Help.. vakantie.. Roemenië, Kroatië of Oost Polen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
polbo

Berichten: 939
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Friesland

Help.. vakantie.. Roemenië, Kroatië of Oost Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-15 14:36

Over 3 dagen is het zo ver dan kunnen we lekker op vakantie :D .
Maar waar naartoe?
Ik hoop dat bokt hier ons een beetje mee kan helpen :o

Het was de planning om naar Tsjechië te gaan, mooie rotsen en bergen. Maar na wat foto's te hebben gezien kwam hij mij toch nog te bekend voor van vroeger en was het ook wat te dicht bij huis (kunnen we ook wel een keer heen als we een minder lange vakantie hebben) Dus Tsjechië viel af en we kwamen op Oost Polen.

Nu was tot eergisteren nog de planning naar Noord-Oost polen te gaan vooral richting het Białowieża National Park.
Voordeel is dat we hier veel adressen hebben gevonden waar je kunt kamperen bij de boer. Iets wat wij erg leuk vinden.
Na deel vind ik dat hier niet echt bergen zijn en dat ik een beetje bang ben dat we per ongeluk (te ver door het bos lopen en) in Wit-Rusland uitkomen en hier heb je een paspoort voor nodig en wij hebben enkel een id-kaart.

Maar nu kwam daar gisteren door toedoen van mijn schoonzus ineens Roemenië bij. Is een armer land waar nog veel net zo als vroeger werd gedaan. Ook met paard/koe en wagen. Volgens mij heb je hier echt nog een hele andere cultuur. Verder zijn hier bergen en kun je hier mooi wandelen. We wilden dan wel een beetje aan deze kant van Roemenië blijven omdat het best ver rijden is.

Maar na wat heen en weer gezoek kwam ook Kroatië om de hoek kijken. Dit vooral vanwege de Plitvice meren. Maar we vroegen ons wel af of dit het enige was of dat er nog meer te zien is dan alleen deze meren. En of het wel is toegestaan hier met de honden te komen. Is iemand hier al bekend mee?

Heeft Bokt nog ideeën of aan vullingen? (Graag niet met andere landen komen dan deze 3 anders komen we er helemaal niet meer uit ;)
Weet er nog iemand kampeerplekken bij een boer in Roemenië of Kroatië?
Is er in Kroatië meer dan alleen die meren en mag je daar wel met honden komen?
En hoe zit dat de straathonden in vooral Roemenië? Gaat dat goed met onze honden aan de lijn?

We gaan met de auto en de tent en zullen onze twee honden mee nemen.
We hebben graag een actieve vakantie

We horen het graag!

Polly en Lambo --> PolBo haha :P
Bedankt voor alles maatjes....
* Door halen wat niet van toepassing is, ik heb dyslexie -:)


february

Berichten: 183
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:02

Ik heb geen ervaringen met reizen met honden, wel met Kroatië. Plitvice is prachtig, maar in het zomerseizoen enórm druk en er is zeker niet altijd een garantie op mooi weer (de meren zijn overigens met regen minstens zo betoverend). Als je dan toch naar Kroatië gaat, kun je het ook combineren met de kust (Dalmatië of Istrië). En ook al wilde je geen andere landen, ik ga 'm toch noemen :P , Slovenië! Wat een prachtig land, vriendelijke bevolking en mooie bergen. Ik heb een aantal jaren geleden de combinatie Kroatië & Slovenië gedaan (Istrië - Plitvice - Bohinj) en dat is geweldig bevallen! Echt een combinatie van actief, cultuur en natuur: mountainbiken en wandelen in de bergen van Slovenië (Julische Alpen, prachtig!), mooie stadjes in Kroatië en in beide landen heel gevarieerde natuur.

Ik vertrek aanstaande zaterdag naar Polen, start in Kraków en zak af naar het zuiden, naar het Tatra gebergte. Misschien ook te combineren met Noord-Oost polen?

Roemenië heb ik geen ervaring mee, zou ik ook heel graag nog eens naartoe willen. Dit is echter wel een land waarbij je goed moet overwegen of dit

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:17

Ik zeg natuurlijk, ga naar Roemenie *\o/*
Heb toevallig gisteren net een foto topic geopend met foto's van vorige week.

De straathonden heb je vooral in de grote steden. Op het platteland lopen ook wel veel honden los, maar daar heb je niet direct overlast van. Een loopse teef meenemen is dan weer een minder strak plan als je haar niet drachtig wil hebben. Wij lopen nooit met honden, maar als we eens de bergen in gaan hebben we nooit last van loslopende honden.

De Carpaten zijn echt super mooi en groot, dus vind het moeilijk om je daar specifiek wat aan te raden. Kwa campings zou je misschien via de ANWB en dan wellicht de kleine campinggids moeten kijken. Ik ken eigenlijk alleen "de Vuurplaats" en "het zwaluwnest" en dat is allebei meer in noord/oost Roemenie.
Wij hebben een boerderij en vinden gasten altijd erg leuk, alleen we hebben geen camping. Ook zitten we niet direct in het mooiste gedeelte van Roemenie.

http://www.equus-silvania.com/en/trail_ride.php?lg=en lijkt me super gaaf om heen te gaan en wellicht ook wel mogelijk om er te camperen. Wat ook geweldig mooi schijnt te zijn is de trans fagaras. Een weg dwars door de bergen heen die slechts een paar maanden per jaar open is omdat er anders sneeuw ligt.

Mocht je nog meer specifieke vragen hebben over RO, stel ze gerust!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:35

polbo schreef:
Is er in Kroatië meer dan alleen die meren en mag je daar wel met honden komen?

Honden mogen aangelijnd mee, maar ik zou dat zelf nooit doen. De kortste wandelroute is 2-3 uur. De honden mogen nergens het water in, het is er vaak stervensdruk, en de temperatuur kan zo 30 graden worden. Daar zou ik mijn hond niet in willen meenemen.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”


Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12730
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:53

Dani schreef:
polbo schreef:
Is er in Kroatië meer dan alleen die meren en mag je daar wel met honden komen?

Honden mogen aangelijnd mee, maar ik zou dat zelf nooit doen. De kortste wandelroute is 2-3 uur. De honden mogen nergens het water in, het is er vaak stervensdruk, en de temperatuur kan zo 30 graden worden. Daar zou ik mijn hond niet in willen meenemen.



Hier ben ik het mee eens, ben zelf ook geweest en het was daar bloedheet. Veel mensen en lange wandelroutes. Niet de ideale plek voor een hond in mijn ogen :).

Ik kan verder niets vertellen over de andere landen, maar Kroatië is mijn lievelingsvakantieland tot nu toe :). Aardige mensen, gezellige dorpjes en steden.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:58

De landen die jij in gedachten heb ben ik nooit geweest, maar Slovenië is inderdaad een aanrader en goed te combineren met Kroatië mocht je daar heen willen. Slovenië is dacht ik ook minder toeristisch en goedkoper dan Kroatië, je kunt er mooi in de bergen wandelen, super aardige mensen en genoeg dingen te doen.. ik ga dit jaar ook (weer) naar Slovenië en we pakken er waarschijnlijk ook nog wel een stukje Kroatië bij!

Edit; sorry, lees net dat je uit de drie bestemmingen wilt kiezen dus vergeet deze post maar ! :P

When was the last time you did something for the first time?

polbo

Berichten: 939
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Friesland

Re: Help.. vakantie.. Roemenië, Kroatië of Oost Polen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-15 17:39

Okay dat is dan al weer 1 land minder. Als het nu heel erg druk is in Kroatië en het met honden niet z'n goed idee is nu dan valt dat af. Doen we dat wel een keer als we niet midden in het vakantie seizoen zitten (en dan combineren we dat dan wel samen met Slovenië ;) )

Blijven nu Roemenië en Oost Polen over.

In Polen zijn we al wel een paar keer geweest maar nog nooit helemaal aan de Oost zijde.

Roemenië zijn we beide nog nooit geweest maar aan de foto's te zien en verhalen te horen is het daar wel erg mooi.
Ik ben benieuwd wat @february in de laatste zin wilde neer zetten....

Polly en Lambo --> PolBo haha :P
Bedankt voor alles maatjes....
* Door halen wat niet van toepassing is, ik heb dyslexie -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pony33, sterregoud en 117 bezoekers