Net verhuisd naar Groningen...Enge buurman!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ashen

Berichten: 137
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Groningen

Net verhuisd naar Groningen...Enge buurman!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 15:45

Hallo bokkers,

Deze week ben ik samen met mijn vriendin verhuisd naar een onwijs groot en mooi appartement in de Kostverloren buurt in Groningen via de grote woningcoorporatie. Het leek allemaal te mooi om waar te zijn. Achteraf blijkt dat dit ook het geval is: Vanaf het moment dat we er zijn wordt er meerdere keren per dag aangebeld door de zoon van de demente bejaarde buurvrouw met allerlei vreemde verhalen en smoezen. Zo zouden wij een laptop hebben meegenomen op de eerste dag dat we aan het klussen waren, zou er een roofoverval op zijn moeder zijn gepleegd en wil hij elke keer in ons huis om naar de verwarming te kijken of te helpen met klussen. En dan later komt hij ineens ijs of bloemen brengen... Deze buren en wij wonen in 1 portiek. Ook lijkt hij precies te weten wanneer wij geen bezoek hebben van familie of vrienden.

Afgelopen nacht wilden we voor het eerst in onze nieuwe woning slapen, horen we vanaf 23.00 de 'buurman' continue naar binnen en buiten lopen in de portiek. Hier werden we al wat onrustig van. Vervolgens belt hij om 12 uur 's nachts (!!!) aan onze deur en blijft gedurende langere periode voor de deur staan. |( Uiteraard hebben we niet open gedaan, wel waren we erg bang. Uiteindelijk hoorden we hem terug naar binnen gaan en na een kwartier zijn we snel naar buiten gewandeld, waarop hij vervolgens achter ons aan liep doordat hij onze deur hoorde. Hij houdt ons dus blijkbaar goed in de gaten. We hebben gezegd dat we de bus moesten halen en zijn uiteindelijk weggerend. De schrik zit er nog goed in. We hebben van enkele buurtbewoners gisteren een waarschuwing ontvangen over deze buren. Wat moet ik hier nu mee, de vreugde over onze nieuwe woning is als sneeuw voor de zon verdwenen. -O- Hij heeft concreet nog niets gedaan dus de politie kan er niet veel mee. Wel is hij erg intimiderend en opdringerig. Hij heeft in 2 dagen tijd al wel 10 keer aan de deur gestaan.


benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Net verhuisd naar Groningen...Enge buurman!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:47

Contact zoeken met je woningbouw?

Nare situatie hoor

...

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:48

Misschien niet heel vriendelijk maar even 1x je grote mond open trekken dat je hier niet van gediend bent en met rust gelaten wil worden en zo niet je naar de politie stapt vanwege stalking.

Succes ermee!

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:48

Wat vervelend!!
Melding maken bij de woningcoorporatie zou ik mee beginnen!

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

Karin92
Berichten: 1744
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:48

Ik zou een melding maken bij de coorperatie (of hoe dat ook maar weer heet :P ) waar je het huis van huurt. Neem aan dat zij daar wel iets mee kunnen.
Misschien ook eens met de buurvrouw gaan praten als de buurman weg is?

Wat een naar idee zeg dat iemand je constant in de gaten houdt, zou er ook de kriebels van krijgen :r

_Hinneke
Berichten: 295
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:48

Wat erg voor jullie! Ik snap dat dit de sfeer kan verpesten. Zijn jullie bevriend met andere buren? En misschien kan je hiervan gewoon een melding maken bij de politie?

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:49

Even contact opnemen met de wooncoöperatie en het verhaal vast laten leggen,ook kun je even contact opnemen met de wijkagent.Die zijn er voor dit soort zaken...
Sterkte...het is niet fijn om je zo geïntimideerd te voelen... :(:)

Wat is nu precies ME?Dan ben je toch alleen maar moe. -O- http://www.mecvs.net/module-ME_CVS_docs ... t.facebook Te Koop: recreatiemarathonwagen-pony-maat http://www.bokt.nl/markt/ad/450864/recr ... -pony-maat
Teken de petitie https://meisgeensolk.petities.nl/ hartelijk dank namens alle patiënten

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:49

Inderdaad de woningbouw bellen :)

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:50

Oei, de politie/ggz inschakelen? Zou er zelf niet durven blijven wonen en helaas weer op zoek gaan naar iets anders.

[o]

Ashen

Berichten: 137
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 15:52

De buurvrouw is over de 90 en stokdoof. ;( De man is zelf in de 50 denk ik. Helaas kunnen we nu ook niet echt meer aan wat anders komen. Door het accepteren van de woning zitten we nu weer op 0 punten. Hij klinkt ook niet helemaal in orde qua hoe hij spreekt en doet. Verzint telkens allerlei smoezen om maar weer aan te bellen.
Laatst bijgewerkt door Ashen op 01-07-15 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:52

Je laat je serieus toch niet bang maken? En lekkere andere buren heb je als die niks doen. Ik zou in ieder geval kleine flesjes haarlak bij jullie dragen of in de buurt zetten mocht ie echt opdringerig worden.

Hebben jullie geen grote sterke man in de familie die hem even kan aanspreken? Had ie overigens niet bij mij moeten doen om 12uur 's nachts, dan had ie zeker een emmer water over z'n hoofd gehad.

Sterkte ermee en zeker melden aan de politie en woningbouw
Melding doen kan nooit kwaad en zo sta je wel sterker mocht hij ooit echt vervelend worden.

Ben jij minima of wil jij mensen helpen? Wordt lid van onze groep: https://www.facebook.com/groups/hulpgroepGeefNietOp

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Net verhuisd naar Groningen...Enge buurman!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:56

Heb je al de politie gebeld? ... grote kans dat meneer al bekend is. Dit soort gedrag komt meestal niet zomaar uit de lucht vallen.
Ook de woningcoöperatie gaan bellen dat dit niet de bedoeling is... en dat je je zo niet veilig voelt.

Zou trouwens ook de bel even onklaar maken.. dan hoor je hem iig niet aanbellen.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:57

Of 's avonds de deurbel afsluiten ;) ik zou zs.m. De woningcoöperatie bellen of anders de politiewagens burenoverlast.

Lindsey_99
Berichten: 2475
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:58

Gewoon als hij weer aanbelt opendoen en zeggen dat je daar niet van gediend bent. Laat je niet intimideren door hem en volhouden dat hij jullie met rust moet laten. De bel kun je er 's avonds gewoon afhalen. En inderdaad...de woningbouw informeren. Vermoedelijk mankeert hem ook het e.e.a. en het kan misschien helpen de wijkagent in te schakelen om te kijken of er zorg nodig is. Iemand van 90 kan niet zonder goede zorg.

Over de IJssel

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:58

Ik snap niet helemaal waarom je nu bang bent, en zelfs wegrent? Hij heeft toch niks misdaan? Dat hij jullie in de gaten houdt is natuurlijk vervelend, misschien kan je gewoon tegen hem zeggen dat je dat niet fijn vindt en of hij wat minder wil aanbellen. Problem solved :p

Anoniem

Re: Net verhuisd naar Groningen...Enge buurman!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:02

Ik zou wel zorgen dat jullie met zijn tweeën zijn als jullie hem aan gaan spreken, en zeker, voor het geval dat, iets bij hebben! :) Wat eng zeg! Toch zou ik wel proberen het gewoon eerst netjes te zeggen.


LHS13

Berichten: 580
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:03

He wat naar voor jullie, dat is natuurlijk ook niet het eerste waar je aan denkt als je een leuk huis op t oog hebt.
Ik zou idd zoals Evelijn zegt de bel onklaar maken, dan horen jullie die iniedergeval niet meer.
En ook een melding maken bij jullie woningbouw vereniging. :j

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:03

Kan je de bel niet uit zetten? Of een keertje een stevig gesprek met de buurman houden, eventueel met de politie erbij dat die hem ook aanspreken om te laten schrikken. Niet te ver laten komen hoor, straks krijg je nog straatvrees en dat is het je echt niet waard!

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:04

hebben jullie niet een hele grote brede vriend die een paar nachtjes wil logeren en dan ook de deur open kan doen?

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:04

Heb je geen brievenbus op penishoogte?
Zo ja, de eerst volgende keer dat hij aanbelt bezemsteel er door heen steken en huppakee weg buurman

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:04

Als je met twee ik neem aan nog jonge meiden bent dan snap ik heel goed dat je wegrent en hem niet aan durft te spreken hoor. Je kan beter contact opnemen met de wijkagent en samen een keer in gesprek gaan. Ik vermoed dat deze man wel bekend is (wellicht bij de ggz), zulk gedrag komt niet ineens opzetten. Eens kijken wat de wijkagent hierover weet en of de man misschien een stoornis heeft en niet gevaarlijk is maar een keer op zijn gedrag gewezen moet worden.

[o]

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:05

Trek je mond los en vertel hem eens heel snel dat hij moet opzouten en weg moet blijven. Zoniet ga je klagen bij instanties zoals de woningbouw. Noteer ook alles wat hij doet en wanneer precies voor een eventuele aangifte.

Ik snap niet zo goed waarom je het allemaal maar hebt laten gebeuren?

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:07

LisannePruts schreef:
Heb je geen brievenbus op penishoogte?
Zo ja, de eerst volgende keer dat hij aanbelt bezemsteel er door heen steken en huppakee weg buurman

TS ik raadt je aan om dit advies niet op te volgen.
Je buurman klinkt erg verwart en niet helemaal 100% meteen overstappen op geweld zou hem ook kunnen triggeren. Je weet maar nooit. Wees eerst maar met woorden heel erg duidelijk.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:09

Ashen schreef:
Hallo bokkers,

Deze week ben ik samen met mijn vriendin verhuisd naar een onwijs groot en mooi appartement in de Kostverloren buurt in Groningen via de grote woningcoorporatie. Het leek allemaal te mooi om waar te zijn. Achteraf blijkt dat dit ook het geval is: Vanaf het moment dat we er zijn wordt er meerdere keren per dag aangebeld door de zoon van de demente bejaarde buurvrouw met allerlei vreemde verhalen en smoezen. Zo zouden wij een laptop hebben meegenomen op de eerste dag dat we aan het klussen waren, zou er een roofoverval op zijn moeder zijn gepleegd en wil hij elke keer in ons huis om naar de verwarming te kijken of te helpen met klussen. En dan later komt hij ineens ijs of bloemen brengen... Deze buren en wij wonen in 1 portiek. Ook lijkt hij precies te weten wanneer wij geen bezoek hebben van familie of vrienden.

Afgelopen nacht wilden we voor het eerst in onze nieuwe woning slapen, horen we vanaf 23.00 de 'buurman' continue naar binnen en buiten lopen in de portiek. Hier werden we al wat onrustig van. Vervolgens belt hij om 12 uur 's nachts (!!!) aan onze deur en blijft gedurende langere periode voor de deur staan. |( Uiteraard hebben we niet open gedaan, wel waren we erg bang. Uiteindelijk hoorden we hem terug naar binnen gaan en na een kwartier zijn we snel naar buiten gewandeld, waarop hij vervolgens achter ons aan liep doordat hij onze deur hoorde. Hij houdt ons dus blijkbaar goed in de gaten. We hebben gezegd dat we de bus moesten halen en zijn uiteindelijk weggerend. De schrik zit er nog goed in. We hebben van enkele buurtbewoners gisteren een waarschuwing ontvangen over deze buren. Wat moet ik hier nu mee, de vreugde over onze nieuwe woning is als sneeuw voor de zon verdwenen. -O- Hij heeft concreet nog niets gedaan dus de politie kan er niet veel mee. Wel is hij erg intimiderend en opdringerig. Hij heeft in 2 dagen tijd al wel 10 keer aan de deur gestaan.


Dit klinkt alsof jullie 13 zijn ofzo?

Komop, je bent oud en wijs genoeg om op jezelf te wonen dan ben je toch ook wel oud en wijs genoeg om je een keertje boos te maken en die vent te vertellen wat ie kan doen?

Heb je inmiddels de woningbouw gebeld?

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:10

Melding maken bij de woningbouwvereniging en tot die tijd bij houden wanneer hij jullie lastig valt.

Dossieropbouw is heel belangrijk. Notitie van dag, tijdstip en wat hij doet. Als jullie dit goed bijhouden kan de woningbouw ze hier op aanspreken en als ze zich niet aan de afspraken houden kunnen ze actie ondernemen, maar hiervoor is dat dossier erg belangrijk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, AhrefsBot, Amanda_T, Amazonbot, Corelli, Eapy, JorineV, Sewri, YandexBot en 189 bezoekers