Warmte ook hot item bij Outdoor Gelderland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Warmte ook hot item bij Outdoor Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-15 23:08

www.outdoorgelderland.nl


De zinderende temperaturen zijn het gesprek van de dag en zo ook op Outdoor Gelderland. Bij welke temperatuur is het verantwoord om topsport te bedrijven en wanneer niet meer? Die vraag moest de organisatie vandaag beantwoord zien te krijgen. ‘Wat we ook besluiten, het paardenwelzijn staat voorop’, aldus Chris van Dam namens de organisatie.

Hans Peter Minderhoud, Edward Gal en Gerco Schröder besloten zich terug te trekken na overleg met familie Glock, de eigenaar van hun paarden. ‘Uiteraard respecteren we die beslissing’, zegt Chris van Dam. ‘Iedere ruiter en eigenaar is verantwoordelijk voor zijn eigen paard en kent zijn paard het best. Op het moment dat je het gevoel hebt dat het welzijn in gevaar komt moet je beslissen niet te starten.’

De beslissing van Team Glock leidde tot overleg met de bij Outdoor Gelderland betrokken veterinairen. Die bleken beiden van mening dat er bij de huidige omstandigheden geen gevaar is voor ruiter en paard. Dressuur vergt een langdurigere, maximale inspanning van de paarden dan het springen, maar de dressuurruiters rijden ’s ochtends en ’s avonds hun proeven waarbij het kwik maximaal rond de 26 á 27 graden blijft. ‘Met deze wetenschap hebben we de dressuurruiters bijeen geroepen. Willen ze rijden,dan faciliteren we. Willen ze niet rijden,dan respecteren we dat en cancelen we de wedstrijd. De overige ruiters hebben aangegeven graag te willen starten. Uiteraard houden we de vinger aan de pols. Zodra we het gevoel hebben dat we risico’s nemen, dan stoppen we’, aldus Van Dam.

Na een verfrissende onweersbui vanavond lag de topdrie in de Prix St.Georges om de CCV Prijs heel dicht bij elkaar. Geert-Jan Raateland zette zijn internationale debuut met de pas achtjarige Crespo (v. Vivaldi) om in winst door 69,47% te scoren. Gedeeld tweede met 69,11% werden Dana Hewett uit Canada op Sancerre (v. Sir Donnerhall) en Kirsten Beckers op Broere Argentino (v. Jazz). Raateland was verrast met de zege. ‘De voorbereiding voor ons was zeker niet ideaal. Twee keer noodweer met onweer en een hagelbui, twee keer zeiknat terug naar stal en pas een kwartier voordat ik m’n proef moest rijden kon ik Crespo oppakken. Toch voelde hij super aan. Crespo liep vandaag pas zijn derde Lichte Tour wedstrijd. Ik hoop dat we zaterdag met een betere voorbereiding een schepje bovenop kunnen doen.’
Saskia Maertens (Bokker sassie81) en Legend of Loxley behaalden een mooie vierde plaats met een score van 68,71%.

De hoogste springrubriek was donderdag het 1.40m om de Anemone Horse Trucks Prijs, gewonnen door de Ier Cian O’Connor met Quidam’s Cherie (v. Quidam’s Rubin). Beste Nederlandse was Sanne Thijssen op de derde plaats met Ulena (v. Baloubet du Rouet). In het 1.35m om de Van der Valk Arnhem Prijs reed Albert Zoer een uitstekende rit met Heechhiem’s Cancun VDM (v. Balou du Rouet), maar pakte de Spanjaard Manuel Fernandez Saro de zege van hem af. Het 1.30m om de Eisma Horses Media Prijs kreeg een Nederlandse topdrie: Niels Brussen, Bart Bles en Leon Thijssen.
Outdoor Gelderland vindt tot en met zondag plaatst op Nationaal Sportcentrum Papendal.

Klik hier voor de startlijsten en uitslagen

Zie eerder:
[VN] Outdoor Gelderland live te zien via Clipmyhorse
[VN] Vernevelaars verkoelen paarden op Outdoor Gelderland
[VN] Team Glock zegt af voor Outdoor Gelderland

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"


Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Warmte ook hot item bij Outdoor Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 06:13

Naar mijn mening gekken werk :n

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Warmte ook hot item bij Outdoor Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 06:21

:? |o 8)7
Het is nu heerlijk maar wat er voor morgen voorspeld wordt...

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Warmte ook hot item bij Outdoor Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 06:37

"Warmte ook hot item" - I see what you did there :))

There was a man who entered a local paper's pun contest. He sent in ten different puns, in the hope that at least one of the puns would win. Unfortunately, no pun in ten did.

listiglistje

Berichten: 14397
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 07:15


L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

REGINA76
Berichten: 2888
Geregistreerd: 02-07-03

Re: Warmte ook hot item bij Outdoor Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 08:43

Dit is niet normaal ik had eigenlijk zo dag wedstrijd ook afgelast gelukkig ik had mij al uitgeschreven

In Liefdevolle Herinnering Day-Night's No Mr Whiskey... 20-05-1999 - 11-12-2013...
Bedankt voor alles Whis... Zal Jou Nooit Vergeten...


NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:47

Bralindy schreef:
Naar mijn mening gekken werk :n

Ik vind t ook idioterie 8)7 Vind dat paarden van ruiters die starten niet op de eerste plek staan |o :n
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 03-07-15 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Happy16

Berichten: 4610
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Warmte ook hot item bij Outdoor Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:49

Ze zijn knettergek als ze gewoon gaan starten morgen...

Levi <3

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-15 09:53


:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: Warmte ook hot item bij Outdoor Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:57

In de ochtend en avond uren is het prima te rijden hoor!
Ben gister ochtend nog gestart in Almelo.

Je past ke schema er op aan! Korter losrijden, proef rijden, afspoelen en aan de hand uitstappen, weer afspoelen, weer afspoelen en op de trailer en naar huis...

Morgen zal t tussen 1 en 5 extreem warm zijn en de wedstrijden worden dan waarschijnlijk stil gelegd maar daarna is t wel weer te doen

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Warmte ook hot item bij Outdoor Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:48

Het is zo warm op Outdoor Gelderland dat ik in de koelcontainer van de Horeca ben gaan zitten :')

melanietje14
Berichten: 411
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Warmte ook hot item bij Outdoor Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:50

Ik vind dat er een grens ligt. Ik vind het veel te warm om je dier aan het werk te zetten laat staan met de hoge tak van de sport.

vilheide

Berichten: 1473
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: Warmte ook hot item bij Outdoor Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:55

Wij zouden vandaag ook zijn gegaan, maar hebben er toch maar vanaf gezien.

Groetjes Jolanda

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14457
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Warmte ook hot item bij Outdoor Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:43

Wij hadden kaarten voor de dressuur, maar helaas weggegooid geld. Met de afmeldingen en hitte hebben wij net ook besloten om niet te gaan :=

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

lucifertje

Berichten: 5602
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Warmte ook hot item bij Outdoor Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:47

Vanochtend om kwart voor 9 gestart op de ARD toen was het nog net te doen. Ringen lagen ook voor een deel in de schaduw evenals de losrijdbaan. Tegen 10 uur werd het al een stuk warmer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, Laibadji, larapurdy, Lotje033, Rupser, SassyMoon en 40 bezoekers