Veilige camera rugtas voor mee op vakantie, ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Veilige camera rugtas voor mee op vakantie, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 20:46

In september ga ik 4 weken op vakantie en zou dan graag mijn schoudertas vervangen hebben voor een rugtas, omdat het toch zwaar op je schouders is na een hele dag wandelen.

Maar dan begint de zoektocht, want naast dat ik een comfortabele tas wil, moet de tas ook functioneel zijn. Niet alleen de camera moet mee (+ 2 lenzen), ook paspoort, portemonnee, wat te eten en te drinken, een jasje/vest/trui moet erin passen. Daarnaast hoop ik ooit een 70-200 objectief aan te schaffen en zou fijn zijn als ik dan niet weer moet wisselen van tas.

Op dit moment heb ik een Crumpler Muffin top en die kwaliteit bevalt me uitstekend. Hij is extra veilig omdat de normale klem kapot is en ik er een haak op heb gezet, die je niet zo makkelijk open krijgt.
Als ik zo online wat speur zie ik vrij veel tassen met een normale opening aan de voorzijde, hoe veilig zijn die tassen?
Wat zijn jullie ervaringen of voorkeuren voor cameratassen mee op vakantie?

Voorbeelden tassen die mij interessant leken:
http://www.cameranu.nl/nl/p272434/lowep ... ab-reviews
http://www.cameranu.nl/nl/p7923/lowepro ... ab-reviews
http://www.cameranu.nl/nl/p677705/crump ... steel-grey

Van Crumpler kwam ik op MP ook de volgende tassen tegen, hoe berovings-proof zijn die?
- Warm Shower M
- Muffin Top Full Photo
- Pyjama Pride Large


Bij voorkeur koop ik de tas graag tweedehands, anders is de maximale prijs 75,-

"Een draver, is gaver" :D


Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Veilige camera rugtas voor mee op vakantie, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:54

Ik heb deze tas,
http://www.camerashop.nl/product/322021 ... -blue.html

En ik vind m ideaal. Je camera zit in een vak tegen je onderrug, met de opening tegen je rug aan, je moet m dus afdoen om erbij te kunnen. Verder heeft hij meerdere vakjes. Het grote vak bovenin is groot genoeg voor alles wat jij omschrijft maar hij heeft bijvoorbeeld ook vakjes aan de zijkanten voor een flesje water etc.

Het compartiment waar je camera in zit kan er in z'n geheel uit getild worden, waardoor je de hele rugzak voor andere dingen kunt gebruiken.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 21:11

Ja, dat type lijkt me erg praktisch, of in elk geval, veilig :) Hoe bevalt de tas verder? Op het filmpje vond ik hem er wat slapjes uit zien, maar goed, dat is mijn eastpak ook als ie leeg is. Hoe handig vindt je het compartiment achterin?

"Een draver, is gaver" :D

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Veilige camera rugtas voor mee op vakantie, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:13

Ik vind hem super stevig, het is echt een goede tas. Hij draagt fijn, met de heup en schouderbanden dicht draag ik hem echt volledig op mijn heupen, wat heel prettig is.

Het compartiment achterin vind ik handig, mits ik niet een bui heb waarin ik 1 foto maak, mijn camera terugstop, 10 meter loop, weer 1 foto wil maken. Dan is het irritant dat hij steeds af moet. Maar juist op drukkere plekken, waar ik de camera óf tijden om mijn nek heb, óf tijden in de tas is hij geweldig.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:19

Ik vraag me af of je in de Hatchback (16/22L) een 70-200 f/2.8 gaat krijgen. Ik denk dat je er qua ruimte voor je camera spijt van gaat krijgen. Aan het compartiment te zien kan je sowieso geen body met 70-200 bevestigd opbergen en het compartiment is zeker niet diep genoeg om een 70-200 rechtop in te zetten.

In de Flipside 200 gaat wel een body +70-200 f/2.8 met nog wat extra lenzen. Deze heb ik ook thuis liggen maar gebruik ik nooit omdat ik zelfs deze al te klein vind :+ (en dus ga verkopen).

Zelf ben ik helemaal afgestapt van het vak op de rug, vind het eigenlijk voornamelijk irritant. Ik heb nu zelf de Case Logic SLRC-206 Zwart en het is de fijnste rugzak die ik geprobeerd heb. Enige wat ik doe is een slotje op de ritsopening als ik op een vliegveld loop, verder is hij niet zo maar open te ritsen omdat er twee klittebandjes over de rits heen gaan die niet zo maar open gaan. Mocht iemand dit wel door proberen te trekken dan voel je dit zeker wel.

Ohja en de onderkant van de Case Logic is van een hard soort plastic en ze hebben een speciaal ophangsysteem waar ik echt fan van ben.

Bagheera_206

Berichten: 25880
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Veilige camera rugtas voor mee op vakantie, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:52

Als je van plan bent om een 70-200mm aan te schaffen zou ik er zeker rekening mee houden dat die combi met nog 1/2 lenzen past naast je gewone spullen. Anders kun je straks weer een andere tas kopen. := Ik ben zelf grote fan van LowePro. Een rugzak is in ieder geval fijn om het gewicht goed te kunnen dragen.

Een grote body, met batterygrip en 70-200mm maakt je keuze al wel makkelijker, omdat een hoop tassen afvallen. :')

It's not how good you are, but how good you want to be!

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Veilige camera rugtas voor mee op vakantie, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:53

In het vak van de tas die ik heb (de 22L) past met gemak mijn body 2 lenzen en een externe flitser :).

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Bagheera_206

Berichten: 25880
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:56

Vjestagirl schreef:
In het vak van de tas die ik heb (de 22L) past met gemak mijn body 2 lenzen en een externe flitser :).

Nice! :) Ook met je 70-200mm op je body?

Ik heb zelf de LowePro Fastpack 350 gehad en heb ik laatst verkocht aan een Bokker om in te ruilen voor een groter model. In die Fastpack paste iig body+BG+70-200mm, 2e body, Speedlite en nog 3 lenzen en er kon idd qua ruimte ook nog jasje/vestje en wat eten/drinken mee.

It's not how good you are, but how good you want to be!


RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-15 08:18

Bagheera_206 schreef:
Als je van plan bent om een 70-200mm aan te schaffen zou ik er zeker rekening mee houden dat die combi met nog 1/2 lenzen past naast je gewone spullen. Anders kun je straks weer een andere tas kopen. := Ik ben zelf grote fan van LowePro. Een rugzak is in ieder geval fijn om het gewicht goed te kunnen dragen.

Een grote body, met batterygrip en 70-200mm maakt je keuze al wel makkelijker, omdat een hoop tassen afvallen. :')


Geen grote body (350D), geen batterijgrip en geen 70-200mm voorlopig. Staat allemaal wel hoog op het lijstje, maar gezien er altijd weer andere dingen tussen komen nog niet eraf kunnen halen.
Daarom twijfel ik, gezien ik inderdaad niet weer een nieuwe tas zou willen aanschaffen, maar ook weet dat ik de update niet binnen nu en een jaar zal kunnen aanschaffen. Dan is een handige tas voor nu ook weer geen gek idee...

"Een draver, is gaver" :D

Bagheera_206

Berichten: 25880
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Veilige camera rugtas voor mee op vakantie, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:21

Dan kun je ook voor kleiner/handzamer/praktischer modelletje gaan hoor. Tas kun je dan weer heel goed 2e hands verkopen en nieuwe tas kopen. Ik heb zo inmiddels al 2 LowePro tassen verkocht, omdat ik andere tas kocht.

It's not how good you are, but how good you want to be!

IndyPascalle

Berichten: 510
Geregistreerd: 22-05-09

Re: Veilige camera rugtas voor mee op vakantie, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:00

Ik heb deze rugzak voor mijn camera, 2 lenzen en een flitser (en nog ruimte over):
http://store.lowepro.com/flipside-500-aw
Ik vind het een erg fijne tas, omdat je hem niet helemaal af hoeft te doen om de camera/lenzen te pakken/wisselen. De heupband blijft altijd vast zitten. Maar doordat de camera en het ritsgedeelte tegen je rug aan zitten toch veilig genoeg tegen diefstal.
Het maakt niet uit welke lens ik op de camera heb zitten, past altijd doordat je zelf de grootte van de vakken kan bepalen.

HippoService paardentaxi voor een stressvrij en vriendelijk vervoer van paard, menwagen en mens. Voor meer informatie kijk op http://www.HippoService.nl
http://www.facebook.com/pages/Hipposerv ... 3904810543


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers