Welke hengst voor Santo H x Wolfgang merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Welke hengst voor Santo H x Wolfgang merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 15:01

Hallo,

Ik ben opzoek naar een leuke hengst voor mijn merrie. Aangezien er zoveel keus is tussen hengsten vind ik het moeilijk om de geschikte hengst eruit te zoeken. Ik zou graag een hengst willen die groot fokt, goed achterbeen gebruik heeft en een meewerkend karakter. Mijn merrie heeft zelf namelijk een moeilijk karakter en laat zich niet makkelijk bewerken. Haar achterbeen gebruik is prima alleen mag nog iets sneller, ook zou ik de beweging in geheel iets flitsender willen hebben.Daarnaast zou ik een iets meer opwaartse bouw met veel front willen hebben. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar zwart of donkerbruin. Ze meet zelf 1.68. Ze loopt momenteel M2 en is Z1 startgerechtigd.

Dit is haar afstamming:

http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/137446

Enkele foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb helaas geen duidelijke standfoto's die kan ik eventueel nog maken.

Welke hengsten ik wel interessant vind zijn:
Apache, Sir Donnerhall, Fürstenball, First Chioce, Charmeur.

Ik weet alleen van Apache dat hij niet echt een makkelijk karakter heeft. Wie o wie zou mij advies kunnen geven?

Groetjes

Elisa2

Berichten: 37114
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welke hengst voor Santo H x Wolfgang merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:10

Apache gaat geen opwaartse bouw geven, wel een wat meer flitsende beweging..maar inderdaad waaarschijnlijk niet een heel makkelijk karakter.

Charmeur geeft een opwaartse bouw maar, weer een wat traag en lang achterbeen.

Furstenball ben ik erg weg van, die geeft enorm veel gummi mee..en 3 goede gangen karakter weet ik niet.

Je kan ook nog denken aan Spielberg, fokt groot, en front en brave karakters.

Ergens zul je een consessie op moeten doen, want de hengst die jij beschrijft en zoekt bestaat niet..want dat is "de perfecte" hengst. {goed karakter, mooi front, vergrotend fokken, en een flitsende beweging en goed achterbeen gebruik en, opwaarts bewegen}

Dus ga voor jezelf even na welke punten je het allerbelangrijkste vind.

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Welke hengst voor Santo H x Wolfgang merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 15:19

Ja precies daar heb je inderdaad wel gelijk in. De belangrijkste punten vind ik dan het karakter en de flitsende beweging. Ze heeft zelf namelijk wel redelijk goed achterbeen gebruik. Bedankt voor het advies ik zal Spielberg ook even opzoeken!