Zwemmen met lenzen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Zwemmen met lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-15 10:50

Dag Bokkers!
Ik zit momenteel nog voor anderhalve week in het warme Spanje. Tot nu toe ben ik steeds met mijn lenzen gaan zwemmen, maar wel met mijn ogen dicht onder water, nooit last van gehad. Echter zouden mijn vriend en ik vandaag naar een waterpark gaan, waarbij het onvermijdelijk is om geen water in je ogen te krijgen. Is het dan wel zo verstandig om mijn lenzen hier in te houden?
Ik zie er nu al tegenop want ik ben echt stekenblind zonder lenzen of bril.

Ik heb overigens zachte daglenzen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Why change the past, when you can own this day?


Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Zwemmen met lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:54

Ik hou altijd mijn lenzen in. 's Nachts niet natuurlijk :P Maar ik heb met zwemmen en andere dingen nog nooit problemen gehad. Mijn moeder deed ze wel altijd uit maar dat waren harde lenzen.

Fenore van Gipsy Spirit


Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:55

Ik zwem ook regelmatig met mijn lenzen in. Ook in waterparken geweest. Het enige nadeel dat je hebt is als je er veel zwemwater in krijgt dat ze een soort van vacuum trekken op je oog zo af en toe. En dat voelt vervelend. Ben er nog nooit eentje kwijt geraakt. Ik heb maandlenzen, maar juist helemaal met daglenzen zou ik het zeker aandurven. Gewoon reservepaar meenemen.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Zwemmen met lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:56

Harde lenzen raak je inderdaad wat sneller kwijt. Daar zou ik het ook niet mee aandurven.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Twiggy2008
Berichten: 21240
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:57

Gewoon je lenzen inhouden en goed opletten. Desnoods een extra setje lenzen meenemen (ik heb zelf zachte daglenzen), mocht je er een kwijtraken. En iets van oogdruppels is ook fijn. Ik zie zonder lenzen ook niets, haha..... al heb ik ook een bril, maar die draag ik voornamelijk thuis, bij mijn werk (kantoor aan huis) of 's avonds, in elk geval niet buiten de deur over het algemeen.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 02-07-15 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:58

Stom idee maar kan je niet een duikbril op zetten met je lenzen in? Of is dit een raar idee?

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:58

Ik zwem ook altijd met lenzen in en je kan ook prima met je ogen open zwemmen. :j Heb wel zachte lenzen. Harde lenzen zal je sneller gaan verliezen.

Twiggy2008
Berichten: 21240
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:58

Hahaha, ja, een duikbril. Helemaaaaaaaal geweldig. :D :D :D

Leprycorn

Berichten: 1763
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:58

Ik zou ze gewoon inlaten :j
Zonder lenzen of bril kan ik ook niets zien en zou ook nooit zonder zwemmen. Goed erop letten dat je steeds je ogen dicht doet en een reservepaar meenemen voor stel je raakt ze wel kwijt. Overigens ben ik ze met zwemmen ook nog nooit kwijt geraakt.

Always

Kawasaki Z300 <3

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:59

Als je daglenzen hebt zou ik me er niet zo druk om maken, dan heb je toch wel meer setjes bij neem ik aan? Ik heb zelf maandlenzen en durf het niet echt aan. Laatst wel gedaan in de zee, maar dat was meer dobberen. Ik had voor zwemmen setjes daglenzen of ik droeg mijn bril. Maar dat laatste is verschrikkelijk onpraktisch :+

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

moorcats

Berichten: 353
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:00

Met daglenzen is het geen probleem als je af en toe wat water in je ogen krijgt. Als je maar idd onder water je ogen dicht houdt, anders heeft chloor of andere stoffen in het water vrije toegang tot de lens en je oog en kan irritatie veroorzaken.Heb je lenzenvloeistof? dan kan je wat bijdruppelen als de lenzen moeilijk uitgaan. Zou ze wel na het zwemmen gelijk uitdoen dan en de rest van de dag je bril op om je ogen wat rust te geven.

_Milo

Berichten: 631
Geregistreerd: 08-01-15
Woonplaats: Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:01

Ik ben een keer per ongeluk met men lenzen in en ogen open van een duikplank afgedoken.
Wonder boven wonder bleven ze zitten. Ik zou ze dus gewoon inhouden :)
Ik heb -6 btw

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:03

Als het chloorrijk water is, zou ik sowieso je lenzen wisselen na het dagje waterpark. Verder zou ik in ieder geval een extra setje meenemen. Ik zwem ook gewoon met lenzen, maar nooit ergens last van gehad, ook niet als ik te laat was met mn ogen dicht doen en er een golf water in kwam ;)


Ieder einde is een nieuw begin :-)

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Zwemmen met lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-15 11:07

Wow, dankjewel voor de snelle reacties! :)
Dan denk ik dat ik mijn lenzen inderdaad ga inhouden, reservesetje en lensvloeistof ga meenemen ;)

Why change the past, when you can own this day?

Miesemuisje

Berichten: 3084
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Zwemmen met lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:11

Kan prima hoor, doe ik ook altijd!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:15

Ik bewaar vaak een setje maandlenzen voor het zwemmen. Niet duiken en naderhand vlot lenzen verwisselen voor bril of nieuwe lenzen.

❤️

Skessa_
Berichten: 10588
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:15

Kan prima. Alleen als je de eerste keer onder water gaat even rustig aan doen en ook rustig naar boven komen. Paar keer knipperen en dan zouden ze goed vast moeten blijven zitten!

Spring je in 1 x zo in het water zonder verder op te letten heb je kans dat ze wel uit gaan

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: Zwemmen met lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:18

Ik gebruik voor dat soort uitjes daglenzen van de etos :j

Selectief beschikbaar

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:20

Ik zou ze inderdaad in houden. Ik zou er niks aan hebben om zonder lenzen naar een waterpretpark te gaan want net als jou zie ik dan erg slecht. Zou me echt niet om mijn gemak voelen dan. :P
Dus gewoon extra lenzen meedoen en je kan eventueel een zwembrilletje meedoen als je echt bezorgd bent. Dan kan er echt niks gebeuren.

Leprycorn

Berichten: 1763
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:21

Nassie schreef:
Ik gebruik voor dat soort uitjes daglenzen van de etos :j


Ik ook maar TS is al in Spanje := ;)
Maar ben het helemaal met je eens! Koop altijd voordat ik op vakantie ga goedkope daglenzen.

Always

Kawasaki Z300 <3

Twiggy2008
Berichten: 21240
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Zwemmen met lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:51

Hmmm.... ik heb kwalitatief goede daglenzen. Die van de Etos ed zijn superslecht voor je ogen..... dat zou ik persoonlijk niet doen.

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Zwemmen met lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:53

Zijn het wegwerplenzen? Dan zou het nog geen ramp zijn als je er 1 kwijt raakt..

Dionnetjuuh

Berichten: 408
Geregistreerd: 22-03-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:57

Twiggy2008 schreef:
Hmmm.... ik heb kwalitatief goede daglenzen. Die van de Etos ed zijn superslecht voor je ogen..... dat zou ik persoonlijk niet doen.

Daarom ook alleen voor een waterpark ;)
Normaal zou ik ook alleen goede lenzen dragen, maar gewoon 1 dagje heb ik geen moeite met kwalitatief slechtere lenzen. Ja, t zijn wel je ogen, maar hé, die lenzen zijn ook getest en schijnbaar goed genoeg om als daglens verkocht te worden.

"Sometimes the hardest things in life are the most worth doing." ~ Castle
"Sometimes seeing is believing. And sometimes the most real things in the world are the things we can't see. ~ The Polar Express

xReetch

Berichten: 349
Geregistreerd: 28-10-10

Re: Zwemmen met lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:06

Ik ben er ook altijd zo bang voor dat ze eruit gaan. Wist niet dat je er gewoon mee kan zwemmen.
Ik heb zachte maandlenzen en wil die natuurlijk niet kwijtraken. Daglenzen van de etos klinken wel handig, maar hoe zit dat met de ronding van je ogen etc? Blijven die dan wel goed zitten? En wat wordt er bedoeld met slechte kwaliteit, minder comfortabel of sneller irriterend voor je ogen ofzo?

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:07

Twiggy2008 schreef:
Hmmm.... ik heb kwalitatief goede daglenzen. Die van de Etos ed zijn superslecht voor je ogen..... dat zou ik persoonlijk niet doen.



Waarom slecht voor je ogen?
Ik heb hele dure twee weken lenzen. Top dingen nooit last van. Maar voor een festivalletje, dagje strand of zwemmen doe ik gewoon de daglenzen van de Etos in :J

Selectief beschikbaar


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Anke_, batje, ComscoreBot, Imhrien, Lizzah, Malle_meid, NogSteedsGek, YandexBot en 131 bezoekers