Aspirant instructeur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Aspirant instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-15 17:17

Hoi!
Even een vraagje over het worden van een aspirant instructeur,
er staat bij dat je ermee kunt lesgeven op een stal met veiligheidscertificaat, is het dan ook een eis dat de plek waar je les gaat geven een veiligheidscertificaat heeft?

Op de stal waar ik sta worden ponylessen gegeven en de eigenaresse wilt wat uit handen gaan geven omdat het teveel wordt. Dit gaat om kinder/beginnerslesjes. Ik wil dus zo snel/makkelijk mogelijk iets halen zodat het goed is met de verzekering en ik legaal kan lesgeven zeg maar :D

Ik hoor het graag :)


Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Aspirant instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:28

De nieuwe opleidingsbrochure van de knhs is vandaag uitgekomen. Daar zit vast een geschikte opleiding voor je bij.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Aspirant instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:32

Nee, als jij je papieren hebt, is dat voldoende. Als je lesgeeft bij iemand thuis zal die ook geen veiligheidscertificaat hebben. Een veiligheidscertificaat is geen verplichting voor zover ik weet.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...


Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-15 07:36

Sim schreef:
De nieuwe opleidingsbrochure van de knhs is vandaag uitgekomen. Daar zit vast een geschikte opleiding voor je bij.


Ja, ik weet welke opleiding ik op dit moment wil volgen maar dat is niet de vraag .
Laatst bijgewerkt door Moos99 op 04-07-15 07:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-15 07:36

kleinvosje schreef:
Nee, als jij je papieren hebt, is dat voldoende. Als je lesgeeft bij iemand thuis zal die ook geen veiligheidscertificaat hebben. Een veiligheidscertificaat is geen verplichting voor zover ik weet.


Dat leek mij idd ook al niet. Thanks!

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Aspirant instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 07:41

Je mag met je papieren overal lesgeven, niet alleen op stallen met een veiligheidscertificaat. maar als een stal het veiligheidscertificaat heeft mogen er alleen maar mensen geven die officieel een diploma hebben van bijv. Orun/knhs.
Volgens mij is het wel zo dat je als aspirant instructeur wel mag lesgeven, maar binnen 3 jaar moet je dan wel de vervolgopleiding halen, anders mag je daarna niet meer lesgeven. succes!

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 16:15

SuperZodiaX schreef:
Je mag met je papieren overal lesgeven, niet alleen op stallen met een veiligheidscertificaat. maar als een stal het veiligheidscertificaat heeft mogen er alleen maar mensen geven die officieel een diploma hebben van bijv. Orun/knhs.
Volgens mij is het wel zo dat je als aspirant instructeur wel mag lesgeven, maar binnen 3 jaar moet je dan wel de vervolgopleiding halen, anders mag je daarna niet meer lesgeven. succes!


Ja precies! Ik wil dan ook na 3 jaar een 'echt' diploma halen, maar momenteel ben ik nog bezig met mijn HBO studie en wil ik een snelle oplossing :)

bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ladyrosa en 4 bezoekers