Vervoer naar wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
celeste23
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-06-15

Vervoer naar wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 19:56

Hoi,

Ik vroeg me af hoe mensen zonder trailer naar wedstrijden/lessen gaan. Zijn er ruiters die bijvoorbeeld mee liften met anderen ruiters en wat is jouw ervaring daarmee?

JenniferU
Berichten: 2210
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Vervoer naar wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:38

Ik ga altijd onder het zadel naar wedstrijd omdat me paard niet in de trailer gaat.
ik plan me wedstrijden zo dat het max 45 min stappen is en doe dan eem half uur los rijden op het terrein zelf.

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Vervoer naar wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:42

Ik maak zelf gebruik van een taxi, maar ik ga maar 1 of 2 keer per jaar weg. Meestal regel ik bekenden want dat is toch een stuk goedkoper.
Trailers kan je los huren, vaak voor best aardige tarieven. Je moet alleen iemand vinden die wil/kan/mag rijden. Voor af en toe is dat goed te doen, voor vaker op concour kan dat lastig zijn.
Oproepjes op bokt doen het altijd goed trouwens:)

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:43

Ik heb eigenlijk altijd dezelfde 'paardentaxi'; http://www.mishpa.nl/
Weet alleen niet of dit bij jou in de buurt is :)

Ze leest dan ook mijn proefje voor.
Door haar geduldig trailerladen, gaat mijn merrie nu zomaar op de trailer :D

celeste23
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 16:58

sadekeshia schreef:
Ik heb eigenlijk altijd dezelfde 'paardentaxi'; http://www.mishpa.nl/
Weet alleen niet of dit bij jou in de buurt is :)

Ze leest dan ook mijn proefje voor.
Door haar geduldig trailerladen, gaat mijn merrie nu zomaar op de trailer :D


Ja daar heb ik zelf ook van gehoord, ga jij vaak op wedstrijd? Ik woon zelf in oost brabant dus is niet zo heel dichtbij :')

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:00

Ik mag altijd de trailer lenen van n lieve stal genoot. Onze auto kan het trekken, dus dat is makkelijk. Ik geef hem eens in dezoveel tijd n fles whiskey van n goed merk. Verder zorg ik dat de trailer super schoon is als ik m terug zet.

celeste23
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 17:04

rien10 schreef:
Ik mag altijd de trailer lenen van n lieve stal genoot. Onze auto kan het trekken, dus dat is makkelijk. Ik geef hem eens in dezoveel tijd n fles whiskey van. Goed merk. Verder zorg ik dat de trailer super schoon is als ik m terug zet.


Wij hebben zelf ook de mogelijkheid om trailer te huren van kenissen, maar we hebben helaas geen te lichte auto zonder trekhaak en ons pap heeft wel rijbewijs voor het trekken, maar heeft er eigenlijk geen les in gehad (kreeg hij bij het rijbewijs 8)7 ) dus ik denk dat paardentaxi of mee liften de gemakkelijkste optie is totdat ik zelf rijbewijs heb. Ik was daarom wel benieuwd naar andermans ervaringen.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:25

celeste23 schreef:
sadekeshia schreef:
Ik heb eigenlijk altijd dezelfde 'paardentaxi'; http://www.mishpa.nl/
Weet alleen niet of dit bij jou in de buurt is :)

Ze leest dan ook mijn proefje voor.
Door haar geduldig trailerladen, gaat mijn merrie nu zomaar op de trailer :D


Ja daar heb ik zelf ook van gehoord, ga jij vaak op wedstrijd? Ik woon zelf in oost brabant dus is niet zo heel dichtbij :')


dat is wel heel ver..
nee ik ga niet heel vaak, ben vanaf december een beetje bezig en as zondag wordt de 3e keer met mijn merrie :+
Paar tegenslagen gehad :P

mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:27

celeste23 schreef:
Wij hebben zelf ook de mogelijkheid om trailer te huren van kenissen, maar we hebben helaas geen te lichte auto zonder trekhaak en ons pap heeft wel rijbewijs voor het trekken, maar heeft er eigenlijk geen les in gehad (kreeg hij bij het rijbewijs 8)7 ) dus ik denk dat paardentaxi of mee liften de gemakkelijkste optie is totdat ik zelf rijbewijs heb. Ik was daarom wel benieuwd naar andermans ervaringen.


Als je auto-trailercombinatie goed is, is het geen probleem om met een gratis e-rijbewijs (bij je b-rijbewijs gekregen) te rijden hoor. Ik zou wel eerst een keertje oefenen met een lege trailer, maar op zich zie ik geen problemen.

Waar je op moet letten is rustig optrekken, rustig afremmen. Maar doe je dat voorzichtig, dan gebeurt er weinig geks. De trailer volgt gewoon de auto he ;)
Het enige wat je niet zou kunnen is steken en parkeren met een trailer. Dat is ook wel echt een vak apart en is meestal niet nodig. Waarschijnlijk kun je wel ergens op een makkelijk te rijden plek je paard uitladen, trailer loskoppelen en met de hand de trailer op zijn plek zetten. Dat manouvreert makkelijker ;)

Maar goed, dan moet je wel je vader zo enthousiast maken dat hij met je mee wil.

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:35

Ik weet niet hoe ver Weert (LIM.) van je verwijderd is. Daar kan je bij onze sponsor een paarden vrachtwagen huren voor B-rijbewijs..

Kijk maar eens op http://www.lumarohorsetravel.nl/

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:36

Wat vooral belangrijk is met het rijden met trailer is dat je veel verder vooruit moet kijken dan normaal.
Meer afstand houden, eerder inschatten wat eventuele manoeuvres van medeweggebruikers kunnen zijn...
En inderdaad rustig optrekken en rustig afremmen.

Met een karretje rondkarren kan iedereen :Y) maar je moet echt verder leren kijken dan je neus lang is (letterlijk haha).

Ik ben pas met de trailer gaan rijden na een aantal jaren B rijbewijs. Dan weet je hoe onvoorspelbaar en vreemd sommige medeweggebruikers kunnen reageren.
Als je vader veel onderweg is met de auto moet het rijden met trailer geen probleem zijn (eventueel een rondje rijden met lege trailer om het aan te voelen).

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Vervoer naar wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 13:12

ik heb een eigen trailer dus geen probleem, maar de lessen heb ik op de stallocatie, de instructeur komt aan stal.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Vervoer naar wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 13:30

Ik vind het goed dat je hier over nadenkt, wat je gaat toch met je kostbare bezit de weg op.
Mensen roepen heel makkelijk dat wanneer je E achter B hebt, je gewoon maar moet rijden, maar als jouw vader zich niet kundig genoeg voelt, zeker niet doen. Mijn moeder heeft ook haar E, maar durft ook niet te rijden. Als je je niet bekwaam voelt gewoon niet doen, neem een paar lessen en doe het dan pas, het is toch gevaarlijk als je niet weet waar je mee bezig bent.
Je geeft zelf ook aan dat jullie auto te licht is, dan zou ik het zelf ook niet doen. Je hoeft dan maar op een bruggetje stil te komen staan waarbij je niet meer wegkomt, of zelf je combinatie achteruit gaat.

Zelf had ik vroeger ook niet de luxe van een trailer, dus deed ik alles onder de man, of vroeg ik of ik met iemand mee kon rijden, en dan deelden we de eventuele kosten. (benzine, eventuele huur)

Nu hebben we een kleine anderhalfspaard trailer, en ik rijd hem leeg, en mijn vader rijd hem wanneer mijn paard erin staat. onze auto mag ook geen 2 paards trekken. Let dus goed op met het rijden van een trailer. :)