Laptop voor een student

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Laptop voor een student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 16:24

Surprise: nog een laptop-topic! Ik kom er zelf gewoon niet meer uit. Ik heb nu een Dell die gewoon echt niet meer kan. Werkt alleen nog maar met de oplader erin, blijft elke minuut een keer hangen, etc. Omdat ik nu naar de uni ga, lijkt het me een goed moment een nieuwe aan te schaffen. Even een lijstje van mijn 'eisen':

- 14 of 15.6 inch, mijn voorkeur ligt bij 14 maar dit blijkt lastig te vinden
- fijn toetsenbord
- 6 of 8 GB RAM-geheugen
- goede batterij
- kan tegen een stootje
- goede speakers en mogelijkheid om externe aan te sluiten
- ingebouwde webcam en microfoon (maar die hebben ze allemaal geloof ik)
- moeten dvd's en cd's in kunnen! Heb nu al bij meerdere modellen had dat ze aan alles voldeden behalve dit

Mijn oog was hierop gevallen: http://www.laptopshop.nl/product/559296 ... ifications maar nu lees ik dat touchscreen negatieve invloed heeft op de batterijduur? En dat is niet heel handig.

Zijn hier ervaringsdeskundigen die mij iets aan kunnen raden of juist niet? :)

follow your dreams, they know the way


Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:09

Die heb ik ook gezien tijdens mijn zoektocht! Ik heb deze laptop al een paar maanden in gebruik: http://m.mycom.nl/catalog/laptops/lapto ... 1la-wx176h en tot nu toe heel tevreden. Mijn eis was inderdaad ook eentje waar een cd/dvd in kon, niet te zwaar en 14" (perfect!) :D De Asus in je link is dus een goede keuze denk ik :D

Quad

Berichten: 2749
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Rijssen

Re: Laptop voor een student

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 23:17

Wat is je budget? En is een externe dvd drive niet een optie?

Tweaker | Smartphones - Notebooks - Desktops - IT-related stuff
Altijd bereikbaar via PB.
"Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma"


Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Laptop voor een student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-15 14:02

Oh ja, budget was ik vergeten := Max 550 euro. Extern is niet echt handig, want ik heb er echt altijd cd's in zitten dus dan moet ik die ook meeslepen in de trein enzo. Ik zal even naar die van jou kijken Amburtjoz! Die in mijn link leek me ook ideaal, tot ik las dat die batterij dus niet zo lang meegaat..

follow your dreams, they know the way

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Laptop voor een student

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 15:39

Het is maar net wat je lang noemt, ik denk dat die van ons ongeveer hetzelfde zullen zijn :j Ik ben er blij mee, sleep 'm bijna dagelijks mee naar school (handig: 14" past gewoon in een normale schoudertas ;) ) en dat lukt prima met de batterij (+- 2 colleges, afhankelijk van hoeveel ik tussendoor nog erop doe - facebook etc)

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Laptop voor een student

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:08

Toch screen heeft geen nadelige invloed op batterij duur. Ik heb een xps laptop, 14 inch met touchscreen en je kan de laptop draaien als een tablet. Echt ideaal voor studie!
Batterij gaat makkelijk 10 uur mee!

Verder voldoet ie aan al je eisen, behalve dus de cd en dvd speler. Mis die overigens helemaal niet.

Oh zie nu je budget, deze was 1600. Past niet helemaal dus.

Maar goed touchscreen heeft in ieder geval op mijn laptop geen nadelige invloed een gebruik het heel veel, echt ideaal. :)

_Fleurtjuhh_
Berichten: 485
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Tiel

Re: Laptop voor een student

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:22

Ik heb een HP pavillion, wel de 16 inch, geloof ik, maar hij is er ook in een kleiner formaat. Weet niet of er dan nog cd/dvd speler inzit.

Contactadvertentie: Leuke meid zoekt prins. Schoentje geen bezwaar...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dennis, Lizeeetjr, lobkew, Melzazu, Piekosjj, Silenna, Sky_As, Urona447, Whizz, xxCYNNxx en 118 bezoekers