Voorstellen en meteen een vraag :)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lovegirl007
Berichten: 3
Geregistreerd: 31-05-15

Voorstellen en meteen een vraag :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 16:58

Hoi,

Sinds kort aangemeld op bokt, in eerste instantie omdat ik opzoek ben naar een paard.
Ik ben Jessica, 27 jaar moeder van 2 zoons, in het dagelijks leven werkzaam als Officemanager en eigenaar van een webwinkel.

Sinds een maand of 2 opzoek naar een paard, nu bood een kennis er mij eentje aan..

Mijn paard ga ik verkopen. Hij heeft in het verleden Zz licht gereden en laatste jaren thuis op z niveau dressuur doorgetraind. Verder maken wij er buitenritjes mee of naar het strand/bos. Het is een ruin van 15 jaar.

Na een telefoongesprek met haar blijkt dat het paard in het begin van het rijden stijf is, zij hebben dit meerdere keren laten nakijken maar er is geen afwijking te vinden waaruit dit voort komt, gaf ook aan dat naarmate je "warm" aan het rijden bent dit niet meer aan de orde is, zij verwachten echter wel dat dit iets zou zijn waar hij klinisch op afgekeurd zou kunnen worden.

Wat is een redelijke prijs voor dit paard?

Alvast bedankt voor jullie reacties, wist niet zo goed waar je zo'n vraag moest plaatsen.

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Voorstellen en meteen een vraag :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:37

Welkom op bokt!

Ik ben niet zo goed thuis in prijzen dus ik durf geen antwoord te geven op je vraag :)

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Voorstellen en meteen een vraag :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:40

Welkom op bokt Jessica!

Antwoord op je vraag: persoonlijk zou ik dit paard links laten liggen. Ik wil geen paard kopen die al schijnbaar een probleem blijkt te hebben. Er komen er meestal achteraf nog een hele hoop bij :p
Prijzen ken ik enkel in de westernpaarden :)

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Voorstellen en meteen een vraag :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:44

Ik zou er zoeen graag op de röntgenfoto's zetten voordat ik m koop voordat je een kat in de zak koopt.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Voorstellen en meteen een vraag :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:51

Ik zou ook een klinische keuring willen en afhankelijk van de prijs en de uitkomst van de klinische keuring ook rofo's (als de prijs hoger ligt dan 4k zou ik dat willen).

De omschrijving vind ik erg vaag, wat is 'op z-niveau doorgetraind'? Door wie (kundige ruiter of niet)? Wel gestart of niet? En hoezo is het niveau z en niet anders? En wat is 'in het verleden'? 8 jaar of vorig jaar?

Zo op basis van je omschrijving zou ik er geen prijskaartje aan durven hangen, wel wens ik je veel succes en wijsheid toe! En ga vooral bij nog 5 andere paarden kijken. Op paard nummer 1 word je vaak verliefd alleen al omdat het supercool is om je eerste paard te gaan uitzoeken. Maar er zijn ontzettend veel leuke paarden dus wees kritisch :)

Enneh, welkom op Bokt!

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Voorstellen en meteen een vraag :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:57

Heel Bokt is opzoek naar het perfect gezonde paard, wat Z heeft gelopen en ook nog het bos in kan. En dan vooral voor max 1500 euro :')

Als dat paard verder helemaal aan je eisen voldoet, een braaf karakter heeft en je kan leven met het feit dat hij waarschijnlijk geen 30 word maar je er toch veel plezier van kan hebben? Waarom niet?

Zo kun je mogelijk voor een leuk bedrag aan een super eerste paard komen :)

Lovegirl007
Berichten: 3
Geregistreerd: 31-05-15

Re: Voorstellen en meteen een vraag :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 22:01

Bedankt voor jullie berichten, ik ga volgende week kijken hoe hij loopt en wat verdere vragen stellen aan de verkoper.