Optimaal genoten, fit paard, nette waardes en dan die C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle_S

Berichten: 2723
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Optimaal genoten, fit paard, nette waardes en dan die C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 23:09

Hoi hoi,

Het liet even op zich wachten maar dan ook vanuit onze kant een verslagje. Vorige week zondag reden we mee in Renkum de klasse II 57 km, voor Jet even weer een stapje terug en zo konden we nog mooi een wedstrijdje mee pakken. Nog wel even getwijfeld over de ondergrond maar uiteindelijk moest het goed te doen zijn op 'blote' voeten.

We kwamen mooi op tijd aan en richtte onze vetgate alvast in, mijn moeder, en twee vriendinnen waren mee om te helpen groomen. Jet alvast in haar paddockje geparkeerd, wat overigens erg goed gaat. :P Daarna op naar de voorkeuring, geweldig nette waardes en een HF van 36. Top! We konden dus van start..

Afbeelding

Afbeelding

Bij de start was Jet erg relaxt, ze trekt zich niet zoveel meer aan van haar omgeving en wacht op het startsein. Dan gaat het motortje lopen en is ze lekker aanwezig.

Afbeelding

Afbeelding


We gingen op weg en reden achterop een groepje van vier, perfect tempo om bij te houden en zo tufte we lekker achter hun aan. Mooie maar zware gebieden kwamen we tegen, mul zand, veel slingerpaardjes met uitstekende boomstammen en paden met gruis.. van dat laatste is Jet nooit zo weg maar we pakten de bermpjes waar nodig mee en we gingen lekker. Op ongeveer 25 km kregen we een enorme stortbui over ons heen en veranderde de droge paden in natte glibberige paden. Oppassen geblazen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De meeste km-ers hadden we er snel opzitten, we kwamen de vetgate binnen, liepen naar ons plekje, zadelden af, hartslag meten, 55! Mooi op naar de keuring. Daar was de HF 50 en waren de andere waarden niet veranderd met de voorkeuring. Super! En een A voor locomotie!

Jet was fitter dan normaal bij de vetgate, erg druk aanwezig en nam helaas amper de tijd om te eten. De tijd ging snel voorbij en we gingen van start. Jet had er zin in, nog 22 km dacht ik.. klein rondje.. zo gebeurd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
klaar voor de tweede ronde...

Als gauw kwam ik de twee ruiters voor mij tegen en haalde ik hun in. In een rustig galopje gingen we het pad over. Jet was gevoelig op het gruis en zo pakte ik de berm.. Helaas miste ik daar ineens een stuk gegoten asfalt.. :?: meteen ging Jet over in draf en merkte ik dat het niet goed was.. ze liep linksvoor kreupel. Afgestapt, hoef bekeken en naast me laten stappen en draven. K*t.. we gingen zo lekker en Jet was nog zo fit! :x Ik besloot even te stappen op het harde en daarna weer te kijken. Aan voorbij gaande ruiters vroeg ik hoe het eruit zag in draf, ze leek weer goed.. voorzichtig aan weer gedraafd maar zodra we op het gruis kwamen liep ze niet lekker.

Afbeelding

Afbeelding
ik lach, maar kon wel janken..

Het voelde niet goed, ik besloot naar de finish te gaan stappen. Daar aangekomen werd bij de nakeuring mijn gevoel bevestigd.. er was nog enige twijfel bij de nakeuring, kregen een A maar werd toch een C. Balen maar terecht, Jet liep niet zuiver. :x Haar andere waardes waren overigens geweldig! Weer niets veranderd, HF 40. Getver!

Afbeelding


http://i58.tinypic.com/2liyc7q.jpg
de 'verzopen' kaart..

Ik had Jet nog nooit zo lekker onder mij gehad, nog niet eerder zo fit gezien de gehele wedstrijd, zulke nette waardes, eigenlijk mijn netste kaart tot nu toe. Balen.. en dan kan ik dat slecht van mijzelf afzetten.. slechte eigenschap.. wat als ik het anders had gedaan.. :roll: Maar goed het is niet anders en ik weet in ieder geval de oorzaak.. maar toch hé! :cryhard:


Wel ben ik super trots op haar en mijn grooms! Ook wil ik de organisatie en de mensen eromheen bedanken voor de goed georganiseerde wedstrijd! Prachtige omgeving daar! :rofl:

Leuk om steeds meer mensen te leren kennen en dan te spreken op de wedstrijden!

Groetjes van ons!

xLillith

Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Friesland.

Re: Optimaal genoten, fit paard, nette waardes en dan die C

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 23:52

Ach wat jammer, vooral omdat het zo lekker ging! Wat is je tuig trouwens leuk. <3

Hoe gaat dat nou met Endurence, regel je van te voren een groepje waarmee je gaat rijden of zie je het wel als je van start gaat? Of rij je gewoon grote stukken alleen.
Ooit hoop ik ook nog eens te gaan starten. :o

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Optimaal genoten, fit paard, nette waardes en dan die C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 08:17

Mooie foto's! Jullie zijn een leuk setje :)
Jammer dat je het niet goed af hebt kunnen sluiten..

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Optimaal genoten, fit paard, nette waardes en dan die C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 00:08

Ah wat jammer Michelle! Maar wel fijn dat je zo lekker hebt gereden. :) Jet is wel volwassen geworden na haar veulen zeg, staat haar goed! En is het een kneuzing in de zool denk je? Of zijn de hoeven te kort en moet je meer richting ijzers denken? Ik vind het knap dat Jet zo veel kms op blote voeten kan lopen hoor! Kan Beer niet, die houdt geen hoef over! En hoe is het nu?

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Optimaal genoten, fit paard, nette waardes en dan die C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 05:31

Erg leuk verslagje :) Jammer dat je t niet goed hebt kunnen afsluiten. Zou het door haar hoeven komen?

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 07:03

Uitgelicht <3

Snap helemaal dat je ontzettend baalt ;( Zeker als je zo'n mooie kaart ziet. Maar komt goeddddddd op naar de volgende wedstrijd! :D :)

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Optimaal genoten, fit paard, nette waardes en dan die C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:17

Mooie foto's! Maar wat zonde... volgende keer beter :(:)

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Optimaal genoten, fit paard, nette waardes en dan die C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:54

Wat jammer!!! Volgende keer gaat het vast heel goed.

Hoe gaat het nu met Jet?

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Re: Optimaal genoten, fit paard, nette waardes en dan die C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:35

Wat ontzettend balen voor jullie! Al helemaal als het zo lekker gaat, maar houd die ervaring maar vast ;)
Dat ze zo lekker liep, pakt niemand meer van je af
Hoe gaat 't nu met haar?

willievdh
Berichten: 34
Geregistreerd: 21-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:37

Hey, Leuk om je tegen te komen op bokt! Leuk verslag heb je geschreven :)
Wel jammer dat ze kreupel werd..

Babbelientje

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-04-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Optimaal genoten, fit paard, nette waardes en dan die C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:30

Jammer dat je pech had. Het ziet er verder wel heel leuk en plezierig uit!! En wat een onwijs coole set in dat rood!! :D

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:56

Ach wat is dat jammer nu zo met je knappe paardje.

Denk je dat je toch ijzers nodig zult hebben op die lange afstanden om dit de volgende keren te voorkomen? Of is het gewoon een gevalletje van pech gehad? Leuke foto's hoor.

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: Optimaal genoten, fit paard, nette waardes en dan die C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:46

Jammer van die C maar verder mag je erg trots zijn +:)+

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:51

erg balen van de C en kreupelheid,

hier loopt mijn paard dus ook niet op grit paden of harde paden of paden met stenen erin , ik heb dus altijd hoefschoenen aan ..
de floating boots vind ik zelf ideaal voor de lange afstanden ...

18 oktober de desert traill en die kan die gewoon blootvoets doen dat ishet ideale van de hoefschoenen , glijden ook niet na een regenbuitje

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: Optimaal genoten, fit paard, nette waardes en dan die C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:07

prachtig paardje, hopelijk gaat het nu wel weer goed, dat is het belangrijkste :-)
succes de volgende keren

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Optimaal genoten, fit paard, nette waardes en dan die C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:24

Balen hoor..
Is ze nu weer helemaal goed?