Hannoveraan Chili in the picture

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MinaV
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-09-14
Woonplaats: België

Hannoveraan Chili in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 22:15

Sinds februari dit jaar heb ik het geluk om met deze mooie merrie te mogen rijden.
De eigenaar zelf had niet veel tijd meer , dus reed zij 1x in de week en de rest mocht ik invullen, maar de laatste 2 maanden ongeveer ben ik de enige die haar rijdt omdat de eigenaar geen tijd meer heeft *\o/* Voelt wel een beetje als mijn eigen paardje, zonder dat ik iets moet betalen :D

Chili heeft al een hele weg afgelegd sinds ik met haar bezig ben. Ze is socialer geworden en begint zich wat aan mij te hechten, merk ik toch wel :)
Ze werd steeds gereden met bijzetteugels, maar die heb ik afgedaan na een aantal keer met te rijden, want ik had het gevoel dat het 'rondstaan' dat ze daarmee toonde, maar een illusie was, en ik had gelijk.
Ondertussen gaat dat al véél beter, vooral op links, maar op rechts en in galop, moeten we nog veel werken :)

Nu tijd voor wat foto's *\o/* Complimentjes, tips en advies worden met open armen ontvangen, zolang ze vriendelijk gebracht worden :) ('!' en '...' komen bij mij bv verkeerd over :) )

1. Een van de eerste keren zonder bijzetteugels, aan dit beeld heb ik toen heel hard moeten werken :p
Afbeelding

2. Eerste keer dat ik met haar buiten gereden had, in het begin toch maar even met die bijzetteugels gereden, omdat ik me dan net iets veiliger voelde (ze durft nl soms te schrikken van pistegeesten buiten :P )
Afbeelding

3. Vinden jullie niet dat ze fantastisch staat met dit kleurtje trouwens? :D
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Met rood vind ik haar ook prachtig! :D En ben ook wel een beetje fier op dit mooie beeld :D
Afbeelding

6. Maar die dag werd ze opgegeten door de dazen, waardoor ze niet al te geconcentreerd werkte en vaker omhoog kroop.
Afbeelding

7. Hier ook wat naar boven, maar toch nog een leuke foto :)
Afbeelding

8. Uiteindelijk maar naar binnen gegaan, waar er geen dazen meer waren (werd echt te erg) en daar heb ik heel mooi halt kunnen houden :D
Afbeelding

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: Hannoveraan Chili in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:18

Mooie merrie !

Sorry maar vind geen enkel beeld ontspannen ogen, je trekt haar meer naar beneden dan dat ze zelf naar beneden komt.. laat het toch vanuit ontspanning komen.

MinaV
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-09-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 22:22

LauLauu schreef:
Mooie merrie !

Sorry maar vind geen enkel beeld ontspannen ogen, je trekt haar meer naar beneden dan dat ze zelf naar beneden komt.. laat het toch vanuit ontspanning komen.


'Trek' haar niet naar beneden hoor ;) Als ik teveel druk zet, laat ze dat héél goed merken, dan trekt ze terug bv :p Op de foto's waar ik stil sta bijvoorbeeld, zet ze haarzelf zo, hoef ik helemaal niets te doen, dan zorg ik er gewoon voor dat mijn teugels niet doorhangen ;) En op links, vooral op een volte moet ik niet veel/niets doen voor haar naar beneden te krijgen :)
Maar ik appreciëer de tip, maar kan je dan misschien zeggen hoe ik het dan beter zou moeten doen?

CrazyIris

Berichten: 920
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Antwerpen, Hove

Re: Hannoveraan Chili in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:49

Ik heb maar eventjes gekeken, maar ik zie wel dat je buitenhand vaak voor je binnenhand is. Probeer ze steeds gelijk te houden ;) Verder mogen je handen iets hoger! Maar het is wel écht een leuk paard! Veel plezier ermee

MinaV
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-09-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 22:53

CrazyIris schreef:
Ik heb maar eventjes gekeken, maar ik zie wel dat je buitenhand vaak voor je binnenhand is. Probeer ze steeds gelijk te houden ;) Verder mogen je handen iets hoger! Maar het is wel écht een leuk paard! Veel plezier ermee


Heb dit onlangs ook al gemerkt op de foto's (in het rood zijn van vorige week en heb sindsdien alleen nog maar gelongeerd) maar weet niet waarom ik dat doe :P Ik ga er zeker aan werken! Bedankt voor de tip :)

Darley
Berichten: 569
Geregistreerd: 30-05-12

Re: Hannoveraan Chili in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:42

Wat een leuk paard!
Ik zie toch wel nog wat spanning. Ook in jouw houding zie ik dat terug. Wat was je eigenlijk op foto 1 aan het doen?
Op foto 6 zie ik dat je een wat voorover gebogen lichaam hebt , je zit als het ware een beetje op je muts haha. Hierdoor ben je zelf niet helemaal in balans en kan je paard ook moeilijker ontspannen. Zoals de voorganger zegt mogen je handen ook wat hoger en meer bij elkaar. Hopelijk heb je hier wat aan, heb je les?
(Ik vind je paarse setje echt leuk trouwens :) )

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Re: Hannoveraan Chili in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:54

Leuke kleurtjes! Je zadel ligt in mijn ogen wat te ver naar voren, denk dat ze beter loopt als je die minstens een hand verder terug legt :)

Sannens
Berichten: 1402
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:56

Ik vind ook dat je je handen iets hoger mag doen. Daarnaast vind ik het zo lijken alsof het zadel voor jou aan de kleine kant is (hier kan je waarschijnlijk alleen niet zoveel aan doen omdat het niet jouw paard is). Vooral op de laatste foto vind ik dat zo lijken.

Daarnaast denk ik dat je beugels iets langer mogen, misschien dat je dan ook wat relaxter gaat zitten en je langer maakt. :)

Ik vind het wel echt een prachtig paard, dat rood staat goed. :) Ik denk dat groen en blauw ook mooi uitkomen bij haar.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10417
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Hannoveraan Chili in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:51

Leuk dier om te zien.

Probeer wat meer in t midden van je zadel te zitten ook je handen mogen meer naar voren.

Probeer ze recht op, naast elkaar en voor het zadel boven de schoft te houden.


Succes

MinaV
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-09-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 22:02

XxFlossxX schreef:
Wat een leuk paard!
Ik zie toch wel nog wat spanning. Ook in jouw houding zie ik dat terug. Wat was je eigenlijk op foto 1 aan het doen?
Op foto 6 zie ik dat je een wat voorover gebogen lichaam hebt , je zit als het ware een beetje op je muts haha. Hierdoor ben je zelf niet helemaal in balans en kan je paard ook moeilijker ontspannen. Zoals de voorganger zegt mogen je handen ook wat hoger en meer bij elkaar. Hopelijk heb je hier wat aan, heb je les?
(Ik vind je paarse setje echt leuk trouwens :) )

Heb hier zeker wat aan bedankt om te reageren! :)
Maar hoezo zit ik gespannen op haar? :P Vraag dit gewoon voor verduidelijking en omdat ik mezelf eigenlijk wel ontspan als ik rij met haar ;) Op foto1 sta ik gewoon stil, was een van de eerste keren dat ik met haar reed :)

Darley
Berichten: 569
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:20

MinaV schreef:
XxFlossxX schreef:
Wat een leuk paard!
Ik zie toch wel nog wat spanning. Ook in jouw houding zie ik dat terug. Wat was je eigenlijk op foto 1 aan het doen?
Op foto 6 zie ik dat je een wat voorover gebogen lichaam hebt , je zit als het ware een beetje op je muts haha. Hierdoor ben je zelf niet helemaal in balans en kan je paard ook moeilijker ontspannen. Zoals de voorganger zegt mogen je handen ook wat hoger en meer bij elkaar. Hopelijk heb je hier wat aan, heb je les?
(Ik vind je paarse setje echt leuk trouwens :) )

Heb hier zeker wat aan bedankt om te reageren! :)
Maar hoezo zit ik gespannen op haar? :P Vraag dit gewoon voor verduidelijking en omdat ik mezelf eigenlijk wel ontspan als ik rij met haar ;) Op foto1 sta ik gewoon stil, was een van de eerste keren dat ik met haar reed :)


Ik zie spanning in je schouders, (boven)rug en een beetje in je armen. Misschien doe je dit onbewust, het is namelijk lastig om je rug en schouders echt te ontspannen.
Door eens een aantal keer cirkels te draaien met je schouders voel je je waarschijnlijk ook "losser" daarna,

:)

freeride
Berichten: 1639
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Hannoveraan Chili in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:14

Mooie merrie! Heb je les? Je kunt beginnen met n zadel zoeken wat verder naar achteren blijft liggen,en waar jij goed in past,je zit teveel op de lepel nu.En gooi je teugels lekker los, vwnw rijden op been en zit,die hals en haar hoofd even met rust laten.

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:06

leuk paard om te zien :j

vind je handen alleen erg streng en jouw zit oogt ook niet ontspannen.
Probeer je paard iets meer de ruimte te geven in zijn mond (natuurlijk wel contact houden) en je handen iets hoger, dan staan ook je armen meer in verhouding met je benen en zul je zelf ook meer ontspannen gaan zitten, zoals ik aan de foto's kan zien rijd je heel erg op de teugels, probeer meer op je zit te gaan rijden, is voor jou fijner maar voor het paard ook. Heb je les?

Verder zie je wel de vooruitgang, maar dit zijn mijn tips

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Hannoveraan Chili in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:11

Ik heb het gevoel dat je heel erg gefocust bent op de hoofd/halshouding, terwijl het paard nog niet echt op eigen benen kan lopen. Mij lijkt ze nogal stijf/gespannen op de foto's, dus ik denk dat jullie baat zouden hebben bij veel figuren rijden (achtjes, voltes, slangenvoltes) en veel overgangen, schakelen en tempowisselingen :)
Als ze eenmaal goed op eigen benen loopt en soepel buigt naar beide kanten, dan komt die hoofd/halshouding vanzelf.

Hebben jullie les?

MinaV
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-09-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 23:25

freeride schreef:
Mooie merrie! Heb je les? Je kunt beginnen met n zadel zoeken wat verder naar achteren blijft liggen,en waar jij goed in past,je zit teveel op de lepel nu.En gooi je teugels lekker los, vwnw rijden op been en zit,die hals en haar hoofd even met rust laten.


Kan daar niet echt mee beginnen (ander zadel) want het is niet mijn paard, zoals ik al zei :P
Ik rijd vaak met lossere teugel hoor, zodat ze ontspannen met haar hoofd wat lager, maar daar zijn geen foto's van ;)
Les met haar heb ik gehad, maar gaat momenteel niet meer. Wel krijg ik vaak tips van een andere, meer ervaren ruiter. Wij rijden ook af en toe samen zodat ze me kan helpen.
Laatst bijgewerkt door MinaV op 04-07-15 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MinaV
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-09-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 23:29

Eline91 schreef:
Ik heb het gevoel dat je heel erg gefocust bent op de hoofd/halshouding, terwijl het paard nog niet echt op eigen benen kan lopen. Mij lijkt ze nogal stijf/gespannen op de foto's, dus ik denk dat jullie baat zouden hebben bij veel figuren rijden (achtjes, voltes, slangenvoltes) en veel overgangen, schakelen en tempowisselingen :)
Als ze eenmaal goed op eigen benen loopt en soepel buigt naar beide kanten, dan komt die hoofd/halshouding vanzelf.

Hebben jullie les?


Dat is exact wat ik vaak doe :) héél veel voltes, achtjes. Slangevoltes wat minder vaak. Tempowisselingen doe ik ook heel veel, omdat ze ook niet altijd even goed naar het been luistert (is al fel verbeterd trouwens)
Iedereen zegt hier dat ik trek enzo, maar op de fotos waar ik stilsta, zit ik niet in de mond te prutsen, doet ze volledig zelf, en de foto op de volte bv, hetzelfde verhaal ;)
Les met haar heb ik gehad, maar gaat momenteel niet meer. Wel krijg ik vaak tips van een andere, meer ervaren ruiter. Wij rijden ook af en toe samen zodat ze me kan helpen.

Menyanthes
Berichten: 204
Geregistreerd: 08-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:22

Ik vind het ook een erg mooie merrie :j maar ik ben het wel eens met bovenstaand commentaar.
Je hebt her en der wel last van (onbewuste) spanning. Wat betreft het zadel, kan je niet misschien in overleg gaan met de eigenaar, over een zadel wat wel fijn is voor jou? Je zit namelijk op de lepel en dat lijkt me niet prettig voor het paard.

Succes!