nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:27

hey!
zoals de titel al zegt, rijden er nog meer mensen sirieus met een shetlander? veel mensen denken dat je niks kan met een shetlander, dan je alleen maar kan hobbelen met een halster en dat je veel te groot bent.
ik krijg ook vaak te horen dat ik te groot ben, maar mn pony vind het rijden juist helemaal geweldig! e hebben sinds kort een nieuw zadel dus het trainen gaat al veel beter. ik rijd geen wedstrijden oid want heb geen trailer. maar vind het leuk om dresuuroefeningen te doen! we zijn nu bezig met het nageefelijk en veel stelling enzo
uiteraard doen wel ook heeeel veel andere dingen en doe ik dit niet elke dag!

ik ben 14 jaar, ong. 1,60 lang en ik ben 42 kilo
saffier is 13 jaar, 1.10 hoog en is een volle shetlander!

dit was de aller eerste keer met het nieuwe zadel, hij moet leren om o eigen benen te lopen want hijvind dit verschrikkelijk moeilijk! dit is ook nog veel te diep! ik ben me er van bewust dat mn houding bagger is maar het is een begin!
Afbeelding






dit was al een tijdje geleden, ik zal deze week nieuwe foto's laten maken!

tips en tops mogen!
je hoeft niet te reaeren dat ik te groot ben btw. ik plaats wel even een filmpje van een buitenrit en dan zien jullie hoe hij zich uitleeft
Laatst bijgewerkt door isawessels00 op 06-07-15 13:34, in het totaal 2 keer bewerkt


saddledancer

Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:30

Mijn tip is dat ik daar gewoon echt niet Meer op zou kruipen met jouw lengte.

A horse will cross
any bridge you build,
as long as the first one
is from him to you.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:31

saddledancer schreef:
Mijn tip is dat ik daar gewoon echt niet Meer op zou kruipen met jouw lengte.

Ik sluit me hierbij aan, het ziet er uit alsof je echt te groot ben, ookal heb je je beugels zo kort.

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:34

Het ziet eruit alsof je te groot bent. Aan de andere kant weeg je maar 42 kilo.. Je moet alleen absoluut niet zwaarder worden!


Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:35

en daar sluit ik me bij aan...

Je komt er nu al onderuit, geeft zelf aan beugels te kort, die ga je langer doen, straks loop je mee...
Daarbij, de dingen die jij leuk vind en wilt doen kan ook met een grotere pony...
Als je dan per se wat met de shet wilt doen zou ik gaan mennen als ik jou was

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:35

Ik rij wel serieus met een Shetlander maar dan mennend. Ik vind het super leuk om te zien dat je zo enthousiast bent met je pony, dat is altijd goed. Maar erop rijden is wat betreft je lengte niet erg handig, door je lengte zit je de pony toch in de weg in zijn bewegingen. Je gewicht zou hij kunnen dragen mits je drie turven kleiner bent ;)

Is het een idee om je eens te verdiepen in het mennen met je Shetlander, dan kun je ook heel veel doen met je pony en heeft hij geen last van je lengte.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:35

Je hebt echte een leuke shet! Maar ik denk ook dat je toch iets te groot bent. Al zou het qua gewicht nog kunnen.
Is een kleine sulky niet wat voor jullie? Zodat je toch lekker met elkaar kan 'rijden', maar je shetje jou niet hoeft te dragen maar trekken! :D Met mennen kun je ook lekker bezig zijn, met stelling etc.

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:36

Barney1978 schreef:
Ik rij wel serieus met een Shetlander maar dan mennend. Ik vind het super leuk om te zien dat je zo enthousiast bent met je pony, dat is altijd goed. Maar erop rijden is wat betreft je lengte niet erg handig, door je lengte zit je de pony toch in de weg in zijn bewegingen. Je gewicht zou hij kunnen dragen mits je drie turven kleiner bent ;)

Is het een idee om je eens te verdiepen in het mennen met je Shetlander, dan kun je ook heel veel doen met je pony en heeft hij geen last van je lengte.



ik men al 2 x per week haha

MissFloorx

Berichten: 767
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:36

Dat een pony zich nog 'uitleeft' betekent niet dat je er nog goed op past. Een pony zal echt niet snel aangeven dat je te groot bent. Hierin moet je gewoon luisteren naar mensen die er verstand van hebben, en voor jezelf bepalen of je wel op je pony wilt rijden als je er eigenlijk te groot voor bent. Dit zou ik namelijk niet aanraden... :(

Do more of what makes you happy

Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:37

isawessels00 schreef:
je hoeft niet te reaeren dat ik te groot ben btw. ik plaats wel even een filmpje van een buitenrit en dan zien jullie hoe hij zich uitleeft


Paarden laten het niet gauw merken als de arbeid voor hun te zwaar of teveel is. ;)

Gewoon een leuk bijrijdertje voor je shet zoeken die er netjes op past en wie weet wil die er wel serieus mee aan de slag.
Kun je het toch nog meemaken vanaf de zijlijn, en zelf misschien ook een paardje zoeken waar je op past? :)
Of ga met je shet een andere tak van de sport 'serieus' bedrijven, de mogelijkheden zijn eindeloos..

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:38

maarja, zoals ik al zei. niemand hoeft te zeggen dat ik te groot ben. en dat ik n grotere pony moet zoeken slaat nergens op. denk je dat ik dat niet wil? ik mag blij zijn dat ik de kans heb dat ik überhaupt nog kan rijden.

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:39

Paris_ schreef:
isawessels00 schreef:
je hoeft niet te reaeren dat ik te groot ben btw. ik plaats wel even een filmpje van een buitenrit en dan zien jullie hoe hij zich uitleeft


Paarden laten het niet gauw merken als de arbeid voor hun te zwaar of teveel is. ;)

Gewoon een leuk bijrijdertje voor je shet zoeken die er netjes op past en wie weet wil die er wel serieus mee aan de slag.
Kun je het toch nog meemaken vanaf de zijlijn, en zelf misschien ook een paardje zoeken waar je op past? :)
Of ga met je shet een andere tak van de sport 'serieus' bedrijven, de mogelijkheden zijn eindeloos..


kleine kinderen gooit hij er zo af ;) never nooit dus. saffier laat het merken als hij het er niet mee eens is.

Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:39

isawessels00 schreef:
maarja, zoals ik al zei. niemand hoeft te zeggen dat ik te groot ben. en dat ik n grotere pony moet zoeken slaat nergens op. denk je dat ik dat niet wil? ik mag blij zijn dat ik de kans heb dat ik überhaupt nog kan rijden.


Is je pony er ook blij mee dan, dat je er nog op rijd? :)
Denk dat je hem veel blijer maakt met werken aan de hand. ;)

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:39

Het zadel moet in elk geval een stukje naar achteren gelegd worden (ligt nu op de schouder) en je beugels 2 gaten langer. Dan weet je pas echt of het nog past.

Verder erg leuke shet en ontzettend goed dat je je rijden en mennen serieus neemt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:40

isawessels00 schreef:
maarja, zoals ik al zei. niemand hoeft te zeggen dat ik te groot ben. en dat ik n grotere pony moet zoeken slaat nergens op. denk je dat ik dat niet wil? ik mag blij zijn dat ik de kans heb dat ik überhaupt nog kan rijden.

Als je geen commentaar wil hebben moet je geen topic openen meid. Je bent gewoon te groot, jammer, maar je kan beter leren van het 'commentaar' als je het beste voor heb met de shetlander.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-07-15 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:40

isawessels00 schreef:
Barney1978 schreef:
Ik rij wel serieus met een Shetlander maar dan mennend. Ik vind het super leuk om te zien dat je zo enthousiast bent met je pony, dat is altijd goed. Maar erop rijden is wat betreft je lengte niet erg handig, door je lengte zit je de pony toch in de weg in zijn bewegingen. Je gewicht zou hij kunnen dragen mits je drie turven kleiner bent ;)

Is het een idee om je eens te verdiepen in het mennen met je Shetlander, dan kun je ook heel veel doen met je pony en heeft hij geen last van je lengte.



ik men al 2 x per week haha


Is het dan geen idee om daar wat meer mee te gaan doen, dan kun je je ook meer verdiepen in de dressuur want dat lijk je zoals je het beschrijft erg leuk te vinden.

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:40

Paris_ schreef:
isawessels00 schreef:
maarja, zoals ik al zei. niemand hoeft te zeggen dat ik te groot ben. en dat ik n grotere pony moet zoeken slaat nergens op. denk je dat ik dat niet wil? ik mag blij zijn dat ik de kans heb dat ik überhaupt nog kan rijden.


Is je pony er ook blij mee dan, dat je er nog op rijd? :)
Denk dat je hem veel blijer maakt met werken aan de hand. ;)


hij hinnikt en komt naar me toe rennen zodra hij het zadel ziet, ik merk aan hem dat hij het super leuk vind dusseh

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:41

Waarom heb je één foto in de OP weggehaald? Beetje jammer.

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:42

[/quote]

Is het dan geen idee om daar wat meer mee te gaan doen, dan kun je je ook meer verdiepen in de dressuur want dat lijk je zoals je het beschrijft erg leuk te vinden.[/quote]

we zijn eerst aan het spare voor een sulky, we hebben nu een kar en die kan niet in de bak. verder kunnen we hier alleen door de stad mennen

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:42

Erg leuke shet!

Je zegt dat je blij mag zijn dat je nog kan rijden, maar ik vraag me af of je pony er ook zo over denkt. Ik weet hoe vervelend het is om te groot te worden voor een pony,dit heb ik zelf ook gehad. Het best kun je dan toch eerlijk blijven voor de pony en wat anders leuks gaan verzinnen om met m te doen :) toen ik te groot werd, ben ik zelf begonnen met vrijheidsdressuur, dit vonden we beiden echt geweldig!

Veel plezier nog met je leuke shet!

Old Avenue's Larissa ---- L1 dressuur + 21 pr: 204 ---- B springen + 3 pr: 78,5 stijlpunten [o]

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:42

Chasey schreef:
Waarom heb je één foto in de OP weggehaald? Beetje jammer.


hoezo jammer? zodat jullie me nog meer belachelijk kunnen maken?

MissFloorx

Berichten: 767
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:43

[***] schreef:
isawessels00 schreef:
maarja, zoals ik al zei. niemand hoeft te zeggen dat ik te groot ben. en dat ik n grotere pony moet zoeken slaat nergens op. denk je dat ik dat niet wil? ik mag blij zijn dat ik de kans heb dat ik überhaupt nog kan rijden.

Als je geen commentaar wil hebben moet je geen topic openen meid. Je bent gewoon te groot, jammer, maar je kan beter leren van het 'commentaar' als je het beste voor heb met de shetlander.


Hierin ga ik mee. Je weet dat als je te groot bent, dat je hier ook commentaar op zult krijgen. So be it. Doe er iets mee of niet, maar nogmaals dat een pony zogenaamd 'vrolijk' wordt van het zadel betekent niet dat het goed voor hem is. Je moet gewoon in dit geval naar de feiten kijken en niet naar hoe jij het ervaart.

Do more of what makes you happy

future_vet
Berichten: 2605
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:43

Wauw omdat hij hinnikt als hij het zadel ziet wordt hij blij als jij met je te lange lichaam erop gaat zitten? Nee meid, je bent te lang en daar doe je die pony geen plezier mee. Wees niet egoïstisch en stap niet meer op zulke kleine pony's

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:44

isawessels00 schreef:
Chasey schreef:
Waarom heb je één foto in de OP weggehaald? Beetje jammer.


hoezo jammer? zodat jullie me nog meer belachelijk kunnen maken?


We maken je niet belachelijk, we willen alleen tips geven ;)

Old Avenue's Larissa ---- L1 dressuur + 21 pr: 204 ---- B springen + 3 pr: 78,5 stijlpunten [o]

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:44

isawessels00 schreef:
Chasey schreef:
Waarom heb je één foto in de OP weggehaald? Beetje jammer.


hoezo jammer? zodat jullie me nog meer belachelijk kunnen maken?


Belachelijk maken? Jammer dat je het zo op vat, want volgens mij worden hier (waaronder mijn post) juist tips gegeven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers