Zullen we dan toch maar eens met vakantie... maar hoe en wat

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Zullen we dan toch maar eens met vakantie... maar hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-15 12:40

Hallo beste bok genoten,

Onder jullie zitten vast wel een heel stel echt vakantiegangers…

Ik en mijn vriend zijn dat dus niet… in de dik 6 jaar dat we samen zijn, hebben we eens een keer een weekje Vlieland gedaan in ons eerste jaar samen.
En daar blijft het dan wel bij.

Verder ben ik ooit in mijn jeugd eens twee weken in Frankrijk te camperen geweest en zo’n 10 jaar geleden ben ik met een vriendin eens twee weken naar New York geweest.
We gaan eigenlijk nooit omdat we er niet veel om geven (maar wat je niet weet dat het is kan je ook niet missen) en voor de dieren (2 engelse bullen en ons lekkere Haffie)… want ja we hebben dieren… dus dan moeten we de consequenties daarvan ook nemen vinden we dan.

Maar eigenlijk begint het elk jaar wat meer te kriebelen… we werken allebei 40 uur in de week een drukke baan… dan de dieren en het huishouden en soms nog wat sociale dingen … Ik hoef jullie hier niet te vertellen wat een gegoochel het kan zijn, “de waan van de dag”.

Dus nu hebben we zoiets… van misschien is het toch wel eens wat… gewoon even lekker weg van alles… even niets… gewoon genieten…..lekker onthaasten en dan dit jaar niet meer… maar volgend jaar

Nu zat ik ik denken aan bv ibiza of antalya… iets in die trant… dan lekker all inclusive...

Maar dan …hoe pak je dat aan…

-wanneer boek je?
- ga je naar een reisbureau?
-of is het handiger en goedkoper dat zelf via het internet te regelen?
-boek je dan een hele reis hotel/vlucht in een?
-of loont het om vlucht en hotel dan zelf apart te boeken?

Als jullie tips hebben of ervaringen en die met mij willen delen… alvast bedankt!!!!!

Groetjes,
Nathalie


Tessaaa

Berichten: 800
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Langeraar

Re: Zullen we dan toch maar eens met vakantie... maar hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:45

Ikzelf boek altijd gewoon online. Ga alle sites langs en zoek gewoon iets uit wat me aanspreekt. Altijd wel even recensies checken. Ik heb het gevoel dat boeken bij een reisbureau duurder is. Ik boek bij zonvakanties altijd hotel en vlucht ineen. Dit ook ivm vervoer naar het hotel op de plaats van bestemming.

Ik boek zelf vaak bij Arke. Dat is mij altijd goed bevallen.

Alvast veel plezier op vakantie!

Never get too attached to someone, because attachments lead to expectations and expectations lead to disappointments....

dnieSz

Berichten: 897
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:48

Als je het gewoon makkelijk voor jezelf wilt houden, lekker naar een reisbureau gaan! die regelen alles van vlucht tot hotel en het vervoer er naar toe.
Daar kan je natuurlijk allerlei opties bekijken en je budget aangeven ect.

Zelf ga ik vaak naar London maar dat is een heel andere soort vakantie, dat regel ik allemaal zelf maar ik moet je dan ook zeggen dat dit erg veel geregel en uit gezoek is.

Randy & Prince Luna & Dex

5Sossies <3

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-15 12:49

Bedankt Tessa,

En boek je dan ver van te voren?

Ik zat te denken zo vroeg mogelijk te boeken... dan weet ik tenminste dat we gaan... :-)


Jespri

Berichten: 9628
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:15

Wij boeken eigenlijk ook altijd online. Ben van mening dat het goedkoper is en ik vind het heerlijke om meerdere resorts te bekijken en met elkaar te vergelijken.

Als wij niet met eigen auto gaan of een auto huren, boeken wij vrijwel altijd inclusief transfer.

Ik koop eigenlijk nooit vluchten los van een hotel. Maar gewoon bij elkaar.

Ik lees vaak veel recensies en Google alle mooie plekken en evt bezienswaardigheden in de buurt. Op hand daarvan besluiten wij meestal welke richting we op gaan.

Wij boeken heel verschillend. Vakantie voor dit jaar is een ruim halfjaar van te voren geboekt, terwijl de vorige vakantie een kleine 2 maanden van te voren was.

Zover ik lees zijn jullie niet afhankelijk van schoolvakanties. Ik zou daar lekker gebruik van maken en om de schoolvakantie heen plannen, scheelt vaak veel in geld. :)

Mocht je hulp willen met het uitzoeken of boeken mag je mij altijd pben. :)

Alles wat je aandacht geeft groeit - Aristoteles

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:16

Ver van te voren boeken is wel mogelijk, maar of het voor volgend jaar zomer al mogelijk is weet ik niet. Dat zal je even moeten bekijken. Ik boek ook altijd bij Arke, daar kan je zelf een datum aangeven om te zien wat het kost. Dan kan je meteen kijken of de periode waarin jullie willen al beschikbaar is. Eigenlijk kan je op internet al je wensen aangeven, ook budget. Het rondsnuffelen op de website is voor mij altijd al voorpret en kan me er uren mee vermaken.

Of een reisbureau duurder is durf ik niet te zeggen.

lauwie

Berichten: 1903
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:19

Wij boeken ook altijd online en dan vlucht en verblijf samen.
Wanneer zouden jullie op vakantie willen gaan?
Hoogseizoen is natuurlijk duurder dan laagseizoen en ook eerder volgeboekt.
Hoe later je boekt hoe goedkoper de reis maar ook risico dat de keuze minder is.

<3 Milan 12-10-2017 <3
<3 Elise 25-08-2020 <3

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Re: Zullen we dan toch maar eens met vakantie... maar hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:32

Voor gewoon een weekje chillen in de zon doe ik het lekker online; beetje all-in reizen vergelijken en boeken maar! Geen stress, geen gedoe en de prijsverschillen zijn niet zo groot met wanneer je alles zelf zou boeken.

Toen ik naar NY en Miami ging (was een combinatiereis) heb ik wel alles zelf geboekt (via het internet); aangezien ik wel een beetje weet hoe en wat, was dat geen moeilijke opgave. Het is maar net wat zelf je voorkeur heeft natuurlijk!

Gelooft nog steeds in sprookjes

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Zullen we dan toch maar eens met vakantie... maar hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-15 13:47

@Jespri, we zijn inderdaad vrij om buiten de schoolvakanties te gaan... goeie tip!

@EvaC, ik zag al dat je bij sommige sites inderdaad niet verder dan oktober van dit jaar en andere al tot mei...

@Lauwie.. hmmm deze keer denk ik maar het zekere voor het onzekere nemen en op tijd iets boeken wat echt naar het zin lijkt... Al weet ik nu dat vriendlief voor laat boeken wil gaan... haha die is wat zuniger ingesteld... :-)

@ishannah... denk dat all in ook het beste is... van huis tot aan bestemming.... niet dat we voor verassingen komen te staan als je eenmaal aan bent gekomen.. in het land van bestemming...


Bedankt allemaal

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Re: Zullen we dan toch maar eens met vakantie... maar hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:56

Voor het type vakantie wat je voor ogen hebt lijkt mij dat echt de uitkomst hoor, soms ben je nog duurder uit als je alles los boekt! Ik let er wel altijd op dat het desbetreffende reisbureau is aangesloten bij de ANVR. Bij de grote reisbureaus heb ik weinig verschillen gemerkt qua service, wel loont het de moeite (als je een bepaalde reis voor ogen hebt en al een hotel naar je wensen hebt gevonden) deze te vergelijken met de andere aanbieders. Rond december/januari heb je volgens mij de vroegboekkortingen, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik het gevoel heb dat ze steeds meer met aanbiedingen komen (behalve het überhoogseizoen, en als je daar niet aan gebonden bent zal ik lekker daarbuiten boeken!)

Gelooft nog steeds in sprookjes

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Zullen we dan toch maar eens met vakantie... maar hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-15 14:27

Ah dan zal ik daar ook op letten.

Nou dan hebben we even de tijd om alles uit te pluizen.. en dan gaan we in december januari toeslaan... :-) voor een heerlijk vakantie buiten het hoogseizoen... :-)

Goof

Berichten: 28617
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Zullen we dan toch maar eens met vakantie... maar hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:35

Leuk dat je toch lekker weg wil. :D

Tip: als je en leuk hotel hebt gevonden en jullie willen daarheen, kijk dan eerst naar recensies en naar andere organisaties etc die het ook aanbieden. Wellicht kan je het ergens anders weer wat goedkoper vinden. Er kan nog wel eens wat verschil zitten tussen reisaanbieders.

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Zullen we dan toch maar eens met vakantie... maar hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-15 15:07

Thanks @ Goof dat gaan we zeker doen...

haha eerst willen we niet op vakantie ... en nu kan ik niet meer wachten... :-)

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Zullen we dan toch maar eens met vakantie... maar hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:39

Dan pak je toch nog een lastminute voor dit jaar ;) . Er wordt genoeg aangeboden en in september / oktober is het nog prima weer in Antalya.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Zullen we dan toch maar eens met vakantie... maar hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 11:50

Nou ik heb daar op dit moment helaas de dagen niet meer voor... :-(

Maar goed te weten dat we ook zo laat in het seizoen nog die kant uit zouden kunnen.

purny

Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Zullen we dan toch maar eens met vakantie... maar hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:54

De boekingskosten zijn hetzelfde als je online of bij een reisbureau boekt. Ik boek altijd in het reisbureau omdat ik gespreid kan betalen. Ik boek ook bij Arke

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers