hoe bokt er over denkt en dat ze nu misschien met een ander oog naar het rijden zal kijken.
En waarschijnlijk de eerste volgende keer tijdens het rijden denkt ze aan dit topic en kan ze misschien extra opletten hoe haar pony met haar loopt. En komt ze er achter of het wel of niet verstandig is.
Je hebt in ieder geval een heel leuk shetje! Waar je zuinig op moet zijn :D Veel plezier met hem!

_Lou

Berichten: 143
Geregistreerd: 29-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:02

door haar gewoon pony te laten zijn wordt ze niet depressief, lekker op de wei :j Anders een kleine ruiter zoeken die erop kan en jij ernaast :D en er zijn genoeg andere leuke dingen met haar te doen!
Voor jou om te rijden kan je misschien een verzorgpony zoeken want je houding is niks mis mee ;)
Laatst bijgewerkt door _Lou op 06-07-15 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:03

En als je zelf zo graag wil rijden kun je wellicht een andere pony erbij zoeken? Ik rijd zelf ook niet meer op mijn pony van 137 omdat ik mezelf te groot vind. Mis ik het rijden? Ja af en toe best wel. Maar er zijn dus genoeg andere manieren om haar beweging te geven. Zoals ik eerder al zei longeer ik haar aan de enkele en dubbele longe, ze kan voor de wagen en ik ga er mee wandelen/fietsen/joggen. Op dit moment is ze te schraal maar straks kan eventueel mijn achternichtje op haar gaan rijden. Ikzelf mag af en toe rijden bij vrienden met paarden. Of je kunt naar een manege oid gaan.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:03

Jammer dat je niet alle reacties leest, TS... Er worden echt voldoende alternatieven aangereikt om je pony voldoende en gevarieerd beweging te bieden zonder erop te stappen. In plaats van zo in de aanval te gaan en te zeggen dat iedereen je de grond in boort, kan je het ook zien als een nieuwe uitdaging voor jou en je pony! :-)

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:06

Ik heb even getemd, denk dat TS het nu wel weet. Iedere keer hetzelfde te gaan lopen gillen in dit topic als eerdere posters heeft weinig toegevoegde waarde i.m.o. Je kunt wel merken dat bokt veel omgaat met kuddedieren :D

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:10

Ingrid_92 schreef:
Ik heb even getemd, denk dat TS het nu wel weet. Iedere keer hetzelfde te gaan lopen gillen in dit topic als eerdere posters heeft weinig toegevoegde waarde i.m.o. Je kunt wel merken dat bokt veel omgaat met kuddedieren :D


Mwah komt denk ik eerder omdat de ts over goede adviezen lijkt heen te lezen.

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 15:13

capopjekop schreef:
Ingrid_92 schreef:
Ik heb even getemd, denk dat TS het nu wel weet. Iedere keer hetzelfde te gaan lopen gillen in dit topic als eerdere posters heeft weinig toegevoegde waarde i.m.o. Je kunt wel merken dat bokt veel omgaat met kuddedieren :D


Mwah komt denk ik eerder omdat de ts over goede adviezen lijkt heen te lezen.


mwah komt eerder omdat ik een leuk topic probeer aan te maken maar er 1000 x word gezegt dat ik te groot ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:16

Moderatoropmerking:
Daarbij nu ook de vraag om die discussie (over dat TS wel of niet te groot is) te laten gaan. Na 3 pagina's lijkt het mij dat de boodschap wel over is gekomen. Adviezen geven mag altijd en is ook toegestaan, maar met onderbouwde posts bereik je meer dan een 'aanvallende' post. Houdt er met het schrijven rekening mee dat TS minderjarig is. Houdt de discussies netjes en respectvol.
Alvast bedankt.

IIII
Berichten: 136
Geregistreerd: 30-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:58

Je lijkt best groot voor je pony maar een shetlander is niet zomaar een pony ze zijn super sterk maar als jij nog wat groeit dan zou ik er wel mee stoppen maar voor nu kan het denk ik wel maar ik denk max 2x in de week. Nu even niet daar over op de foto hangen je teugels los ik zou meer verbinding proberen te houden met de mond van de pony dan gaat hij ook sneller snappen dat je wilt dat hij aan de teugel loopt.

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 15:06

Voor degene die het willen weten, het is nu zomervakantie en dan blijf ik gewoon doorrijden aangezien ik ook met hem op vakantie ga, buitenritten ga doen en naar het strand ga. Daarna ga ik stoppen. Maar zodra hij weer gaat klieren met kleine kinderen stap ik er ook af en toe op.

Hier hoef ik geen commetaar op.


Dit is trouwens een betere foto, dus veeeeel te groot benik ook niet.
Afbeelding

Jessix

Berichten: 16432
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:16

Je zadel ligt echt op de schouder.