Pijn aan voeten na lang lopen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Pijn aan voeten na lang lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 12:10

Als eerst sorry als dit verkeerd staat.

Maandag en dinsdag moest ik op een school helpen met het eten en drinken. Maandag moest ik het naar standjes eten brengen en dat was dus telkens trap op en trap af.

Nadat ik klaar was (22:30) ben ik thuis op de bank gaan liggen omdat me voeten best veel pijn deden. Niet gek natuurlijk.
Gisteren verkoopde ik unox broodjes en later ook drinken verkopen en ook dan moest ik weer naar boven en beneden.

En zo is het vandaag ook. Ze hebben school feest en ga ik weer broodjes verkopen en drinken.

Nu spoel ik me voeten al af met heel koud water en dat is ook best lekker. Maar kan ik ook meer doen dan dat? Of gewoon als ik klaar ben lekker op de bank ploffen?

Alvast bedankt :)

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Pijn aan voeten na lang lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:13

Een fles vullen met water. In de diepvries doen. Daar savonds met je voeten overheen rollen.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:14

Wat voor soort schoenen draag je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:14

Wat voor schoenen draag je? Misschien eens een steviger paar proberen?
Ik heb vaak al veel minder snel last van mijn voeten/benen als ik fatsoenlijke, stevige schoenen draag.

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:15

Goeie schoenen aan trekken ;) Dat helpt al heel veel.

Als je er last van blijft houden kan je proberen om een dun maandverbandje in verpakking onder de zool in je schoen te stoppen ter hoogte van de holling onder je voet. Het helpt bij mij goed. Ik moet volgens HA naar de podotherapeut, maar die zit niet in mijn verzekering. Op deze manier gaat het prima. :D

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:17

Toen ik fulltime in de paarden werkte heb ik er ook weken last van gehad. Serieus in tranen uitgebarsten als ik eindelijk zat en savonds opeens nog een paar dekkingen moest doen. Ik weet uit ervaring hoe zeer het kan doen.

Goed koelen en met de voeten omhoog zodra het kan.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:17

aikon schreef:
Goeie schoenen aan trekken ;) Dat helpt al heel veel.

Als je er last van blijft houden kan je proberen om een dun maandverbandje in verpakking onder de zool in je schoen te stoppen ter hoogte van de holling onder je voet. Het helpt bij mij goed. Ik moet volgens HA naar de podotherapeut, maar die zit niet in mijn verzekering. Op deze manier gaat het prima. :D

Zou toch maar gaan, aikon.
Problemen met je voeten kunnen echt leiden tot grotere problemen in de toekomst :(:)

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:20

Ik heb voor mn werk goede schoenen met dikke zolen, werd me ook aangeraden. Scheelt echt heel veel! Moest wel even wennen hoor, maar nu heb ik helemaal geen pijn meer. Ook 3 dagen door Londen heen lopen ging goed zónder pijn :) (met dezelfde schoenen).

Investeer dus in goede schoenen!

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 12:21

Iris82 schreef:
Een fles vullen met water. In de diepvries doen. Daar savonds met je voeten overheen rollen.



Ga ik nu meteen doen :)

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 12:22

Shirley schreef:
Wat voor soort schoenen draag je?



Draagde maandag all stars en gisteren nikes.

Maar doe vandaag me all stars aan omdat die beter liepen

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 12:23

aikon schreef:
Goeie schoenen aan trekken ;) Dat helpt al heel veel.

Als je er last van blijft houden kan je proberen om een dun maandverbandje in verpakking onder de zool in je schoen te stoppen ter hoogte van de holling onder je voet. Het helpt bij mij goed. Ik moet volgens HA naar de podotherapeut, maar die zit niet in mijn verzekering. Op deze manier gaat het prima. :D


Haha ik blijf er gelukkig geen last van hebben. Het is echt alleen aan het einde van de avond

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 12:24

Iris82 schreef:
Toen ik fulltime in de paarden werkte heb ik er ook weken last van gehad. Serieus in tranen uitgebarsten als ik eindelijk zat en savonds opeens nog een paar dekkingen moest doen. Ik weet uit ervaring hoe zeer het kan doen.

Goed koelen en met de voeten omhoog zodra het kan.



Het is indd heerlijk als je zit. Goed koelen ga ik doen bedankt :)

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:50

Sylvia3 schreef:
Shirley schreef:
Wat voor soort schoenen draag je?



Draagde maandag all stars en gisteren nikes.

Maar doe vandaag me all stars aan omdat die beter liepen


Heb je geen betere schoenen? All stars geven namelijk totaal geen steun aan je voeten/enkels :)

Ik heb zelf slechte enkels en ook niet de beste voeten. Ik loop daarom altijd in stevigere sneakers, waar ik in elk geval nog een beetje steun heb :)

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Pijn aan voeten na lang lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:53

kun je neit veel aan doen ik heb met mijn stevige werkschoenen zelf last van mijn voeten!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:55

All Stars zijn echt waardeloze dingen om lang op te lopen. Ik zou echt kijken naar betere schoenen. Nog geen wonder dat je pijn aan je voeten hebt.

Ik kan erg lang en goed lopen op Birkenstocks :D

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:55

Nikes zijn wel heel goed. :) Daar lopen ook veel zusters op.
Ik had ook met stevige werkschoenen alsnog pijn. Toen ik er eenmaal aan gewend was maakte het eigenlijk niet meer uit wat voor schoenen ik droeg.

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:58

Schoenen met een goed voetbed helpen een hele hoop! Zijn misschien iets duurder, maar geen pijn is wel belangrijk. En die schoenen blijven dan ook wel ja. Denk aan birkenstock, wolky, ecco of wandelschoenen bijvoorbeeld.
Nikes gaan ook wel. Maar daar kun je in zwemmen met dit weer.. :o

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Pijn aan voeten na lang lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 16:19

Bedankt allemaal. Heb toch me nikes aan gedaan en goed vast gemaakt. Nog geen pijn en moet nog tot 12 uur maar dit ga ik redeen bedankt!!

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:01

Shirley schreef:
aikon schreef:
Goeie schoenen aan trekken ;) Dat helpt al heel veel.

Als je er last van blijft houden kan je proberen om een dun maandverbandje in verpakking onder de zool in je schoen te stoppen ter hoogte van de holling onder je voet. Het helpt bij mij goed. Ik moet volgens HA naar de podotherapeut, maar die zit niet in mijn verzekering. Op deze manier gaat het prima. :D

Zou toch maar gaan, aikon.
Problemen met je voeten kunnen echt leiden tot grotere problemen in de toekomst :(:)


Die problemen zijn er al :D Gekomen na dat ik met de fiets genadeloos op mijn plaat ben gegaan. ^) Ik heb al jaren dystrofie en dat zit nu ook in mijn voeten. Ik kan niet lopen op schoenen die een harde zool hebben, zooltjes zorgen daar wel voor, dan steken andere problemen de kop op. Ik weet nu waar ik aan toe ben.

TS ik heb er ook 's avonds last van. Niet de hele dag (gelukkig)

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Re: Pijn aan voeten na lang lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:06

Waar heb je pijn? Als je aan te onderkant van je voet pijn hebt kan het zijn dat je een (lichte) holle voet hebt. Als je hier last van hebt gewoon even naar de huisarts gaan. Die verwijst je dan waarschijnlijk door naar een podoloog. Die gaat dan goed naar je voet kijken en zal indien nodig, een zooltje maken waar je voeten perfect in passen.

Ik had hier ook last van. Na dat ik Nike air max schoenen had gekocht zijn mijn klachten helemaal weg.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Pijn aan voeten na lang lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:12

heb je al eens aan steunzolen gedacht, hier heeft het mijn leven veranderd een aanrader!

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:18

aman2002 schreef:
Waar heb je pijn? Als je aan te onderkant van je voet pijn hebt kan het zijn dat je een (lichte) holle voet hebt. Als je hier last van hebt gewoon even naar de huisarts gaan. Die verwijst je dan waarschijnlijk door naar een podoloog. Die gaat dan goed naar je voet kijken en zal indien nodig, een zooltje maken waar je voeten perfect in passen.

Ik had hier ook last van. Na dat ik Nike air max schoenen had gekocht zijn mijn klachten helemaal weg.


Dit is ook het geval met platvoeten (hier eentje ^^). Als je inderdaad nog heel veel moet blijven lopen is het absoluut de moeite waard om eens naar de podoloog te gaan. Vaak (niet altijd) is het ook nog verzekerd.

Blijf niet te lang door lopen hoor, ik zit in de horeca en was op het eind niet meer in staat langer als 30 minuten op mijn voeten te staan. Ik bleek hevig ontstoken peesplaten te hebben bij de holte van mijn voet.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Pijn aan voeten na lang lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 15:28

Allemaal bedankt :) gelukkig hoef ik nu niet meer te werken op die school. Volgend jaar weer :) gister avond helemaal geen pijn gehad. Stond eerst achter een hotdogkar, en later bij het drinken verkopen en ik kwam thuis en had geen pijn. Waschijnelijk omdat ik me schoenen een keer goed vast had gemaakt :o

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Pijn aan voeten na lang lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 15:29

Had indd me nike air aan