Dierenwelzijn mbt verkoop sites?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Dierenwelzijn mbt verkoop sites?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 23:52

Goedenavond!

Al een hele tijd ben ik lid van meerdere verkoop pagina's op Facebook. Regelmatig staan hier dieren of dierbenodigdheden op geadverteerd.

Een enkele keer staan hier dingen tussen die volledig de plank misslaan. Enkele voorbeelden;

-iemand die opzoek was naar een binnenkooi, ongeveer 1 meter lang, want ze mocht de volgende dag 2 (!) Konijnen kopen.. dit werd het vaste verblijf van de konijnen.
- iemand die een glazen kom weggaf, waarbij gereageerd moest worden met een foto van de vissen die je er 'blij' mee ging maken
-iemand die opzoek was naar een dekkater voor haar htk-poes want 'de poes wilde zo graag moeder worden'
- een 'prachtig volwaardig aquarium maar dan voor kleine ruimtes' waar wel 15 liter water in kon.

Nu ben ik dan zo dat ik er op ga reageren. Altijd op een (mi) nette manier, altijd met de vermelding dat dit geen persoonlijke aanval is maar dat ze zich misschien even moeten inlezen, dat ik de kopers wil helpen..

De reacties die er op voortkomen zijn uiteenlopend van dankbare mensen die echt geen idee hadden Dat er wat mis mee was, tot mensen die beginnen te schelden en tieren, berichten die volledig verwijderd moeten worden door het beheer van de Facebook groepen..

Nu vraag ik mij af.. zijn er meer mensen die hier 'last' van hebben?
Moet ik meer op mijn handen gaan zitten?
Moeten de beheerders ingelicht worden..

Hoe pakt de rest van bokt dit aan?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Dierenwelzijn mbt verkoop sites?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:58

Ik negeer het meestal. De mensen kopen het helaas toch wel. En zo lang onze diersoort dom genoeg is om ondanks alle waarschuwingen met het weer van nu hun honden in de auto te laten is er weinig hoop voor de mensheid. Ze kopen die onzinnig wel en willen niet luisteren.
Heel soms, als ik niets beters te doen heb, dan reageer ik wel, maar meestal laat ik het maar gewoon.

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 00:01

Op marktplaats is het helaas weinig anders, en ik blijf me er ook telkens weer over verbazen.

Ik lees de advertentie, lees hem vol ongeloof nog eens hardop voor aan diegene die net in de zelfde ruimte zit en druk hem vervolgens maar weer weg en hoop heel hard dat de kopers wat meer verstand hebben.. Een enkele keer gooi ik er een melding uit als het wcht dier onwaardig wordt, maar in hoeverre daar wat mee wordt gedaan?

Er op reageren worden de meeste mensen niet blij van, op de enkelingen na die het echt niet wisten, en bespaar mezelf de moeite dan maar.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 00:07

Om precies die reden vermijd ik de dierenpaginas van marktplaats heel bewust.

Wat ik vooral onbegrijpelijk vind is dat meerdere van de advertenties die mij tegen de borst stuiten op 'dierengroepen' stonden, waar dus ook van alles over welzijn wordt gedeeld, zoals nu met de hitte inderdaad een hoop over dieren in auto's.

Dat wordt allemaal op een goede manier ontvangen, maar zodra er iets wordt gezegd over de manier waarop iemand verbeteringen zou kunnen aanbieden voor zijn/haar dier, is het ruzie.. vervolgens worden de advertenties of de 'verkeerde' reacties verwijderd door het beheer.. dan vraag ik me af wat het nut is van de zogenaamde dieren pagina's, als je toch alleen maar 'oeh wat lief' mag roepen..

En ik ben dan zo iemand die er dus inderdaad toch weer op reageert, want stél dat iemand het tóch goed opvat, dan is er weer een dier geholpen.. [God wat klinkt dat penny]

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Dierenwelzijn mbt verkoop sites?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:48

Ben al van heel wat pagina's afgegooid. Want op de meeste mag je geen commentaar geven... alleen verkopen.

Anoniem

Re: Dierenwelzijn mbt verkoop sites?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:55

Ik merk vooral op FB sites waar ook dieren verkocht worden dat er veel mensen spontaan en zonder nadenken op reageren. Vooral op kittens en pups. Reacties als: "ik wil die rooie wel","zijn ze gratis, dan kom ik er morgen wel even twee halen", "Ze zijn zo lief, ik ga er ook eentje kopen", "ik zou geen katten meer aanschaffen, maar nu ik deze zie wil ik hem wel overnemen van je".

Altijd die ondoordachte mensen die in een opwelling dan een dier aanschaffen en als het beestje een paar maanden oud is is het niet leuk meer. En daarbij zieik veel te veel pretnestjes voorbij komen. Overlaatst nog iemand die zijn, niet geteste, duitse herder reu voor 500 euro aanbood om te dekken. En nadat hij 1x heeft mogen dekken wordt hij gecastreerd. Mocht verder ook niet gediscusieerd worden omdat hij het allemaal niet boeiend vond of de nakomelingen wel of geen HD en ED zouden krijgen. te treist gewoon en ik vind dat de overheid hier echt eens mee aan de slag moet! Vooral ook verkoop op marktplaats of 2e hands sites of FB verbieden om dieren aan te bieden. Dieren zijn niet 2e hands!

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:58

Wat ik nog steeds niet snap is dat er van die inimini aquaria verkocht worden. Ze zijn zelfs niet groot genoeg voor twee guppies!

Ik heb op marktplaats als diverse malen een melding gemaakt van een hele slechte dierhandelaar.
Tot dusver mag dit bedrijf nog steeds adverteren helaas!

Anoniem

Re: Dierenwelzijn mbt verkoop sites?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:00

mja heb ik ok zo vaak gedaan maar marktplaats reageert altijd terug dat hun er verder niks aan kunnen doen, dat het maar elders aangegeven moet worden (dierenbescherming etc.) Ze nemen er totaal geen verantwoordelijkheid voor. Ook worden er nog steeds dieren via MP etc. verkocht die op de lijst staan die je niet meer mag verhandelen of mee fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:40

Ik irriteer me erook alaan, heb dan ook de neiging om er iets over te zeggen, maar dan heb je dus inderdaad kans dat je verwijdert word of dat je door de verkoper uitgescholden wordt. Echter is het in veel dierenwinkels ook een droevige zaak, konijnen in mini hokjes, reptielen die in een mini hok zitten, vissen met weet ik het hoeveel in een kleine bak, en vissenkommen worden ook nog volop verkocht. En niemand die er wat aan kan doen. :(

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:50

[***] schreef:
Ik irriteer me erook alaan, heb dan ook de neiging om er iets over te zeggen, maar dan heb je dus inderdaad kans dat je verwijdert word of dat je door de verkoper uitgescholden wordt. Echter is het in veel dierenwinkels ook een droevige zaak, konijnen in mini hokjes, reptielen die in een mini hok zitten, vissen met weet ik het hoeveel in een kleine bak, en vissenkommen worden ook nog volop verkocht. En niemand die er wat aan kan doen. :(


Wij hebben zelf een dierenspeciaalzaak en verkopen geen dieren. Wat wij echter regelmatig meemaken is dat mensen gewoon kleine hokken en bakken willen en absoluut niet te adviseren zijn.

Als je dan aangeeft dat iets te klein is of dat het niet normaal is dat een goudvis 3 maand geworden is... of dat het onverstandig is om een 2e vis te nemen als er telkens een doodgaat.... dan kijken ze wel even verder. De klant heeft bedacht dat ze een kleine bak willen en die kopen dat dus ook.

Niet altijd de schuld geven aan de zaak er zitten ook genoeg consumenten bij die gewoon niet anders willen. Uiteraard zullen er ook dierenzaken zijn waar ze het niet zo nauw nemen...

Of ik heb een grote vaas en ik wil graag 2 goudvissen.. nee mevrouw een vaas is voor bloemen en niet geschikt voor vissen. Nou dan kijk ik wel even verder.... Tjah....

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:51

zoals de vraag is, zo is het aanbod :o daarbij zijn dieren goederen voor de wet....

zolang mensen voor een duppie op de eerste rang impulsaankopen doen, zal men op die vraag inspelen!

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Dierenwelzijn mbt verkoop sites?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:58

En al die dieren die er worden aangeboden. Sommige dieren hadden ze net zelf 3 maanden ofzo of zelfs 3 weken pas. Ja het klikt niet en de kat moet naar buiten maar we hebben geen tuin. Ja dat wist je van tevoren ook al dat je geen tuin had..

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 15:01

Och zo heb ik al eens bij een tuincentrum (dat door heel nederland zit) een discussie gehad waarna ik eruit gezet ben omdat ik ervoor zorgde dat zij geld misliepen. Er hadden mensem 4 goudvissen gekocht, en bij de kassa stonden ze te praten over wat ze allemaal in de kom (!) Gingen zetten zodat het er leuk uitzag incl. Visjes. Daar begonnen mijn handen al van te jeuken aangezien ik er achter stond in de rij.
Vervolgens vroegen ze aan de mevrouw van de kassa hoe ze de vissen het best konden voeren, waarop de kassajuffrouw meldde dat 1x per week een flinke dosis voer erin mikken genoeg was 'want het zijn maar kleine goudvissen'

Toen ik deze mensen aanraadde de vissen niet te kopen of in een vijver te plaatsen, waren zij zeer geïnteresseerd en hebben we een tijd staan praten. Vervolgens hebben zij de vissen terug gebracht, en ik ben meegelopen naar de aquarium afdeling om te laten zien welke visjes ze evt zouden kunnen houden in een aquarium voor starters.

En toen werd ik vriendelijk verzocht de winkel te verlaten omdat ik valse informatie vertelde.

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Dierenwelzijn mbt verkoop sites?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:10

Dat vind ik ook wel erg ver gaan hoor..

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 15:15

Ik snap dat hoe het er nu staat, het nogal extreem en bemoeizuchtig overkomt.

Maar de manier waarop deze mensen met elkaar aan het praten waren duidde er gewoon op dat ze 0.0 ervaring hadden met wat voor vissen dan ook. Ze vertelden mij naderhand dat ze hadden gevraagd om leuke beginners vissen, niet al te duur. Toen was het aangeraden, door de winkel, om dan maar een stel goudvissen in een gedecoreerde kom te zetten.

Deze mensen waren info aan het vragen bij de kassa, en het kassa meisje wist geen (goed) antwoord te geven dus heb ik me er vriendelijk in gemengd.

Mensen waren heel blij er mee, hebben later mijn oude aquarium overgenomen en zijn nu heel enthousiast informatie aan het opzoeken om een grotere bak te gaan opstarten.

Kan me voorstellen dat het inderdaad extreem over komt, maar deze mensen waren er echt blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:21

Een aantal jaar geleden kreeg ik voor mijn verjaardag ook een mooie plastic bak waar maar liefst 15 liter in kon. Ik ben begonnen met twee goudvissen, die gingen dood, daarna maanvissen, die gingen dood, daarna guppy's , die gingen dood, daarna nog een keer guppy's die gingen dood, daarna ben ik er maar mee gestopt. Inmiddels weet ik wel waarom ze dood zijn gegaan natuurlijk, maar toen was ik een jaar of 11, en nee ik had toen niet het besef dat die vissen in een veelste kleine bak zaten. Dierenwinkel heeft wel mooi veel geld aan ons verdient, omdat ik er ontzettend veel vissen heb gekocht die allemaal doodgingen natuurlijk. Ze wisten dat wij een 15 liter bak hadden, maar ze gaven gewoon mee wat wij mooi vonden zonder te zeggen dat dat echt niet kan. Nu kom ik NOOIT meer in die winkel. imo was het gewoon dierenmishandeling om die vissen in zo'n kleine bak te doen, heb er heel erg veel spijt van, maar ik was toen denk ik gewoon te jong om te beseffen dat het niet kon. En ik denk dat het met veel mensen nu ook is, ze lezen zich niet in en nemen maar vanalles aan wat ten koste van de dieren gaat.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:23

Zelfs als verkoopster heb ik een aantal keren een melding gekregen van een leidinggevende.
"Zo verkoop je geen dieren, je moet mensen hun vraag beantwoorden."

Ik probeerde altijd, zo groot mogelijk, te verkopen, zo ook voor vissen, konijnen, cavia's en hamsters.

Vaak kwamen de woorden. "Ze werden wel 4 jaar oud! De goudvissen."
Waarop ik doodleuk vertelde, dat goudvissen wel tussen de 20 en de 30 jaar oud kunnen worden, mits de juiste omgeving en verzorging.

Grote schok altijd, "Dus, eigenlijk is een kom te klein....!!"
Ja...

Of... "Nou en? Ik ga toch niet 20 jaar voor een stomme vis zorgen?"
Waarom schaf je dan een vis aan???

Zelfde als met een hond, baasjes die 40 uur werken, en er dan niet uit komen overdag. Te weinig km per dag maken, en dan gaan slopen. Raar hoor....

Maar niet te spreken over cavia's en konijnen die te klein zitten. (Of alleen zitten en alleen verkocht worden.)
En dan biedt je aan, om een man te laten castreren. "Ik betaal toch geen 90 euro voor een konijn!!!"

En daarnaast de producten die niet eerlijk worden verkocht....?
Ontvlooiings en ontwormingsmiddelen...

BRRR....

Maar.....

Mensen vragen er zelf om! En kopen, of nemen het zelf...

"We willen een dier, en we willen het nu!!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:27

Eigenlijk zou je vergunningen moeten instellen voor het houden van dieren, dat zou een HOOP dierenleed voorkomen. Helaas is dit natuurlijk niet te realiseren. Echter een verbod op vissenkommen of kleine konijnen/cavia hokken zou ook al veel schelen, maarja dat heb je weer een discussie wat 'te klein' is en je kan het nooit allemaal controleren, mensen kunnen namelijk ook gewoon zelf iets in elkaar zetten.

LhinnOlijf
Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:30

robert45 schreef:
[***] schreef:
Ik irriteer me erook alaan, heb dan ook de neiging om er iets over te zeggen, maar dan heb je dus inderdaad kans dat je verwijdert word of dat je door de verkoper uitgescholden wordt. Echter is het in veel dierenwinkels ook een droevige zaak, konijnen in mini hokjes, reptielen die in een mini hok zitten, vissen met weet ik het hoeveel in een kleine bak, en vissenkommen worden ook nog volop verkocht. En niemand die er wat aan kan doen. :(


Wij hebben zelf een dierenspeciaalzaak en verkopen geen dieren. Wat wij echter regelmatig meemaken is dat mensen gewoon kleine hokken en bakken willen en absoluut niet te adviseren zijn.

Als je dan aangeeft dat iets te klein is of dat het niet normaal is dat een goudvis 3 maand geworden is... of dat het onverstandig is om een 2e vis te nemen als er telkens een doodgaat.... dan kijken ze wel even verder. De klant heeft bedacht dat ze een kleine bak willen en die kopen dat dus ook.

Niet altijd de schuld geven aan de zaak er zitten ook genoeg consumenten bij die gewoon niet anders willen. Uiteraard zullen er ook dierenzaken zijn waar ze het niet zo nauw nemen...

Of ik heb een grote vaas en ik wil graag 2 goudvissen.. nee mevrouw een vaas is voor bloemen en niet geschikt voor vissen. Nou dan kijk ik wel even verder.... Tjah....


Wat ik dan zo apart vind is hetvolgende: de meeste dieren(speciaal)zaken verkopen kleine kooien. Maar wel voor een prijs waarvan ik denk 'dure plastic bak'. En dan als je goed kijkt zie je dat zo'n kooi niet aan de standaard minimale eisen voldoet.
Dan snap ik best dat mensen met een beginnende hobby naar de prijs kijken, goedkoop iets aanschaffen en later misschien wat uitbreiden. Al lijkt het mij beter om in zulke winkels alleen dat te verkopen aan hokken wat aan de wettelijke eisen en maten voldoet voor minimaal 2 dieren van hetzelfde ras.

Waar ik mij ook aan kan ergeren is dat de verkoper alleen in het straatje van zijn eigen leverancier praat. Wij verkopen X en dat is het helemaal ipv ook nadelen te noemen, want een beginner weet niet beter. Al weten sommige winkeliers niet waar de klepel hangt als ze een belletje horen luiden...

Als ik het zie en er op kan reageren, ik weet de basis van het onderwerp, dan doe ik het. Anders geef ik ze vaak een linkje.

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:40

listiglistje schreef:
zoals de vraag is, zo is het aanbod :o daarbij zijn dieren goederen voor de wet....

zolang mensen voor een duppie op de eerste rang impulsaankopen doen, zal men op die vraag inspelen!

Dieren zijn volgens mij geen goederen voor de wet hoor... Ze vallen niet onder zaken volgens het BW en het zijn ook geen vermogensrechten. Het zijn rechtsobjecten als ik het goed zeg :)

Maar dat terzijde. Het is triest dat het vaak genoeg onwetende mensen zijn die een dier aanschaffen. Helaas is er vrij weinig aan te doen. Zolang er een markt voor is, zullen de middelen toch beschikbaar blijven :(

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:11

Citaat:
Wat ik dan zo apart vind is hetvolgende: de meeste dieren(speciaal)zaken verkopen kleine kooien. Maar wel voor een prijs waarvan ik denk 'dure plastic bak'. En dan als je goed kijkt zie je dat zo'n kooi niet aan de standaard minimale eisen voldoet.
Dan snap ik best dat mensen met een beginnende hobby naar de prijs kijken, goedkoop iets aanschaffen en later misschien wat uitbreiden. Al lijkt het mij beter om in zulke winkels alleen dat te verkopen aan hokken wat aan de wettelijke eisen en maten voldoet voor minimaal 2 dieren van hetzelfde ras.

Waar ik mij ook aan kan ergeren is dat de verkoper alleen in het straatje van zijn eigen leverancier praat. Wij verkopen X en dat is het helemaal ipv ook nadelen te noemen, want een beginner weet niet beter. Al weten sommige winkeliers niet waar de klepel hangt als ze een belletje horen luiden...

Als ik het zie en er op kan reageren, ik weet de basis van het onderwerp, dan doe ik het. Anders geef ik ze vaak een linkje.


Ik weet niet wat jij verstaat onder een prijs "dure plastic bak" elke zaak zal geld moeten verdienen anders kan het zijn deur dicht doen.

Jaren geleden verkochten wij viskommen... na een hoop publicaties zijn wij daar mee gestopt. Nu hebben wij alleen nog vierkante/rechthoekige bakken. Meer water meer ruimte voor de vis. Dan heb je tal van mensen die een kom zoeken. Je legt uit dat het te klein is en dat ze eigenlijk permanent zuurstof gebrek hebben. Ze kijken je heel begrijpend aan en vervolgens gaat het van nou maar het ging altijd goed hoor dus ik wil gewoon weer een kom....

De helft van de mensen wil geen advies aannemen of ze gaan naar je concurrentie. Wijzend naar een hamsterkooi, kan die ook voor mijn konijn. Nee dat gaat niet lukken, hoe meer ruimte hoe beter neem bijvoorbeeld dezen kooi van 100cm bij 50cm. Onee dat is veel te groot hoor mag ik die kleine kooi eens zien. Ja dat past prima op de plek waar hij moet komen te staan. Ik zou niet weten waar die grote kooi moet komen te staan.

Tja dan zullen er genoeg zaken zijn die toch die kleine bak of kom verkopen zodat ze in elk geval iets verdient hebben.

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Dierenwelzijn mbt verkoop sites?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:52

Ik heb 2 dwergkonijnen, maar heb ze buiten in een hok met 3 verdiepingen en een buitenren eraan vast. Dit weekend heb ik ze even binnen gehad ivm de warmte en ik voelde me alweer schuldig dat ze in een relatief klein hok zitten. Heb ze net weer buiten gezet, want het was lekker afgekoeld.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:57

Wat ik heel apart vond is dat de dierenspeciaalzaak geen konijnen etc wil verkopen ivm broodfok en keurig doorverwijst naar een goede opvang, maar toen een klant een vis wou voor glazen kommetje ze met goudvissen aankwam omdat die zo mooi klein bleven :+

Gelukkig kochten die mensen het niet...

T is moeilijk om daarop te controleren: een paard die te koop staat kan immers ook even goed 24/7 op stal komen te staan en is niet strafbaar. Zit ook heel veel onwetenheid bij, dat is erg jammer en tja, dier moet zich vaak maar aanpassen aan de ruimte ipv de ruimte aanpassen aan het dier.


Moest wel gniffelen om de mensen die piranha's wouden kopen, de verkoper bedacht zich niet en pakte een levende vis uit de bak, gooide die bij de piranha's in en zei: dit is het beste eten voor hun! Lol was er accuut vanaf :') effectiever dan dat had ze het niet kunnen doen!
(En voor wbt de vis? Was nog geen seconden werk was er al niets meer van over dus voordat ie er erg in had was ie al opgevreten)

Daar vragen ze ook keurig naar formaat bak en bestand :)

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Dierenwelzijn mbt verkoop sites?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 22:01

Ik denk dat het aan banden leggen van verkoop (van de dieren) alles zou oplossen. (Dus bijvoorbeeld een vragenlijstje voor je het mag kopen, zoals sommige fokkers ed. Al doen)

Jammergenoeg is er, voor zover ik kan bedenken, geen mogelijkheid om hIer controles oid op te zetten, aangezien de kleine kooien/bakken toch wel in omloop blijven en anders blijven de kopers wel liegen over de huisvesting voor het dier.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Dierenwelzijn mbt verkoop sites?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:08

Blijft lastig hoor... sommige mensen zijn ook gewoon erg koppig!

Werk zelf in een dierenspeciaalzaak waar we ons stinkende best doen.. maar vaak staan wij ook met jeukende handen omdat er totaaaaal niet geluisterd word.

Of dat andere speciaalzaken de boel al verpest hebben. Want tsja... daar kon t wel!