Hond en warmte

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Hond en warmte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-15 10:31

Hallo!
Nu het zo warm is en komende dagen blijft vroeg ik mij af wat voor leuke en handige dingetjes jullie voor de hond gebruiken om af te koelen :)
Ik heb momenteel een zwembadje staan (waar de beste dame niet naar omkijkt :P ). Ik heb een kussen met koelelementen erin en natuurlijk een lekker Kong-ijsje :j
Hebben jullie nog tips en tricks?

May the road less paved be the road that you follow



mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Hond en warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:36

wij gooien over onze lab regelmatig een natte handdoek. (we noemen hem dan superman ;) ) Hij vind dingen op zijn rug meestal niks, maar loopt vaak toch een tijdje rond met zijn handdoek. Op den duur valt het ding van zijn rug. Meestal gebeurt dat in de schaduw en gaat hij lekker bovenop de natte handdoek liggen.

Verder lekker nat spuiten/laten zwemmen en niet afdrogen en veel te drinken aanbieden.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:37

Die van mij doet niks anders dan slapen met dit weer :P
Lekker binnen in d'r mand waar het nog vrij koel is.. 'S morgens en 's avonds even buiten laten, maar zelfs wandelen heeft madam geen zin in :+

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Slieke

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:40

Zorgen dat ze gewoon lekker rustig binnen op de koele tegelvloer kunnen liggen. Ik heb ijsjes van kippenbouillon voor ze gemaakt. En verder alleen maar wandelingetjes langs het water maken, zodat ze regelmatig in het water kunnen plonzen om af te koelen.

melissapupa
Berichten: 1091
Geregistreerd: 21-08-13

Re: Hond en warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:44

slapen op de koude tegels onder de trap :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:45

Die van mij ligt op mijn bed languit voor de waaier _O- Lekker op zijn rug. Maar kan ook zo zijn dat ie straks uit zichzelf weer naar buiten gaat. En gaat spelen met zijn bal. En dan weer groot bak water inplonst. Hij heeft niet zo snel last van de hitte.

Mechel van mams ligt uitgestrekt voor de airco. Die heeft veel meer moeite met de warmte dan mijn labje.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Hond en warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:49

Die van mij is gek. Kan kiezen of ie binnen of buiten ligt en hij ligt de hele dag op de bank in de zon.
Als we gaan wandelen gaan we even naar de vijver op en neer. Ipv even in het water te liggen (ja, hij gaat altijd liggen zodra ie water ziet) rent meneer over het veld, vliegen, vogels, stokjes achter alles rent ie aan. Even in de vijver liggen en dan in een wilde galop weer naar huis.

En dan is het ook nog een extreem harige hond :Y)
Na een half uur op de bank doen we hem wel een koelhalsband om of moet ie naar binnen, maar wel volledig tegen zijn zin in :')

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Seven

Berichten: 21131
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Hond en warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:57

Hier liggen ze heerlijk buiten naast mij en anders binnen waar het lekker koel is.

Savonds als het wat is afgekoeld gaan we zwemmen.

Let er wel op dat als je een hond nat maakt deze bij het opdrogen veel warmer word en dat dus ook niet helpt tegen de hitte. Zeker honden met dikke dubbele hebben niets aan wat water over de rug ;)

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Hond en warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:00

's morgens en s' avonds wandelen en overdag alleen even snel een plasrondje. Verder heb ik gelukkig een (door aardwarmte) gekoeld huis dus het is hier binnen 21 graden. Hond ligt gewoon lekker op z'n wollen kussen. :+

maj0

Berichten: 6564
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:09

mirriezz schreef:
wij gooien over onze lab regelmatig een natte handdoek. (we noemen hem dan superman ;) ) Hij vind dingen op zijn rug meestal niks, maar loopt vaak toch een tijdje rond met zijn handdoek. Op den duur valt het ding van zijn rug. Meestal gebeurt dat in de schaduw en gaat hij lekker bovenop de natte handdoek liggen.

Verder lekker nat spuiten/laten zwemmen en niet afdrogen en veel te drinken aanbieden.


Dit zou ik niet doen. Hier door kan de vacht gaan broeien en is er een grote kans op oververhitting.

Hier probeer ik ze zoveel mogelijk binnen te houden. Wandelen doen we bijna niet. En altijd water ter beschikking.


Zie ook staan dat er honden in de zon gaan liggen. Nou heb ik gisteren gelezen dat honden dit uit gewoonte doen en je ze hier voor moet beschermen omdat ze niet snel uit de zon gaan als ze het warm hebben

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:10

Mijn hondje loopt niet over de tegels,die gaat mooi op de scootmobiel tot aan het bos. :D
In het bos is het koel,daar word die uitgelaten.
Afbeelding

FB Groep Second Chance.

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:13

maj0 schreef:
Dit zou ik niet doen. Hier door kan de vacht gaan broeien en is er een grote kans op oververhitting.

Hier probeer ik ze zoveel mogelijk binnen te houden. Wandelen doen we bijna niet. En altijd water ter beschikking.


Zie ook staan dat er honden in de zon gaan liggen. Nou heb ik gisteren gelezen dat honden dit uit gewoonte doen en je ze hier voor moet beschermen omdat ze niet snel uit de zon gaan als ze het warm hebben


Tsja, maar ja, wat doe je dan? Hond wegjagen? Hond verplichten binnen te liggen?
Die van ons is gewoon het liefst nat met dit weer en ligt af en toe idd in de zon. Tot hij het te warm vind en zijn natte handdoek in de schaduw op zoekt.

Als ze het niet fijn vinden, gaan ze echt wel iets anders doen hoor. Enneh: het is een hond he, geen baby. Lekker laten doen waar hij zelf zin in heeft.

sorry als ik hiermee mensen op hun tenen trap. ik ben gewoon van mening dat je dieren vooral dier moet laten zijn.

Anoniem

Re: Hond en warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:16

Mijn labje kan zelf heel goed bepalen wanneer het hem te warm word. Zoekt uit zichzelf de koelte weer op.

Mijn mechel krijg je nauwelijks naar buiten. Die vind het verschrikkelijk.

Seven

Berichten: 21131
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:17

Een dier moet je inderdaad dier laten een natte handdoek over hem heen gooien met warm weer hoord daar dan ook niet bij ;) word de hond enkel warmer van.

Schaduw en lauw water beschikbaar en anders een koele plek binnen

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:20

Ik weet niet wat voor een soort hond je hebt, maar wij hebben een maltezer kruising, dus langharig, en daarom hebben we haar eergisteren geknipt, dat scheelt toch weer wat. :j Voor de rest ligt ze ook gewoon buiten in de volle zon(ze gaat voor de deur zitten als ze de tuin in wil) en als ze weer naar binnen wil gaat ze weer bij de deur staan, en dan gaat ze gewoon op haar kleed/onder de bank op de koude vloer. Met wandelen proberen we de schaduw en het gras op te zoeken. Koelen o.i.d. doe ik niet, ze krijgt het alleen maar warmer als de koeling is 'uitgewerkt' of er vandaan loopt.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Hond en warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:25

las gister op internet een leuke tip: een waterijsje voor de hond maken. In plastic bekertje wat brokjes of kleine koekjes doen, deze vullen met water en een kluif rechtop in het midden zetten en dan in de vriezer. Ik heb het nog niet geprobeerd maar klinkt wel leuk. Ik ga het maken als we op vakantie zijn:)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Hond en warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:27

Die ijsjes vind ik maar gevaarlijk. Zijn enorm koud voor een hond. Stel dat ze het helemaal niet lekker vinden, maar ze eten toch door omdat ze de koekjes erin wel lekker vinden.
Ik zou het niet doen :n

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

biggirl

Berichten: 1377
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Hond en warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:32

wij maken die ijsjes ook voor de honden ze vinden het prachtig hier

@kaus wij vriezen ze half dus half bevroren maar gewoon nog waterig maar wel verfrissend

kerstmuts

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:33

mirriezz schreef:
wij gooien over onze lab regelmatig een natte handdoek. (we noemen hem dan superman ;) ) Hij vind dingen op zijn rug meestal niks, maar loopt vaak toch een tijdje rond met zijn handdoek. Op den duur valt het ding van zijn rug. Meestal gebeurt dat in de schaduw en gaat hij lekker bovenop de natte handdoek liggen.

Verder lekker nat spuiten/laten zwemmen en niet afdrogen en veel te drinken aanbieden.


Ik heb net gelezen dat een natte handdoek over de rug helemaal niet goed is. De haren worden nat en het gaat broeien waardoor de kans op over verhitting alleen maar erger word.

hier het linkje:

http://www.shibalog.nl/?p=19730

Hier staan overigens ook nog andere tips over koelen wel goed is.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hond en warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:35

Mijn hond komt af en toe vragen om een ijsklontje :))
We hebben zo'n amerikaanse koelkast met ijsklontjesautomaat, en met warm weer staat ze meteen naast ons als ze de motor hoort draaien :))

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:40

8nnemiek schreef:
Mijn hond komt af en toe vragen om een ijsklontje :))
We hebben zo'n amerikaanse koelkast met ijsklontjesautomaat, en met warm weer staat ze meteen naast ons als ze de motor hoort draaien :))


Deze heb ik gister ook aan ons husky meisje van 5,5 maanden gegeven. Die trekt het op het moment heel erg slecht

GenerationR
Berichten: 151
Geregistreerd: 22-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:45

Ik heb een volle bak water staan waar ik wat ijsblokjes in heb gegooid. Die van mij zijn er helemaal blij mee. Verder doe ik ze een natte theedoek met wat ijsblokjes om hun nek als ik zie dat ze het echt heel erg warm hebben. Ze stellen dat erg op prijs, verder ga ik alleen maar wandelen bij het water en houd ik de deuren dicht zodat de warmte enigszins buiten blijft. De rest doen ze zelf, koelste plekjes opzoeken en vooral niet te druk doen.

ABBY & FAY
SONITAS BLACK FANCY

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-15 11:52

Kaus schreef:
Die ijsjes vind ik maar gevaarlijk. Zijn enorm koud voor een hond. Stel dat ze het helemaal niet lekker vinden, maar ze eten toch door omdat ze de koekjes erin wel lekker vinden.
Ik zou het niet doen :n


Ik heb yoghurt en wat vleesjes in een kong gedaan. Dit krijgt ze er niet snel uit, dus zal ze niet gelijk last krijgen van buik oid :) tis echt een aanrader hoor!

May the road less paved be the road that you follow

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Hond en warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:57

Onze hond krijgt niks anders dan alleen haar brokjes en water, ze is allergisch voor gluten waarschijnlijk. Maar is vaak ziek van al het andere eten dan haar brokjes. Ik zit binnen met twee ventilators en zij ligt ook lekker koel op de grond. Vanavond gaan we weer uit. Ik wou haar graag in het baby badje hebben met lekker koel water. Maar het enige wat ze er nee doet is drinken.. Jammer!
Gister sprong ze wel in de auto en vertikte het er weer uit te gaan. Als het mooi weer is gaan we wel eens naar de zee!

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Shirley

Berichten: 26849
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Hond en warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:58

Wij zorgen voor schaduw en voldoende vers water, verder blijft het leef-en voedingspatroon gewoon hetzelfde ;)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, ComscoreBot, dezzie, kiki1976 en 34 bezoekers